MPG:n har jag testat, sjukt mycket bas för pengarna!
Ett grymt bra alternativ för de som söker 5:a och som vågar kliva ur ramen och köpa något handbyggt men okänt.
Moon-basen har jag inte testat, men den är sjukt snygg.
Hade den varit 4-str så...

Är du tokig? Du ska givetvis ta Moonen!Kim S skrev:Faaan att jag just kom hem från Stockholm utan att ha testat dem! Har inte haft tillgång till nätet på hela helgen.Är MPG:n så pass bra att man kan köpa den osynad? Nån mer som har testat? (inte för att jag inte litar på ditt omdöme Prakas, men det är alltid bra med en 2nd opinion;) )
Är dom så bra då? Ok att Graham och Miller kör Moon (ibland...) Men?GrafZeppelin skrev:Är du tokig? Du ska givetvis ta Moonen!Kim S skrev:Faaan att jag just kom hem från Stockholm utan att ha testat dem! Har inte haft tillgång till nätet på hela helgen.Är MPG:n så pass bra att man kan köpa den osynad? Nån mer som har testat? (inte för att jag inte litar på ditt omdöme Prakas, men det är alltid bra med en 2nd opinion;) )
NU såg jag att han ville ha 15 lax för den. Trodde att 8000 gällde Moonen. Suck.Bean skrev:En ny 5-strängad kostar ca 16.000-17.000 direkt från Moon Guitars, så hans pris är väl kanske någon tusenlapp för högt kanske - men inte orimligt ändå tycker jag.
Om du säger det, så. Har ingen koll på vad de borde gå för, men du nämnde tidigare att man kan beställa nya för typ 17000? Då borde väl ett rimligt begagnatpris ligga på 10-12000, right? I det perspektivet vore 8000 billigt, men inte helt galet otänkbart uppåt väggarna tokigt?Bean skrev:8.000 hade varit ett oförskämt bra pris för den.
8000 må anses som billigt, men helt klart rimligt med tanke på att det inte är något välkänt märke varken i Sverige eller övriga Eruopa.bootsy skrev:Om du säger det, så. Har ingen koll på vad de borde gå för, men du nämnde tidigare att man kan beställa nya för typ 17000? Då borde väl ett rimligt begagnatpris ligga på 10-12000, right? I det perspektivet vore 8000 billigt, men inte helt galet otänkbart uppåt väggarna tokigt?Bean skrev:8.000 hade varit ett oförskämt bra pris för den.
Men som sagt har jag inte riktigt koll på detta...