fieldflower skrev:
Har den funnits i släkten i 65 år så kan den hänga med ett tag till...
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Inte mycket likt mellan ukke o mando (jag fuskar på bägge) men trevliga instrument nonetheless
Ukken känns inte så kul till melodispel men däremot mandolinen är lite sådär att man bara kan plocka ett par toner i en grupp med några akkeguror och det "glittrar" upp hela skiten...
...men den jag har har banden börjat krypa upp på (skillnad i luftfukitghet mellan Havanna och Skellefteå? Prova ett par tusen %...) så den låter tyvärr rätt illa just nu...
mikkejohansson skrev:Inte mycket likt mellan ukke o mando (jag fuskar på bägge) men trevliga instrument nonetheless
Ukken känns inte så kul till melodispel men däremot mandolinen är lite sådär att man bara kan plocka ett par toner i en grupp med några akkeguror och det "glittrar" upp hela skiten...
Hur som helst, idag landade mandolinen i min postlåda. Efter att ha packat upp den så uppstod ett lite problem... Strängarna var inte monterade. Det var ju iofs ganska lätt fixat, men nu kommer vi till det här med stämning. Jag trodde att den skulle va stämd som en ukke, men det skulle den alltså inte. Inte som en gitarr/bas heller gissar jag. Så vilka toner, uppifrån och ner. Skulle bli glad om nån visste =)