Är inte säker.. men jag tror att jag sjöng den där på min svennis i rockenroll-limon.. för att aldrig ha hört låten så lät jag nog förvånansvärt lik orginalet!
Om det är bara är en ton som har "oändlig" sustain så är det med all säkerhet resonansfrekvenserna i rummet som gör att den fortsätter svänga. Är det rundgång borde det vara samma på alla toner.
Prova att ta samma ton på en annan sträng och se om det händer samma sak.
newheartshadow skrev:Om det är bara är en ton som har "oändlig" sustain så är det med all säkerhet resonansfrekvenserna i rummet som gör att den fortsätter svänga. Är det rundgång borde det vara samma på alla toner.
newheartshadow skrev:Om det är bara är en ton som har "oändlig" sustain så är det med all säkerhet resonansfrekvenserna i rummet som gör att den fortsätter svänga. Är det rundgång borde det vara samma på alla toner.
alla saker här i världen har en egenfrekvens där det blir en harmonisk svängningsrörelse som gör att frekvensen förstärks. (det är bla så man kan spela sönder glas)
Basen har alltså en och lokalen har en, det kan vara så att de i det här fallet ligger väldigt nära varandra och därför förstärks det av båda.
Min replokal har A om jag inte minns galet som egenfrekvens, lokalen bredvid har D