Pris 12.000:-
/Fredrik

Visst stämmer det som du säger att kvalitén på Fender svajar lite men du hade nog mest otur med din AV '62a för Fender Vintage Serie brukar hålla hög kvalitét, vad jag förstått. Den här '62an är tip top verkligen.DoggyD skrev:Du blir säkert helnöjd Lasse, du har ju testat den, men med Fender ska man väl ha lite tur också. Jag hade en flång ny 62:a och det måste nog vara den sämsta Fender jag någonsin haft, så fort jag satt på slipers på den gick halsen på lunch och böjde sej värre än ett apskaft. Stränghöjden var väl runt en sang och jag diggar verkligen lite högre action, men där nånstans gick gränsen. Efter två värmningar och en trussrod som gick i botten var det dags att säja bye-bye. Min 57:a däremot är klockren, och som sagt, Fender's (amerikanska) QC har man ju hört talas om. Jag har även haft två Classic 60's Mexico JB's, där kan man snacka om sträng QC, två helt kanonschyssta basar med perfa halsar, lack, sound osv. Jag hade svårt att känna nån egentlig skillnad mellan Classic 60's och AV-JB62. En liten reflektion bara, DoggyD
Den är störtskön verkligen. Känns som en 60-talare fast osliten.durito skrev:tror du gjorde ett bra köp. jag har en likadan och det är nog den bästa bas jag lirat på.lowfreq skrev:Jag slog till, riktigt bra ex, den känns och låter verkligen som en P-bas ska!
Äntligen en riktig P-bas!