Dagens I-landsproblemtråden!
- Kim S
- Medlem++
Dagens I-landsproblemtråden!
Jepp, en sån behöver vi.
Dagens:
Jag blir så trött på att bankomaterna i Sverige är så förbannat sega... när man stoppat in kortet tar det precis hur lång tid som helst innan man kan slå in sin kod. Väl där är knapparna tröga och dåliga. I princip varje gång måste man trycka om, ifall man inte trycker så långsamt så att det är som om man imiterar åldringar som tror att man kan få icke-svensktalande personer att hux-flux förstå svenska bara de talar långsamt, tydligt och högt med överdriven mimik. Fast finger - bankomatversionen då. Och så funkar det visserligen. Jaja, jämförelsen sög. Men inte så mycket som långsamma jävla bankomater som är trögare än en gammal Ericsson. Och då ligger man inte på topp precis. Ska det vara så? Skit.
Dagens:
Jag blir så trött på att bankomaterna i Sverige är så förbannat sega... när man stoppat in kortet tar det precis hur lång tid som helst innan man kan slå in sin kod. Väl där är knapparna tröga och dåliga. I princip varje gång måste man trycka om, ifall man inte trycker så långsamt så att det är som om man imiterar åldringar som tror att man kan få icke-svensktalande personer att hux-flux förstå svenska bara de talar långsamt, tydligt och högt med överdriven mimik. Fast finger - bankomatversionen då. Och så funkar det visserligen. Jaja, jämförelsen sög. Men inte så mycket som långsamma jävla bankomater som är trögare än en gammal Ericsson. Och då ligger man inte på topp precis. Ska det vara så? Skit.
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
- Taurus
- Medlem++
Re: Dagens I-landsproblemtråden!
Kim, jag har inte riktigt nått upp till din nivå, men min bankomatstress riktar sig mot seniora medborgare som först måste ta ett kontoutdrag, sen låååååångsamt tar ut en hundralapp i taget, och kontrollerar kontoutdraget efter varje uttag...och de plockar ut typ åtta papp för att betala räkningarna...vid bankomaten som ligger i banken de har konto, men där de fortfarande inte kan använda gireringsblankett, än mindre webb-bank...och man har 10 minuters lunch för att hinna köpa en pastasallad på burk som ska inmundigas jobbandes vid skärmen, men måste ta ut pengar eftersom butiken man köper kaninfodret på verkar jävligt suspekt och man vill inte använda kortet.Kim S skrev:Jepp, en sån behöver vi.
Dagens:
Typ.
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
I hear you! Det är alltid när man har bråttom som en snäll gammal tant tar ett halvt sekel på sig vid bankomaten.Taurus skrev:Kim, jag har inte riktigt nått upp till din nivå, men min bankomatstress riktar sig mot seniora medborgare som först måste ta ett kontoutdrag, sen låååååångsamt tar ut en hundralapp i taget, och kontrollerar kontoutdraget efter varje uttag...och de plockar ut typ åtta papp för att betala räkningarna...vid bankomaten som ligger i banken de har konto, men där de fortfarande inte kan använda gireringsblankett, än mindre webb-bank...och man har 10 minuters lunch för att hinna köpa en pastasallad på burk som ska inmundigas jobbandes vid skärmen, men måste ta ut pengar eftersom butiken man köper kaninfodret på verkar jävligt suspekt och man vill inte använda kortet.
Typ.
Jag tycker att det är jobbigt med mcdonalds-restauranger som har en "beställ här obelisk". Först ska jag beställa mat åt hela familjen i en runsten med mikrofon, sen ska jag betala i nästa lucka till en brud/kille som pratar med nästa kund i headset och sen ska jag till ytterligare ett ställe och få ut maten.
- Taurus
- Medlem++
Om dina tanter ser snälla ut har du tur, de kan man alltid mana på med en inte-så-subtil blick.Hellish skrev:I hear you! Det är alltid när man har bråttom som en snäll gammal tant tar ett halvt sekel på sig vid bankomaten.Taurus skrev:Kim, jag har inte riktigt nått upp till din nivå, men min bankomatstress riktar sig mot seniora medborgare som först måste ta ett kontoutdrag, sen låååååångsamt tar ut en hundralapp i taget, och kontrollerar kontoutdraget efter varje uttag...och de plockar ut typ åtta papp för att betala räkningarna...vid bankomaten som ligger i banken de har konto, men där de fortfarande inte kan använda gireringsblankett, än mindre webb-bank...och man har 10 minuters lunch för att hinna köpa en pastasallad på burk som ska inmundigas jobbandes vid skärmen, men måste ta ut pengar eftersom butiken man köper kaninfodret på verkar jävligt suspekt och man vill inte använda kortet.
Typ.
Mina 20-minuters blåhårare brukar vara av samma sort som de pensionärer som ALLTID handlar på min stormarknad fredagar mellan fem och sex...de har ju aldrig tid nån annan gång

Edit: ...och samma seniora medborgare finns där på torsdagar. Jag har försökt bytt veckohandlingsdag men de patrullerar marknadsgångarna i samma snigelfart och öga för hur-man-pajjar-en-hälsena-med-rullator som på fredagarna.
Och edit igen: I de fall det funkar brukar vi faktiskt nu för tiden veckohandla på lördag morgon DIREKT när butiken öppnar. De Blåhåriga finns där - naturligtvis - men de har fullt upp med att diskutera krämpor och gårdagens skörd av hälsenor, så man hinner oftast genomföra en intensivshopping innan rullator-bataljonerna blitzkriegar köttavdelningen.
- Diesel
- Medlem++
eller så jobbar man i malmö där ingen tar kort!Taurus skrev:Kim, jag har inte riktigt nått upp till din nivå, men min bankomatstress riktar sig mot seniora medborgare som först måste ta ett kontoutdrag, sen låååååångsamt tar ut en hundralapp i taget, och kontrollerar kontoutdraget efter varje uttag...och de plockar ut typ åtta papp för att betala räkningarna...vid bankomaten som ligger i banken de har konto, men där de fortfarande inte kan använda gireringsblankett, än mindre webb-bank...och man har 10 minuters lunch för att hinna köpa en pastasallad på burk som ska inmundigas jobbandes vid skärmen, men måste ta ut pengar eftersom butiken man köper kaninfodret på verkar jävligt suspekt och man vill inte använda kortet.Kim S skrev:Jepp, en sån behöver vi.
Dagens:
Typ.
- fieldflower
- Hedersmedlem
-
- Kontot är inaktiverat
Ja, då råkar man ju ut för det som jag gjorde också...efter att gått igenom den där märkliga ordningen att man pratar med en röd plåtlåda och sedan i varje lucka så pratar de med nästa kund istället för med mig.Jan Brodin skrev:Jag tycker att det är jobbigt med mcdonalds-restauranger som har en "beställ här obelisk". Först ska jag beställa mat åt hela familjen i en runsten med mikrofon, sen ska jag betala i nästa lucka till en brud/kille som pratar med nästa kund i headset och sen ska jag till ytterligare ett ställe och få ut maten.
ENda anledninge till att jag valde M var för att jag var på väg på kundbesök och hade vansinning brådis.
Naturligtvis kunde de inte uppbringa en QP utan jag fick åka och ställa mig i väntbåset som den ko jag är..
Det dröjde en förskräcklig tid och jg som redan var stressa drog därifrån så att detblev spår i asfalten...
...när jag öppnar påsen med ena handen i full fart en mil därifrån så får jag upp en märklig specialbeställning...som någon annan kund skulle ha.
Jag har fått en hamburgare....minus hamburgaren...med bara bacon, ost och dressing????

Fy faaaaaaan, et var droppen som fick bägaren att rinna över....aldrig mer "Macen" för min del...
- albin
- Medlem+
när alla barn i min familj fortfarande bodde hemma så var vi sju pers. tror du vi någonsin fick allt vi beställde på donken?Jan Brodin skrev:Jag tycker att det är jobbigt med mcdonalds-restauranger som har en "beställ här obelisk". Först ska jag beställa mat åt hela familjen i en runsten med mikrofon, sen ska jag betala i nästa lucka till en brud/kille som pratar med nästa kund i headset och sen ska jag till ytterligare ett ställe och få ut maten.

en grej jag irriterar mig på är när batteriluckan på fjärren till tvn går av.

Ska det gå åt helvete, ska det gå med musik!