Absolut, han verkar vara en mycket trevlig pöjk
Ja, det kommer säkert ordna sig på ett eller annat sätt!
Åh, Smicker. Va trevligt
Men jag kan ta en runda till nån dag. Imorrn är osäkert om jag hinner, blir väl onsdag isf. Men hör av dig om du får tag på honom. Har en känsla av att det här kommer att lösa sig på något sätt!
Absolut, han verkar vara en mycket trevlig pöjk
Ja, det kommer säkert ordna sig på ett eller annat sätt!
Åh, Smicker. Va trevligt
Men jag kan ta en runda till nån dag. Imorrn är osäkert om jag hinner, blir väl onsdag isf. Men hör av dig om du får tag på honom. Har en känsla av att det här kommer att lösa sig på något sätt!
Om det är till någon tröst så har jag också gjort en marcbass, bara blivit av med 900 spänn dock. Har kontonumret och email, får väl hoppas att det räcker för att sätta dit honom. Ska nog använda internetgirot även till mindre affärer i fortsättningen...
Jan Brodin skrev:Om det är till någon tröst så har jag också gjort en marcbass, bara blivit av med 900 spänn dock. Har kontonumret och email, får väl hoppas att det räcker för att sätta dit honom. Ska nog använda internetgirot även till mindre affärer i fortsättningen...
Gissar att du inte fått tag i honom, har inte heller lyckats. Har varit o knackat på en gång till, men det är ingen som öppnar. Men du har ju kontonummer, telenummer, namn och adress. Räcker mycket väl för en polisanmälan, vilket jag tycker att du ska göra.
Jan Brodin skrev:Om det är till någon tröst så har jag också gjort en marcbass, bara blivit av med 900 spänn dock. Har kontonumret och email, får väl hoppas att det räcker för att sätta dit honom. Ska nog använda internetgirot även till mindre affärer i fortsättningen...
samma här. "köpte" en opus p-bas för 500 av några år sedan av en snubbe i norrköping.
inte tusan kom det någon bas, så det blev polisanmälan och hela faderullan. efter något år så hade killen samlat på sig nog med anmälningar - bedrägerier, snatteri, narkotikabrott osv. han dömdes (kåken 6 mån), men några pengar har jag inte fått tillbaka. var väl andra fodringsägare som stod före i kö och den knarkarjäveln har väl ingen inkomst.
aja. man kan ju alltid hoppas de gick hårt åt honom i finkan.
ovation magnum II | peavey mk IV | lab series 2x15"
samma här. "köpte" en opus p-bas för 500 av några år sedan av en snubbe i norrköping.
inte tusan kom det någon bas, så det blev polisanmälan och hela faderullan. efter något år så hade killen samlat på sig nog med anmälningar - bedrägerier, snatteri, narkotikabrott osv. han dömdes (kåken 6 mån), men några pengar har jag inte fått tillbaka. var väl andra fodringsägare som stod före i kö och den knarkarjäveln har väl ingen inkomst.
aja. man kan ju alltid hoppas de gick hårt åt honom i finkan.
Oj...Att det finns såna! Illa att man inte kan lita på folk.
Kan vara samma person som lurat morsan på pengar.
Punkster skrev:Gissar att du inte fått tag i honom, har inte heller lyckats. Har varit o knackat på en gång till, men det är ingen som öppnar. Men du har ju kontonummer, telenummer, namn och adress. Räcker mycket väl för en polisanmälan, vilket jag tycker att du ska göra.
Jo, så kanske det får bli.
På PFK (hans företag) står ett telefon nummer och gissa vem det går till då...jo, systern! Skumt, men hon säger att "när han gjorde sidan var han tvungen att skriva ett telefonnummer och han hade inget just då så han tog mitt så länge". Företaget har nu en ny ägare som säger att han inte finns kvar där längre. Han tror att han åkt till nånstans i Norrland eller hur det nu var. Företaget är alltså "sålt" till en ny ägare, men det är inget aktiebolag
Ursäkta mig, menar inte att låta elak eller så men..... NI ÄR GANSKA BLÅÖGDA GRABBAR! Hur kan man föra över pengar till nån bara sådär? I den bästa av alla världar skulle man kunna lita på alla. Men så är det ju inte. Och internet, det är ingen vacker plats minsann. Lycka till med alla era misslyckade affärer, hoppas allt löser sig. But don't do it again!
Senast redigerad av Kim S den lör 07 jun 2008, 00:23, redigerad totalt 1 gånger.
Kim S skrev:Ursäkta mig, menar inte att låta elak eller så men..... NI ÄR GANSKA BLÅÖGDA GRABBAR! Hur kan man föra över pengar till nån bara sådär? I den bästa av alla världar skulle man kunna lita på alla bara så där. Men så är det ju inte. Och internet, det är ingen vacker plats minsann. Lycka till med alla era misslyckade affärer, hoppas allt löser sig. But don't do it again!
Kim S skrev:Ursäkta mig, menar inte att låta elak eller så men..... NI ÄR GANSKA BLÅÖGDA GRABBAR! Hur kan man föra över pengar till nån bara sådär? I den bästa av alla världar skulle man kunna lita på alla. Men så är det ju inte. Och internet, det är ingen vacker plats minsann. Lycka till med alla era misslyckade affärer, hoppas allt löser sig. But don't do it again!
App, app app! Nu ska vi inte vara såna! Lurade har folk blivit i alla tider, det är bara tekniken som ändras.
Det handlar mer om kommunikation och information. Man måste ställa lite frågor och kolla upp så gott man kan.
Min mormor köpte en fin matta av en kringvandrande handlare. Han var generös och tog hand om hennes gamla. Lite synd när det uppdgagadas att grannfrun också köpt en väldigt fin matta. Mormors gamla, med kaksmulor kvar. Inte brhövdes internet till det!
Kim S skrev:Ursäkta mig, menar inte att låta elak eller så men..... NI ÄR GANSKA BLÅÖGDA GRABBAR! Hur kan man föra över pengar till nån bara sådär? I den bästa av alla världar skulle man kunna lita på alla. Men så är det ju inte. Och internet, det är ingen vacker plats minsann. Lycka till med alla era misslyckade affärer, hoppas allt löser sig. But don't do it again!
Lite väl pessismistiskt i mitt tycke. Jag får nog säga att det funkar mer ofta än inte. Jag har än så länge inte blivit blåst. Det är förmodligen bara en tidsfråga med tanke på att jag köper ganska mycket musik- och mc-prylar både via Blocket, forum, Tradera och ebay runt om i världen. Skickar pengar innan jag får varor osv. Å andra sidan säljer jag likadant och får pengar innan jag skickat nåt.
Hur gör du själv? Du köper bara saker inom gångavstånd eller postförskott?
Punkster skrev:Gissar att du inte fått tag i honom, har inte heller lyckats. Har varit o knackat på en gång till, men det är ingen som öppnar. Men du har ju kontonummer, telenummer, namn och adress. Räcker mycket väl för en polisanmälan, vilket jag tycker att du ska göra.
Jo, så kanske det får bli.
På PFK (hans företag) står ett telefon nummer och gissa vem det går till då...jo, systern! Skumt, men hon säger att "när han gjorde sidan var han tvungen att skriva ett telefonnummer och han hade inget just då så han tog mitt så länge". Företaget har nu en ny ägare som säger att han inte finns kvar där längre. Han tror att han åkt till nånstans i Norrland eller hur det nu var. Företaget är alltså "sålt" till en ny ägare, men det är inget aktiebolag
Det får väl andå vara droppen? Nu är det ju ändå ganska uppenbart att det inte finns någon naturlig förklaring till varför han inte skickat något eller hört av sig. Polisanmäl skiten ur honom! Och säg till systern att du gjort det. Och be henne om hans personnummer också.
Ring sstern igen...och berätta att du att göra en polisanmälan. Säg att du tänker polisanmäla henne också eftersom hon agerar "bulvan" och skyddar sin uppenbart kriminelle bror.
Får hon en anmälan så är det garanterat inte lika roligt att svara på brorsans telefonsamtal från offer...
[quote="Randy "SilverBack&"]Ring sstern igen...och berätta att du att göra en polisanmälan. Säg att du tänker polisanmäla henne också eftersom hon agerar "bulvan" och skyddar sin uppenbart kriminelle bror.
Får hon en anmälan så är det garanterat inte lika roligt att svara på brorsans telefonsamtal från offer...[/quote]