Savage Rose

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem

Savage Rose

Inlägg av Bean »

Var över i Helsingör och såg gamla danska "proggbandet" Savage Rose i kväll...och jag är fortfarande helt tagen. Åkte dit med ganska låga förväntningar, men oj vad fel jag hade.
Vilken makalös koncert!
Sångerskan Anisette är närmare 65 år gammal nu, men hon blir fan i mig bättre ju äldre hon blir. En riktig soul-lady. Och bandet....ojojoj....
Får nog ta en öl till och smälta det här...
"Life without bass would become very treblesome..."

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Bean's Bassics
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Re: Savage Rose

Inlägg av 200071 »

Bean skrev:Var över i Helsingör och såg gamla danska "proggbandet" Savage Rose i kväll...och jag är fortfarande helt tagen. Åkte dit med ganska låga förväntningar, men oj vad fel jag hade.
Vilken makalös koncert!
Sångerskan Anisette är närmare 65 år gammal nu, men hon blir fan i mig bättre ju äldre hon blir. En riktig soul-lady. Och bandet....ojojoj....
Får nog ta en öl till och smälta det här...
Hade ingen aning om att de fortfarande existerade. Anisette (och Savage Rose)var min favorit i många år
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem

Inlägg av Bean »

:D Jag misstänkte nog det. Stod faktiskt och tänkte på dig igår under koncerten.
Får du chansen - missa den inte! De spelar på nästan samtliga festivaler i Danmark under sommaren.

Tomas Koppel dog ju tragiskt nog för två år sedan och man trodde nog att det skulle innebära slutet för bandet, men Anisette har lyckats samla krafterna och få ihop ett fantastiskt (och jag menar verkligen fantastiskt) band bestående av unga musiker.

Hedrande för Anisette är också att hon lyckats modernisera det gamla materialet utan att för den skull tappa kontakten med "rötterna", om du förstår vad jag menar.

Sommarens musikaliska höjdpunkt så här långt!
"Life without bass would become very treblesome..."

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Bean's Bassics
Skriv svar