Pratabas en kolgruva!

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Jan Brodin skrev:jag tror inte att dom haft någon härifrån på audition öht.
Kan så vara.....dom kanske fick se avatarer med hi-tech påhängt på figurer och därmed fick nerverna...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
gäst

Inlägg av gäst »

figgebass skrev:
Johannes skrev: Kamma dig, ingen är det minsta upprörd här.
*hostHost* näädå...ingen är upprörd och ingen *hosthost* är förnärmad...*host bleeding host*
Johannes skrev: Vill man inte ha basister som spelar på basar med fler än 4 strängar så är det ju läge att skriva det i annonsen i stället för atti efterhand bitcha om att någon Warwick-snubbe sökte den utannonserade platsen.
Och hade han skrivit "inga jävla möbelbasister eller folk med fler strängar än nervceller" så hade han ftt skit för det....
Om man är det minta intresserad av stilism så tycker jag inte att det behövs definieras vad dom söker för typ av basist(med tillhörande utrustning...)
Om man dessutom tog sej tid kollade upp deras videos på myspace så finns väl ingen tvekan om att det är lika passande att komma med en warwick till en audition med dom som att komma med en osthyvel till en brie-festival i frankrike?!?
Hade jag spelat på en Warwick-sexa och sett en annons där basist sökes och jag gillar musiken så skulle jag garanterat söka oberoende av vad basisten i videon använder. Det behöver ju inte innebära att bandet är fientligt inställda till hitechbasar bara för att förra basisten kör på en p-bas.
Vad jag däremot skulle göra om jag annonserade efter musiker är att precisera vad jag söker för att undvika massor av sökande som är helt fel för mitt band. Nu gjorde inte han i annonsen det vilket i sig inte är fel men då får han nog räkna med vissa sökande som inte har exakt den bas/image som han önskar. Inget konstigt i det. Och nej, ingen är upprörd. Inte jag i alla fall och om man läser övriga inlägg så verkar det inte vara någon annan som är det heller. Det skrattas väl mest åt hela historien.

Vet någon var man kan köpa en kylryggsäck?
gäst

Inlägg av gäst »

Glömde en sak: Det finns ju andra sätt att uttrycka sina önskemål på än att skriva "inga jävla möbelbasister eller folk med fler strängar än nervceller". Att skriva så hade säkerligen precis som du skriver resulterat i skit men det går ju att i stället skriva t.ex. "vi ser helst att du spelar på en 4-strängad bas, gärna en Fender".
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Precis Johannes.
Det finns ju sätt att få fram sina önskemål, vilket iofs om man reflekterade lite över prylarna som de skulle låna ut förstått redan då kanske.

Men som Johannes säger, det är knappast någon som är upprörd över det hela.
Vi på pratabas kommenterar gärna saker som vi finner lustiga/olustiga och om vi pratar några sidor om det så är det för att detta är ett aktivt forum, inte nödvändigtvis för att det är någon som är upprörd.

Kan bara tala för mig, jag är inte upprörd, men jag tycker det var lite fånigt att skriva som han gjorde.
Men det är jag det...

Och det är som Janne nämner, ingen audition skulle ske..
Lysande.
Jag har hört många Fender-användare som ser rockiga ut som spelat totalt skitkasst och sett ut som ett bambuskott på scen..

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Vill tillägga att jag tycker musiken fortfarande är bra och att jag aldrig någonsin skulle låta någon med en Warwick lira den musiken själv.

+ att basisten i någon av de videos jag hittade på Youtube måste vara en gitarrist egentligen, som dessutom står och tittar vart han spelar hela tiden. Är det så man gör när man lirar indie?
Ingen trummis heller.
Men det spelar ingen roll.
Skitbra låt den där Break Away.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
gäst

Inlägg av gäst »

blackparkas skrev: Jag har hört många Fender-användare som ser rockiga ut som spelat totalt skitkasst och sett ut som ett bambuskott på scen..
Varför kom du inte fram och hälsade när jag spelat klart?
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Johannes skrev:
blackparkas skrev: Jag har hört många Fender-användare som ser rockiga ut som spelat totalt skitkasst och sett ut som ett bambuskott på scen..
Varför kom du inte fram och hälsade när jag spelat klart?
Hahaaaa!

Gäst

Inlägg av Gäst »

Tompa skrev:
GrafZeppelin skrev:Jag spelade faktiskt i en nedlagd kolgruva förra helgen.
Blev lite nyfiken. Var någonstans spelade du?
I St. Etienne, Frankrike. Kändes som att spela i en Toolvideo ungefär.
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

blackparkas skrev: + att basisten i någon av de videos jag hittade på Youtube måste vara en gitarrist egentligen, som dessutom står och tittar vart han spelar hela tiden. Är det så man gör när man lirar indie?
.
jafföffaan...indie är ju shoegazers paradise...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
CalleOberg
Medlem

Inlägg av CalleOberg »

blackparkas skrev:Hahaa!!

Vad kul!

Och alla andra utom honom gnäller på att det bara är P-basnördar på Pratabas..!?

Jag blir lite nyfiken, vilka skickade intresseanmälan till bandet?
Jag gjorde det, skickade bilder där jag hade P-basen i pngläge på de flesta (dock så hade jag Warwicken på en, den enda som det syntes hur jag såg ut, det måste sabbat allt..) + att jag skickade en låt där jag spelar mer Rock n Roll än vad bandets Myspace lyckades frambringa och dessutom spelandes P-bas på demolåten...

Jag måste säga att jag känner oss (pratabas) orättvist bedömda...
Fast å andra sidan så vet jag inte vilka som mailat, hur många Warwick-fantaster skickade svar?

Tillägg:

Ville tillägga också att jag inte läser en enda not, inte haft en tanke på musikhögskola och har knappt gått i den kommunala musikskolan som yngling..

EDIT: Ändrade lite i originaltexten också, vart lite galet...
Jag sökte också gigget och har inte en sekunds musikutbildning - inget jag skryter om direkt. Lirar dock skapligt efter noter och a vista vad gäller ackordanalys, vilket jag har haft mycket stor nytta av.

Dock har jag ofta stött på attityden att musikhögskoleutbildning ska ses som något negativt - att högskolemusiker är tekniska, tråkiga och osvängiga. Tråkig attityd naturligtvis! Dock har jag dessvärre haft oturen att träffa just sådana representanter som därtill gärna berättar om för de andra musikerna hur de ska spela mm (en ville tom att vi andra skulle läsa hans C-uppsats i musikvetenskap) - men jag tror och hoppas att de är undantag.

Så det är bara att ta tag i en skyffel och jobba på här i kolgrufvan! :lol:
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

CalleOberg skrev:Så det är bara att ta tag i en skyffel och jobba på här i kolgrufvan! :lol:
Helt rätt!
Och av kol kan man göra diamanter bara man har rätt tryck!
Typ....
Yamaha BB5000 (det funkar med en Unicorn åxå) och 2000w i riggen! :lol:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
CalleOberg
Medlem

Inlägg av CalleOberg »

Klopper skrev:
CalleOberg skrev:Så det är bara att ta tag i en skyffel och jobba på här i kolgrufvan! :lol:
Helt rätt!
Och av kol kan man göra diamanter bara man har rätt tryck!
Typ....
Yamaha BB5000 (det funkar med en Unicorn åxå) och 2000w i riggen! :lol:

Ah en kännare av stor baskultur! 8)

Får tåta ihop en presentation snart ...
Användarvisningsbild
criss
Medlem+

Inlägg av criss »

borttaget
Senast redigerad av criss den mån 09 jun 2008, 08:00, redigerad totalt 1 gånger.
R.I.P Jr Eric
if flying was the language of man, soaring would be it's poetry...
http://www.provasegelflyg.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
whatawaste
Medlem++

Inlägg av whatawaste »

Edit... 8)
Senast redigerad av whatawaste den mån 09 jun 2008, 09:18, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

PM, någon?!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Edit.
Senast redigerad av blackparkas den mån 09 jun 2008, 09:22, redigerad totalt 1 gånger.

gäst

Inlägg av gäst »

Oj!
Jag finns inte på något annat forum än Pratabas så jag har ingen koll alls. Tyckte det var ett bra band om än med lite väl uppenbara DCFC-influenser. Inte sökte jag platsen heller, jag har fullt upp med mitt eget band. Vem är den där WOR och vad är det för åsikter som drivs?
Senast redigerad av gäst den mån 09 jun 2008, 10:18, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++

Inlägg av mikkejohansson »

Ett ord; gitarrist.
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

Jösses vad ni verkar ha roligt den här helgen då... :D
Nä, jag orkar inte ens kasta in en paj i det här ämnet.. too many ord vill jag skriva..
gäst

Inlägg av gäst »

Va, känner ALLA till detta utom jag?
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++

Inlägg av mikkejohansson »

GMF-planket historia. Än en gång; Pratabas är himmelriket.
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Johannes skrev:Va, känner ALLA till detta utom jag?
Nej, inte jag heller.
Du och jag står utanför....
Kanske lika bra?

Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

criss skrev:hehe, jag anmälde mig men sen när jag fick klart för mig vilket band det var och kom ihåg vilka jävla inlägg de gossarna brukade skriva på planket(och vilka åsikter de driver) så pmade jag igen och bad dem bortse från min anmälan. Skulle inte vilja vara i närheten av det gänget även om de var jordens enda band...
Har ingen aning om deras historia eller så, eftersom jag inte är aktiv på andra musikforum.
Men det kan nog anses som bränsle nog för dem att bilda sig sin åsikt om oss.
Starkt gjort, Criss! Kraftfullt, sa Bull!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

Ja har ingen aning om nåt..
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++

Inlägg av Diesel »

blackparkas skrev:Hahaa!!

Vad kul!

Och alla andra utom honom gnäller på att det bara är P-basnördar på Pratabas..!?

Jag blir lite nyfiken, vilka skickade intresseanmälan till bandet?
Jag gjorde det, skickade bilder där jag hade P-basen i pngläge på de flesta (dock så hade jag Warwicken på en, den enda som det syntes hur jag såg ut, det måste sabbat allt..) + att jag skickade en låt där jag spelar mer Rock n Roll än vad bandets Myspace lyckades frambringa och dessutom spelandes P-bas på demolåten...

Jag måste säga att jag känner oss (pratabas) orättvist bedömda...
Fast å andra sidan så vet jag inte vilka som mailat, hur många Warwick-fantaster skickade svar?

Tillägg:

Ville tillägga också att jag inte läser en enda not, inte haft en tanke på musikhögskola och har knappt gått i den kommunala musikskolan som yngling..

EDIT: Ändrade lite i originaltexten också, vart lite galet...
jag svarade. skickade dock aldrig någon bild

men vafan.. det kanske finns andra sätt att få brudaR?
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"

http://klassikerutmaningen.se
Skriv svar