PB-dist DESIGN
- Bassplaya
- VIP medlem
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- anli
- VIP medlem
- Chriller
- VIP medlem
Skitkul om du kan lägga upp klipp, ingen stress!anli skrev:Skall försöka sno ihop nån snabbtest med rick, p-bas och nån shortscale.
Med plektrum. Hårt vete fan... då måste man typ spela fort oxå.
Och inte för att hacka på dig, men de förra ljudklippen med fuzz som du la upp kändes som om du spelade väldans mjukt, och tar du inte i så känns det inte som om du får ut hela registret ur pedalen - eller basen - liksom.
För min del kan du hamra fjärdedelar eller halvnoter, det spelar ingen roll men jag vill gärna höra hur det låter full on!

Jomen. It's the Chriller.
- anli
- VIP medlem
- whatawaste
- Medlem++
- blackparkas
- Medlem++++
Någonstans mellan 1000-2000 som det ser ut...whatawaste skrev:Jag måste ha en.![]()
Orkar inte läsa hela tråden, men runt vilka pengar kommer den att hamna ? 500:- el. 2500:- ?![]()
Troligtvis någonstans runt 1500.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- whatawaste
- Medlem++
Hm...låter ganska dyrt för de komponenterna, men vafanken....det är ju en PrataBas-pedal. Sen blir det väl en tävling om vem som kan modda den snyggast ???blackparkas skrev:Någonstans mellan 1000-2000 som det ser ut...whatawaste skrev:Jag måste ha en.![]()
Orkar inte läsa hela tråden, men runt vilka pengar kommer den att hamna ? 500:- el. 2500:- ?![]()
Troligtvis någonstans runt 1500.

Vete fan vad jag ska ha den till, men den blir fin som prydnad.

- Seaweed
- Hedersmedlem
- Kontakt:
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- Chriller
- VIP medlem
- anli
- VIP medlem
Ok, hur går vi vidare?
Jag tycker så här:
- jag och x antal till testar pedalen i RASK taktoch lägger upp ljudfiler.
- Eventuella förslag till finjusteringar kommer vi överens om. Kanske eq och annat.
- De som är seriöst intresserade anmäler sitt intresse och Moody ger ett pris, om nu antalet har någon inverkan.
?
Jag tycker så här:
- Eventuella förslag till finjusteringar kommer vi överens om. Kanske eq och annat.
- De som är seriöst intresserade anmäler sitt intresse och Moody ger ett pris, om nu antalet har någon inverkan.
?
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- Chriller
- VIP medlem
+ 1!anli skrev:Ok, hur går vi vidare?
Jag tycker så här:
?
Värdet på X bör inte överstiga 2 anser jag.
- anli
- VIP medlem
Ok, säg att jag har pedalen på torsdag och får i väg den på fredag. Med lite tur så har Parkas testat på tisdag nästa vecka och på onsdag är vi överens om detaljerna. Parkas skickar tillbaka prototypen.
Det får inte bli en långbänk, då hoppar jag av. Det blir ingen protyp två tycker jag utan en skarp direkt.
Absolut deadline är veckan efter midsommar.
Det får inte bli en långbänk, då hoppar jag av. Det blir ingen protyp två tycker jag utan en skarp direkt.
Absolut deadline är veckan efter midsommar.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- blackparkas
- Medlem++++
Jag kommer hem den 22/6 dessvärre, men det vore skitgrymt om jag kunde ha den i låddan den 23:e!
Jag tror inte jag köper den utan att testa hursomhelst, iofs så kanske någon får upp bra ljudklipp men...
Men ni bör ju förstås skicka runt den ändå undertiden jag är borta för att speeda på det hela, mitt test är icke avgörande på nå´t vis, bara den skickas till någon som kan testa med rejäla doningar och som kan ge en bra recension sedan.
En pedal kan låta skitbra på en liten combo men dundrar man på med en fläskig sak låter det ju oftast annorlunda. Och tvärtom givetvis.
Jag tror inte jag köper den utan att testa hursomhelst, iofs så kanske någon får upp bra ljudklipp men...
Men ni bör ju förstås skicka runt den ändå undertiden jag är borta för att speeda på det hela, mitt test är icke avgörande på nå´t vis, bara den skickas till någon som kan testa med rejäla doningar och som kan ge en bra recension sedan.
En pedal kan låta skitbra på en liten combo men dundrar man på med en fläskig sak låter det ju oftast annorlunda. Och tvärtom givetvis.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Chriller
- VIP medlem
Jag hade gärna provat den, men har inte grejerna uppe i den omrenoverande replokalen förrns efter midsommar. Och då är jag bortrest... Får någon annan PB-västare hem den kan jag gärna svänga förbi och hamra lite.anli skrev:jag skickar till den som är hemma så klart.
Men finns ljudklipp att lyssna på räcker det för mig.
Jomen. It's the Chriller.