hitman skrev:Man kan köpa en Sandberg eller Läkland fenderkopia för runt 15 laxar - det är bättre basar än en gammal fender.
De som köper vintagebasar är väl nostalgiker och antalet välbärgade nostalgiker är nog begränsat.
Hahaaaa!!!
Vilken lustigkurre!
Ta det inte personligt Hitman, vi har diskuterat det där ett antal gånger och vi är alla rörande överens om att vi alla tycker olika i det här och vi får respektera det.
Det har ju varit ganska gott om 70-talare till salu i år så det är nog lite mättat. För ett år sen när jag letade var det nästan lögn att hitta nåt vettigt under 20K. Fick ju pröjsa 18 för min 75:a, men jag letade ju efter exakt en sån, sliten OW med lönnhals, allt original och under 4kg, så det var inget att snacka om. Underbar bas!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP
DoggyD skrev:Intressant diskussion det här, jag har en AMV 57:a ute för 10.000 = inte ett enda svar.
Bytte du inte bort den? Eller blandar jag hop det med nån annan?
Närå Peter, du blandar inte ihop nånting, det var bara LoveFreak som fick lite lätt frostade pedaler där men det löste sej till det bästa ändå = jag köpte WalkAbouten i stället så min AMV 57:a är fortfarande till salu, som sagt, 191 visningar och inte ett enda svar, det säjer väl en hel del, för priset är det verkligen inget fel på. Da Dogg !!!
Nämen jag är riktigt riktigt sugen! Nån som vill köpa min fender american series och min takeharu, alt. min yamaha? alt. fender 24V och yamahan? 15 eller 16K behöver jag nog... kan egentligen sälja vilka basar som helst, men bara två!
DoggyD skrev:Intressant diskussion det här, jag har en AMV 57:a ute för 10.000 = inte ett enda svar.
Närå Peter, du blandar inte ihop nånting, det var bara LoveFreak som fick lite lätt frostade pedaler där men det löste sej till det bästa ändå = jag köpte WalkAbouten i stället så min AMV 57:a är fortfarande till salu, som sagt, 191 visningar och inte ett enda svar, det säjer väl en hel del, för priset är det verkligen inget fel på. Da Dogg !!!
Hade jag haft 10' hade till och med jag köpt en Fender. (Din alltså).
Ligg lågt ett tag; när alla kommer på att HPD var kul som hobby men att riktiga grejer är skönast i längden så lossnar det nog igen...
Hade jag haft 10' hade till och med jag köpt en Fender. (Din alltså).
Ligg lågt ett tag; när alla kommer på att HPD var kul som hobby men att riktiga grejer är skönast i längden så lossnar det nog igen...
(Nu får jag nog ta ledigt härifrån ett tag)
Ok Peter, jag ligger väl lågt ett tag då, för det är ingen direkt brådska, men jag funderar lite på att kolla om det kan finnas intresse för ett byte mot en AMV OW JB 62:a, vem vet, med lite tur så......... nån därute kanske är sugen på en bas med en riktig hals och ingen tandpetare. CUL8R
Visst, det har tjafsats oerhört mycket i olika forum om vintage är bra eller hype, har inget som helst intresse av att ta upp den trötta tråden. Inte i något fall jag läst har heller någon lyckats övertyga de som tycker annorlunda - våra fördomar vårdar vi ömt
Mitt inlägg om Sandberg/Läkland var bara ett anspråkslöst försök att förstå prisbilden och varför det kan vara svårt att ta 20.000 för en 70-talsfender i Sverige: det finns ju alternativ, det var bara det jag menade.
hitman skrev:Visst, det har tjafsats oerhört mycket i olika forum om vintage är bra eller hype, har inget som helst intresse av att ta upp den trötta tråden. Inte i något fall jag läst har heller någon lyckats övertyga de som tycker annorlunda - våra fördomar vårdar vi ömt
Mitt inlägg om Sandberg/Läkland var bara ett anspråkslöst försök att förstå prisbilden och varför det kan vara svårt att ta 20.000 för en 70-talsfender i Sverige: det finns ju alternativ, det var bara det jag menade.
Inga problem, men vill man specifikt ha en 70-tals Fender så FINNS det faktiskt inga alternativ!
hitman skrev:Visst, det har tjafsats oerhört mycket i olika forum om vintage är bra eller hype, har inget som helst intresse av att ta upp den trötta tråden. Inte i något fall jag läst har heller någon lyckats övertyga de som tycker annorlunda - våra fördomar vårdar vi ömt
Inga problem, men vill man specifikt ha en 70-tals Fender så FINNS det faktiskt inga alternativ!
Eller om man specifikt vill ha en Lakland så finns det faktiskt inga andra alternativ heller, jag vet, för jag har sex specifika skäl till varför det inte finns några andra alternativ (för mej alltså)
Eller om man specifikt vill ha en Lakland så finns det faktiskt inga andra alternativ heller, jag vet, för jag har sex specifika skäl till varför det inte finns några andra alternativ (för mej alltså)
Exakt!