När jag öppnade kartongen från tysken, innehållande nyinköpt Seymour Duncan SCPB-3, medföljde (förstås) ingen kåpa...
Jam Gitarr hade inga, har inte lyckats spåra upp några på nätet heller.
Inser såklart att de finns att få NÅGONSTANS...men VAR...??

Det är inga kåpor till dessa mickar. Ska inte vara heller.Mr Spock skrev:Jahapp...otålig och ute i sista minuten...som vanligt, med andra ord.
När jag öppnade kartongen från tysken, innehållande nyinköpt Seymour Duncan SCPB-3, medföljde (förstås) ingen kåpa...
Nah.. d där e inte hamburgaren... men d stämmer iaf... ingen kåpabootsy skrev:Det är inga kåpor till dessa mickar. Ska inte vara heller.Mr Spock skrev:Jahapp...otålig och ute i sista minuten...som vanligt, med andra ord.
Så här ser den ut va?
That´s the one.bootsy skrev:Det är inga kåpor till dessa mickar. Ska inte vara heller.Mr Spock skrev:Jahapp...otålig och ute i sista minuten...som vanligt, med andra ord.
Så här ser den ut va?
Well, I can live with that: den behöver inte skämmas för sig exteriört, tycker jag...på Jam lät de emellertid märkvärdigt övertygade om att det skulle finnas kåpor...fast de hade inga...broder blues skrev:Nah.. d där e inte hamburgaren... men d stämmer iaf... ingen kåpabootsy skrev:Det är inga kåpor till dessa mickar. Ska inte vara heller.Mr Spock skrev:Jahapp...otålig och ute i sista minuten...som vanligt, med andra ord.
Så här ser den ut va?
knedy skrev:![]()
Som bootsy sa...
Coolt. Jag spelar där imorrnkväll på deras kulturnatta och igen sen på Åsele Marknaden.Mr Spock skrev:knedy skrev:![]()
Som bootsy sa...
By the way, Knedy - du som härskar i urskogen - vår reunion-repetition (13 år sedan sist) går de facto av stapeln i dina trakter: Åsele...
Vår senast registrerade sångare har av outgrundliga anledningar bosatt sig just där.
När och i vilket sammanhang spelar ni på marknaden?knedy skrev:Coolt. Jag spelar där imorrnkväll på deras kulturnatta och igen sen på Åsele Marknaden.Mr Spock skrev:knedy skrev:![]()
Som bootsy sa...
By the way, Knedy - du som härskar i urskogen - vår reunion-repetition (13 år sedan sist) går de facto av stapeln i dina trakter: Åsele...
Vår senast registrerade sångare har av outgrundliga anledningar bosatt sig just där.
Mr Spock skrev:När och i vilket sammanhang spelar ni på marknaden?knedy skrev:Coolt. Jag spelar där imorrnkväll på deras kulturnatta och igen sen på Åsele Marknaden.Mr Spock skrev:knedy skrev:![]()
Som bootsy sa...
(Jävlar, nu blev jag så exalterad att jag missade att fira mitt hundrade inlägg här på PB...Jippii - i efterskott...)
Den tidigare bilden va på en SCBP-2. 3an är en quarter pounder.. Som förvånandeMr Spock skrev:Well, I can live with that: den behöver inte skämmas för sig exteriört, tycker jag...på Jam lät de emellertid märkvärdigt övertygade om att det skulle finnas kåpor...fast de hade inga...broder blues skrev:Nah.. d där e inte hamburgaren... men d stämmer iaf... ingen kåpabootsy skrev:Det är inga kåpor till dessa mickar. Ska inte vara heller.Mr Spock skrev:Jahapp...otålig och ute i sista minuten...som vanligt, med andra ord.
Så här ser den ut va?
Nej, jag vet faktiskt inte vad man ska tro...har i alla fall fått grejorna på plats nu (utan kåpa), och det låter BRA!broder blues skrev:Den tidigare bilden va på en SCBP-2. 3an är en quarter pounder.. Som förvånandeMr Spock skrev:Well, I can live with that: den behöver inte skämmas för sig exteriört, tycker jag...på Jam lät de emellertid märkvärdigt övertygade om att det skulle finnas kåpor...fast de hade inga...broder blues skrev:Nah.. d där e inte hamburgaren... men d stämmer iaf... ingen kåpabootsy skrev:Det är inga kåpor till dessa mickar. Ska inte vara heller.Mr Spock skrev:Jahapp...otålig och ute i sista minuten...som vanligt, med andra ord.
Så här ser den ut va?
nog har 1/4" poler. Hade en sån på min gamla Telebas nämligen. Orginalmiken hade så tunna poler så när man bendade speciellt Gsträngen så försvann tonen. Icke så med QP.
Ang kåpor så kanske d månne kan vara så att den gode Seymour numer skickar med kåpor till alla mikar.. Dvs dom som behöver d.
Såg nämmeligen att för QP-jazz nämner man detta.
När jag köpte min QP till jazzbasen tidigt 80tal så följde d tyvärr inte mä nån
broder blues skrev:Den tidigare bilden va på en SCBP-2. 3an är en quarter pounder.. Som förvånandeMr Spock skrev:Well, I can live with that: den behöver inte skämmas för sig exteriört, tycker jag...på Jam lät de emellertid märkvärdigt övertygade om att det skulle finnas kåpor...fast de hade inga...broder blues skrev:Nah.. d där e inte hamburgaren... men d stämmer iaf... ingen kåpabootsy skrev:Det är inga kåpor till dessa mickar. Ska inte vara heller.Mr Spock skrev:Jahapp...otålig och ute i sista minuten...som vanligt, med andra ord.
Så här ser den ut va?
nog har 1/4" poler. Hade en sån på min gamla Telebas nämligen. Orginalmiken hade så tunna poler så när man bendade speciellt Gsträngen så försvann tonen. Icke så med QP.
Ang kåpor så kanske d månne kan vara så att den gode Seymour numer skickar med kåpor till alla mikar.. Dvs dom som behöver d.
Såg nämmeligen att för QP-jazz nämner man detta.
När jag köpte min QP till jazzbasen tidigt 80tal så följde d tyvärr inte mä nån
Ok: vårt rep nästnästa helg fäller nog avgörandet för huruvida vi också ställer oss på scenen eller ej under marknaden.knedy skrev:Mr Spock skrev:När och i vilket sammanhang spelar ni på marknaden?knedy skrev:Coolt. Jag spelar där imorrnkväll på deras kulturnatta och igen sen på Åsele Marknaden.Mr Spock skrev:knedy skrev:![]()
Som bootsy sa...
(Jävlar, nu blev jag så exalterad att jag missade att fira mitt hundrade inlägg här på PB...Jippii - i efterskott...)
Är inte helt hundra men det ska vara någon gång på lördagen på Hembygdsområdet, precis före Adam Tensta.