Subkultur?
- TommyLove
- Medlem
På något sätt verkar jag vara FÖR allt som straight edge är emot...
www.myspace.com/tommylovesweden
Det är inte det att det var bättre förr, det är bara det att det är sämre nu.
Det är inte det att det var bättre förr, det är bara det att det är sämre nu.
Folk lär tro att du är kristen om du ritar kors på händerna. Men X däremot.Skunkofant skrev:Är jag Straight Edge, eller är man bara det om man ritar kors på händerna?

Du är edge om du tror på det och inte är det för att "åh, vilket bra sätt att tänka, nu blir jag det." Det låter inte rätt det där men kan förklara mer om du vill...
Man är edge för sin egen skull, ingen annans.
- PopMumin
- Medlem
Om man inte dricker, inte snusar/röker, inte knarkar men däremot dricker te och kaffe, samt har promiskuöst sex ibland, då kan det räknas som en form av straight edge även det?MrFredrik skrev:Finns olika nivåer utav Straight Edge, kan man säga.
Minns jag fel om jag säger att det kom av att minderåriga kunde komma in på musikevenemang (och liknande) med åldersgräns över deras ålder, mot att de målade ett kryss på varje hand, vilket visade att de inte fick serveras alkohol och dylikt?
Jag har bara fördomar mot folk som är förutsägbara.
There must be a leak somewhere, 'cause I can feel the GAS protruding my skin, running through my veins.
Antoniotsai P-bas, liten usel Crate
There must be a leak somewhere, 'cause I can feel the GAS protruding my skin, running through my veins.
Antoniotsai P-bas, liten usel Crate
Ja, det är istortsett lika mycket Straight Edge det.PopMumin skrev:Om man inte dricker, inte snusar/röker, inte knarkar men däremot dricker te och kaffe, samt har promiskuöst sex ibland, då kan det räknas som en form av straight edge även det?MrFredrik skrev:Finns olika nivåer utav Straight Edge, kan man säga.
Minns jag fel om jag säger att det kom av att minderåriga kunde komma in på musikevenemang (och liknande) med åldersgräns över deras ålder, mot att de målade ett kryss på varje hand, vilket visade att de inte fick serveras alkohol och dylikt?
Kryssen har du helt rätt i. Att det var minderåriga som fick det som "stämpel" för att dom inte fick bli serverade alkohol.
Men själva termen Straight Edge tros ha myntats av Minor Threat med låten Straight Edge. Eller det är så tillochmed.
- straightedge79
- VIP medlem
- Svensson
- Forumvärd
- GandhiMK2
- Medlem++
SxE? Vad är?straightedge79 skrev:Jag är en del av för många subkulturer för att ta upp här. Straigt Edge är jag men det har dom flesta redan räknat ut. Har varit sXe i halva mitt liv. Trivs bra med det. Det är inte för alla och är helt individuellt.
Åker inlines, lysnar på fortmusik och käkar macrobiotisk mat?

//Koll-britt
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
sXe är en förkortning av Straight Edge.figgebass skrev:SxE? Vad är?straightedge79 skrev:Jag är en del av för många subkulturer för att ta upp här. Straigt Edge är jag men det har dom flesta redan räknat ut. Har varit sXe i halva mitt liv. Trivs bra med det. Det är inte för alla och är helt individuellt.
//Koll-britt
- GandhiMK2
- Medlem++
Ah....man är kille och tycker om tjejer med vassa kanter...MrFredrik skrev:sXe är en förkortning av Straight Edge.figgebass skrev:SxE? Vad är?straightedge79 skrev:Jag är en del av för många subkulturer för att ta upp här. Straigt Edge är jag men det har dom flesta redan räknat ut. Har varit sXe i halva mitt liv. Trivs bra med det. Det är inte för alla och är helt individuellt.
//Koll-britt
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion