Subkultur?

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Gäst--
Medlem

Inlägg av Gäst-- »

Är jag Straight Edge, eller är man bara det om man ritar kors på händerna? :wink:
Threadkiller #1
Användarvisningsbild
TommyLove
Medlem

Inlägg av TommyLove »

På något sätt verkar jag vara FÖR allt som straight edge är emot...
www.myspace.com/tommylovesweden

Det är inte det att det var bättre förr, det är bara det att det är sämre nu.
gäst

Inlägg av gäst »

Skunkofant skrev:Är jag Straight Edge, eller är man bara det om man ritar kors på händerna? :wink:
Folk lär tro att du är kristen om du ritar kors på händerna. Men X däremot. ;)

Du är edge om du tror på det och inte är det för att "åh, vilket bra sätt att tänka, nu blir jag det." Det låter inte rätt det där men kan förklara mer om du vill...

Man är edge för sin egen skull, ingen annans.
gäst

Inlägg av gäst »

TommyLove skrev:På något sätt verkar jag vara FÖR allt som straight edge är emot...
Brukar oftast vara så. :)
gäst

Inlägg av gäst »

Måste tillägga att en del av dom saker jag står för, står självklart inte alla edga:re för! Finns olika nivåer utav Straight Edge, kan man säga.
Användarvisningsbild
PopMumin
Medlem

Inlägg av PopMumin »

MrFredrik skrev:Finns olika nivåer utav Straight Edge, kan man säga.
Om man inte dricker, inte snusar/röker, inte knarkar men däremot dricker te och kaffe, samt har promiskuöst sex ibland, då kan det räknas som en form av straight edge även det?

Minns jag fel om jag säger att det kom av att minderåriga kunde komma in på musikevenemang (och liknande) med åldersgräns över deras ålder, mot att de målade ett kryss på varje hand, vilket visade att de inte fick serveras alkohol och dylikt?
Jag har bara fördomar mot folk som är förutsägbara.
There must be a leak somewhere, 'cause I can feel the GAS protruding my skin, running through my veins.

Antoniotsai P-bas, liten usel Crate
gäst

Inlägg av gäst »

PopMumin skrev:
MrFredrik skrev:Finns olika nivåer utav Straight Edge, kan man säga.
Om man inte dricker, inte snusar/röker, inte knarkar men däremot dricker te och kaffe, samt har promiskuöst sex ibland, då kan det räknas som en form av straight edge även det?

Minns jag fel om jag säger att det kom av att minderåriga kunde komma in på musikevenemang (och liknande) med åldersgräns över deras ålder, mot att de målade ett kryss på varje hand, vilket visade att de inte fick serveras alkohol och dylikt?
Ja, det är istortsett lika mycket Straight Edge det.

Kryssen har du helt rätt i. Att det var minderåriga som fick det som "stämpel" för att dom inte fick bli serverade alkohol.

Men själva termen Straight Edge tros ha myntats av Minor Threat med låten Straight Edge. Eller det är så tillochmed.
Användarvisningsbild
straightedge79
VIP medlem

Inlägg av straightedge79 »

Jag är en del av för många subkulturer för att ta upp här. Straigt Edge är jag men det har dom flesta redan räknat ut. Har varit sXe i halva mitt liv. Trivs bra med det. Det är inte för alla och är helt individuellt.
EGC 500, Oljabacker & Moog Sub Phatty
Verellen Kalaloch, Tecamp 612+215
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

Jo att vakna en söndag förmiddag med Whiskeybakis kan få vem som helst att önska att man var straight Edgare... men det brukar gå över på nån dag. :D
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

straightedge79 skrev:Jag är en del av för många subkulturer för att ta upp här. Straigt Edge är jag men det har dom flesta redan räknat ut. Har varit sXe i halva mitt liv. Trivs bra med det. Det är inte för alla och är helt individuellt.
SxE? Vad är?
Åker inlines, lysnar på fortmusik och käkar macrobiotisk mat? ;-)
//Koll-britt
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
gäst

Inlägg av gäst »

figgebass skrev:
straightedge79 skrev:Jag är en del av för många subkulturer för att ta upp här. Straigt Edge är jag men det har dom flesta redan räknat ut. Har varit sXe i halva mitt liv. Trivs bra med det. Det är inte för alla och är helt individuellt.
SxE? Vad är?
//Koll-britt
sXe är en förkortning av Straight Edge.
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

MrFredrik skrev:
figgebass skrev:
SxE? Vad är?
//Koll-britt
sXe är en förkortning av Straight Edge.
Ah....man är kille och tycker om tjejer med vassa kanter...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
gäst

Inlägg av gäst »

Falcon skrev:Är trebarnsfar, så det tar mest tid, men jag har varit:

Mods
Hippie(tyckte andra)
Svartrockare

Är fortfarande långhårig.

Har även spelat gitarr i ett straightcoreband.
Så du har alltså varit straight edge...? eller kanske tillochmed är?
Skriv svar