P-bas besviken
- Surfin'
- Medlem++
P-bas besviken
Har hela tiden jag spelat elbas avgudat p-basen och p-micken men nu har jag varit p-mick fri i 3 år och har inte spelat någon förens igår. Jag provade märket Vintage p-bas, en Fender amerika standard och två yamaha P/J budget basar. Ingen av basarna tilltalade mig, jag tyckte p-micken bara var basig och lät "sådär". Basarna var bra inställda och alla spelades genom en markbass top+låda.
Vad att göra? Vill inte tappa förtroendet för p-micken då jag tidigare var "p-bas frälst", PB hjälp mig! Det känns som att mudbuckern är ett bättre alternativ i dagens läge. Vilken P-mick kan få tillbaka mitt tycke om P-basen?
Vad att göra? Vill inte tappa förtroendet för p-micken då jag tidigare var "p-bas frälst", PB hjälp mig! Det känns som att mudbuckern är ett bättre alternativ i dagens läge. Vilken P-mick kan få tillbaka mitt tycke om P-basen?
- kmo
- Medlem++
Re: P-bas besviken
Bytte från sd-vintage till Dimarzio dp122 model p-style på min Fender-p.Mumin skrev:Har hela tiden jag spelat elbas avgudat p-basen och p-micken men nu har jag varit p-mick fri i 3 år och har inte spelat någon förens igår. Jag provade märket Vintage p-bas, en Fender amerika standard och två yamaha P/J budget basar. Ingen av basarna tilltalade mig, jag tyckte p-micken bara var basig och lät "sådär". Basarna var bra inställda och alla spelades genom en markbass top+låda.
Inte lika rund i ljudbilden, lite mer punchig attack. 730kr hos tysken.
- Surfin'
- Medlem++
Min Dimarzio hade ingen stor basknuff och den var kontrollerbar med stärkarens eq-sektion.macahan skrev:Hur tror du att en mudbucker låter jämfört med en p-basmick?? mindre basigt???
Min gamla dimarzio mudbucker hade allt jag hela tiden assosierade med p-micken, ett rått, skitigt basljud med karaktär. Jag vill ha en p-mick med ett kontrollerbart eq. Bra punch och attack med bibehållen vintagekaraktär. Skall sjunga med TI flats.durito skrev:vad menas med "bättre alternativ" undrar jag?
-
- Medlem+++
Köp en Dark Star!Mumin skrev:Min Dimarzio hade ingen stor basknuff och den var kontrollerbar med stärkarens eq-sektion.macahan skrev:Hur tror du att en mudbucker låter jämfört med en p-basmick?? mindre basigt???
Min gamla dimarzio mudbucker hade allt jag hela tiden assosierade med p-micken, ett rått, skitigt basljud med karaktär. Jag vill ha en p-mick med ett kontrollerbart eq. Bra punch och attack med bibehållen vintagekaraktär. Skall sjunga med TI flats.durito skrev:vad menas med "bättre alternativ" undrar jag?
- knedy
- VIP medlem
http://www.basspickup.com/
Jag väntar på en därifrån just nu så om du vill kan jag ge recension om du kan vänta ett tag tills jag fått den. (beställde den för 3 veckor sen och det ska enligt han ta sålänge att bygga ihop en)
Jag väntar på en därifrån just nu så om du vill kan jag ge recension om du kan vänta ett tag tills jag fått den. (beställde den för 3 veckor sen och det ska enligt han ta sålänge att bygga ihop en)
Officiell stormästare i EB-orden