PENGAR PENGAR PENGAR

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Skriv svar
Användarvisningsbild
zackeeee_
Medlem

PENGAR PENGAR PENGAR

Inlägg av zackeeee_ »

JA GOTT FOLK.. snrt börjar jag jobba så om 4 veckor har jag 5200 kr efter skatt kvar ^^ (får tillbaka 2000 nästa år) så jag har 7200 kr ungefär plus 2000 till så 9000kr ..

så med detta vill jag säga att om 4 veckor får ni hålla i era basar får då ska jag smälla till!!! då blir de något i musicman stingray stil med lönnbräda !
kanske en G&L?

hmmmmm måste ha en fråga också annaras blir det ingen rolig off topic ämne ^^ har jam i malmö något roligt sådant erbjudande? någon som vart o kollat nyligen? där finns väl rätt mycket ?

kontakta mig om ni har något ni vill sälja om ungefär 4 veckor ! :twisted:
Användarvisningsbild
Fisken
Medlem+

Inlägg av Fisken »

5200:- för 4 veckor var ju inte så mycket. Fast iförsig var det efter skatt. Men ändå.

Vart jobbar du?
Behöver du ens betala skatt förresten? Hur mycket tjänar du?
Användarvisningsbild
zackeeee_
Medlem

Inlägg av zackeeee_ »

Fisken skrev:5200:- för 4 veckor var ju inte så mycket. Fast iförsig var det efter skatt. Men ändå.

Vart jobbar du?
Behöver du ens betala skatt förresten? Hur mycket tjänar du?

nja jag jobbar 3 veckor , 5 dar i veckan , 7-4 på dan (8 timmar blir det)
7200 får jag , det va något med skatt att dem tar bort 2000 och sen får jag tillbaka dem nästa år vid sommar men jag får 2000 nu istället så länge av morsan och farsan så får dem mina pengar sen .. och sen fyller jag år och jag skulle få 2000 kr då ungefär....

bara ett vanligt sommarjobb
jobbar på polykemi i Ystad enligt dem det bäst betalda jobbet i stan som sommarjobb ^^
Användarvisningsbild
Fisken
Medlem+

Inlägg av Fisken »

Jaha. Jag läste lite fel om det där med veckorna.

Men om du tjänar 7200:- ska du inte behöva betala skatt. Jag kommer inte ihåg i huvudet hur mycket man ska tjäna för att behöva betala skatt. Men det är betydligt mer än 7200:-

Men hoppas att du hittar något härligt att köpa för pengarna. :D
Senast redigerad av Fisken den sön 15 jun 2008, 15:52, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

Ja tjänar man under 16000kr eller nåt sånt på ett år slipper man betala skatt
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
zackeeee_
Medlem

Inlägg av zackeeee_ »

Fisken skrev:Jaha. Jag läste lite fel om det där med veckorna.

Men om du tjänar 7200:- ska du inte behöva betala skatt. Jag kommer inte ihåg i huvudet hur mycket man ska tjäna för att behöva betala skatt. Men det är betydligt mer än 7200:-

Men hoppas du hittar något härligt att köpa för pengarna. :D

aaa jag tänkte också på det men pappa sa något om det .. och han kan rätt mycket sånt men jag tänkte e det inte typ 15000 gränsen går för det eller något .. iallafall så har jag 9000 när jag har alla pengar så:P
Användarvisningsbild
PopMumin
Medlem

Inlägg av PopMumin »

Fisken skrev:Jag kommer inte ihåg i huvudet hur mycket man ska tjäna för att behöva betala skatt.
Det är väl nånstans mellan 12-16 laxar har jag för mig? Hur gammal är zickzack? Det beror väl på åldern hur mycket man får tjäna också. (Jag ber om ursäkt om du är så pass gammal att det blev en förolämpning.)
Jag har bara fördomar mot folk som är förutsägbara.
There must be a leak somewhere, 'cause I can feel the GAS protruding my skin, running through my veins.

Antoniotsai P-bas, liten usel Crate
Användarvisningsbild
zackeeee_
Medlem

Inlägg av zackeeee_ »

knedy skrev:Ja tjänar man under 16000kr eller nåt sånt på ett år slipper man betala skatt
jaaa just det fan du han före :P
Användarvisningsbild
Fisken
Medlem+

Inlägg av Fisken »

knedy skrev:Ja tjänar man under 16000kr eller nåt sånt på ett år slipper man betala skatt
Jepp, ska vara något sånt. Men kommer inte ihåg den exakta summan.

Men i zackeeee_'s fall ska det vara lungt.
Användarvisningsbild
zackeeee_
Medlem

Inlägg av zackeeee_ »

PopMumin skrev:
Fisken skrev:Jag kommer inte ihåg i huvudet hur mycket man ska tjäna för att behöva betala skatt.
Det är väl nånstans mellan 12-16 laxar har jag för mig? Hur gammal är zickzack? Det beror väl på åldern hur mycket man får tjäna också. (Jag ber om ursäkt om du är så pass gammal att det blev en förolämpning.)
njaaa det är lugnt jag är 16 fyller 17 nu i sommar så tjänar 65 kr i timmen eller något sånt
Användarvisningsbild
zackeeee_
Medlem

Inlägg av zackeeee_ »

skitsamma efter jag jobbat så har jag iallafall 9000kr..

över till nästa fråga . det här med jam i malmö finns där något roligt ? orkar inte ringa eller något sånt :P ni vet jue bättre här än dom så :P
Användarvisningsbild
PopMumin
Medlem

Inlägg av PopMumin »

zackeeee_ skrev:njaaa det är lugnt jag är 16 fyller 17 nu i sommar så tjänar 65 kr i timmen eller något sånt
Okej! Jag har för mig att man ska vara 16 för att få tjäna mer än 6000 eller vad det är. (Blir det inte 60 jämnt? Jag kanske har blivit rostig sen jag slutade skolan för 4 dagar sen.)
There must be a leak somewhere, 'cause I can feel the GAS protruding my skin, running through my veins.

Användarvisningsbild
zackeeee_
Medlem

Inlägg av zackeeee_ »

PopMumin skrev:
zackeeee_ skrev:njaaa det är lugnt jag är 16 fyller 17 nu i sommar så tjänar 65 kr i timmen eller något sånt
Okej! Jag har för mig att man ska vara 16 för att få tjäna mer än 6000 eller vad det är. (Blir det inte 60 jämnt? Jag kanske har blivit rostig sen jag slutade skolan för 4 dagar sen.)

jo tror det :P men kanske därför dom tar ''skatt'' på mina pengar för att sedan ge tillbaka det igen ^^?
Användarvisningsbild
PopMumin
Medlem

Inlägg av PopMumin »

zackeeee_ skrev:jo tror det :P men kanske därför dom tar ''skatt'' på mina pengar för att sedan ge tillbaka det igen ^^?
Kanske, fast i så fall är det väl 17 som är gränsen. Schysst av dina päron att lägga ut så länge i alla fall! :D

En stingray säger du? Jag hoppas att du ska ha en benvit med matching headstock och svart plekskydd (och gärna svart hardware också). Det vore bra, för då kan jag köpa den av dig om ett par år, när jag är rikare. :lol:

Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Inlägg av peter_s »

zackeeee_ skrev:över till nästa fråga . det här med jam i malmö finns där något roligt ? orkar inte ringa eller något sånt :P ni vet jue bättre här än dom så :P
Jag har inte varit inne på Jam på ett tag, men jag tycker att de brukar ha ett ganska trist utbud överlag. Men om du ändå ska in till Malmö för att spana på instrument, ja då är det ju lika bra att svänga in där, och på Musikbörsen, och på 4-Sound. De ligger ju nära varandra, och sammantaget har de väl ett ganska okej utbud. Och så finns ju Malmö Musikaffär också. Senast jag var inne där hade de en juste Ibanez ATK med lönnbräda. Kanske vore något för dig? Den skulle dessutom ge dig lite pengar över till några justa effekter...
gäst

Inlägg av gäst »

Jag är rätt säker på att det är 17100 per år som är gränsen innan man ska börja skatta.
Användarvisningsbild
zackeeee_
Medlem

Inlägg av zackeeee_ »

PopMumin skrev:
zackeeee_ skrev:jo tror det :P men kanske därför dom tar ''skatt'' på mina pengar för att sedan ge tillbaka det igen ^^?
Kanske, fast i så fall är det väl 17 som är gränsen. Schysst av dina päron att lägga ut så länge i alla fall! :D

En stingray säger du? Jag hoppas att du ska ha en benvit med matching headstock och svart plekskydd (och gärna svart hardware också). Det vore bra, för då kan jag köpa den av dig om ett par år, när jag är rikare. :lol:
hmm ja inte direkt den riktiga musicman stingray :P något billigare i stil med det :P .... men färgen och sånt som du säger är helt rätt fast inte med svart hardware .. eller jo kanske :P jävkla bra ide asså
Användarvisningsbild
zackeeee_
Medlem

Inlägg av zackeeee_ »

peter_s skrev:
zackeeee_ skrev:över till nästa fråga . det här med jam i malmö finns där något roligt ? orkar inte ringa eller något sånt :P ni vet jue bättre här än dom så :P
Jag har inte varit inne på Jam på ett tag, men jag tycker att de brukar ha ett ganska trist utbud överlag. Men om du ändå ska in till Malmö för att spana på instrument, ja då är det ju lika bra att svänga in där, och på Musikbörsen, och på 4-Sound. De ligger ju nära varandra, och sammantaget har de väl ett ganska okej utbud. Och så finns ju Malmö Musikaffär också. Senast jag var inne där hade de en juste Ibanez ATK med lönnbräda. Kanske vore något för dig? Den skulle dessutom ge dig lite pengar över till några justa effekter...
aaa gillar din idé kan lika bra kolla alla bra musikaffärer :P
jag e lite imot ibanez men om jag ändå ska dit så kan jag jue pröva den och se hur den känns :P bra idé med att köpa lite effekter , tänkte köpa mig en grym fuzz pedal och en bra wah wah pedal bara dem två jag använder på min multieffekt sak endå så:P
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Inlägg av peter_s »

zackeeee_ skrev:aaa gillar din idé kan lika bra kolla alla bra musikaffärer :P
jag e lite imot ibanez men om jag ändå ska dit så kan jag jue pröva den och se hur den känns :P bra idé med att köpa lite effekter , tänkte köpa mig en grym fuzz pedal och en bra wah wah pedal bara dem två jag använder på min multieffekt sak endå så:P
Jag är inte heller särskilt förtjust i Ibanez som märke betraktat - även om jag inte kan sätta fingret på exakt vad - men några av deras modeller gillar jag. ATK-basarna är t.ex. riktigt bra. Stingray-inspirerade, men med en egen personlighet.
Användarvisningsbild
Fogerty
Medlem

Inlägg av Fogerty »

jag jobbar i strömstads gästhamn och kommer thäna ungefär 20 000 så för mej blir det också nåt skoj, kanske en kontra :wink:
http://www.youtube.com/watch?v=7LWEHMGarVY" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Berntsson
Medlem+

Inlägg av Berntsson »

MrFredrik skrev:Jag är rätt säker på att det är 17100 per år som är gränsen innan man ska börja skatta.
17 600 är det. Jag är van jämkare :) (jämkar dock inte i år, för i år blir det första arbetande hösten och troligtvis mer pengar än 17 600)
Fender Custom Classic Jazz V
Squier Vintage Modified Jazz

When the circus came to town
Painted Oceans
Användarvisningsbild
rockern
Medlem+

Inlägg av rockern »

Under 17 400 så slipper du skatten. Han får tillbaka skatten nästa år eftersom han inte i förväg (tror iofs att du fortfarande kan göra det) har ansökt om ändrad beräkning.

Alltihop finns här:
http://www.skatteverket.se/nyheterpress ... 06581.html
Sandberg JM4
EBMM SR4 Classic

Thunderfunk 550-B
TKS 215/size]
Användarvisningsbild
Berntsson
Medlem+

Inlägg av Berntsson »

Jaså, det var värst vad de håller på att ändra beloppet hela tiden...
Fender Custom Classic Jazz V
Squier Vintage Modified Jazz

When the circus came to town
Painted Oceans
Användarvisningsbild
zackeeee_
Medlem

Inlägg av zackeeee_ »

rockern skrev:Under 17 400 så slipper du skatten. Han får tillbaka skatten nästa år eftersom han inte i förväg (tror iofs att du fortfarande kan göra det) har ansökt om ändrad beräkning.

Alltihop finns här:
http://www.skatteverket.se/nyheterpress ... 06581.html

hmmm jag litar på det denna snubben säger .. verkar som han kan det ;) och sidan ljuger nog inte
Skriv svar