Någon som sett detta??
- Simon Andersson
- Medlem++
- blackparkas
- Medlem++++
Ja, men hur hade det sett ut om man satte värdet i tulpaner istället??bassdude skrev:jag tycker det är trist att folk sätter värdet på ett instrument i form av pengar.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Simon Andersson
- Medlem++
förmodligen jävligt konstigt. varför ska man göra det när allt handlar om att man ska trivas med sitt instrument. DÄR sitter värdet för mig.blackparkas skrev:Ja, men hur hade det sett ut om man satte värdet i tulpaner istället??bassdude skrev:jag tycker det är trist att folk sätter värdet på ett instrument i form av pengar.
- 200071
- Hedersmedlem
Det är sant; men nånstans finns en gräns när någon viftar med pengar när du kan sälja din bas alternativt; när priset sjunkit tillräckligt så kan till och med du överväga att köpa en Fender.....bassdude skrev:förmodligen jävligt konstigt. varför ska man göra det när allt handlar om att man ska trivas med sitt instrument. DÄR sitter värdet för mig.blackparkas skrev:Ja, men hur hade det sett ut om man satte värdet i tulpaner istället??bassdude skrev:jag tycker det är trist att folk sätter värdet på ett instrument i form av pengar.
- precision65
- VIP medlem

200071, är det du som nallat på rödvinet ikväll?
http://www.heavyduty.se
AIK!
Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
- calif de funk
- VIP medlem
Jag håller med dig till 100%. Det var just det jag försökte förklara för en snubbe som ville ha 170.000kr för en Jazz Bass ´60. Jag berättade för honom att pengar inte var viktiga i sammanhanget då jag trivdes verkligen med basen. Fattar fortfarande inte varför han såg så förvånat utbassdude skrev:jag tycker det är trist att folk sätter värdet på ett instrument i form av pengar.

"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
- Simon Andersson
- Medlem++
visst kan jag köpa en fender, så länge den ser ut som alla andra
klart det finns en prisgräns för allt. men jag vill inte gå efter pris, jag vill veta hur instrumentet känns i famnen och om det låter som jag vill. om det blir för dyrt för min del så är det trist, men jag vill inte tänka: åh! en fender från år 3 som kostar nästan inga pengar alls. den måste jag ha! alla andra tycker ju att detta är ett bra instrument och från just det året så gjordes ju så många bra instrument bla bla bla...
varför? jag har ju inte testat den och vet inte om den är bra! alltså ser alla som sitter och runkar så fort de ser en gammal fender dess värde i form av pengar (alternativt utséende).
jag tycker det är märkligt. jag spelar bas. jag samlar inte på fossiler.

klart det finns en prisgräns för allt. men jag vill inte gå efter pris, jag vill veta hur instrumentet känns i famnen och om det låter som jag vill. om det blir för dyrt för min del så är det trist, men jag vill inte tänka: åh! en fender från år 3 som kostar nästan inga pengar alls. den måste jag ha! alla andra tycker ju att detta är ett bra instrument och från just det året så gjordes ju så många bra instrument bla bla bla...
varför? jag har ju inte testat den och vet inte om den är bra! alltså ser alla som sitter och runkar så fort de ser en gammal fender dess värde i form av pengar (alternativt utséende).
- calif de funk
- VIP medlem
Vaaa? Du testar basarna du köper? Shit, det låter som en skitbra ide. Får ödmjukt ändra på min inställning i frågan (
). Fast en fosil jerk off är inte så tokigt heller... , ojjojjojj 

- Dereborn
- Dereborn
- 200071
- Hedersmedlem
Det är därför han spelar Manne om ingen säger att han måste spela nåt annatbassdude skrev:visst kan jag köpa en fender, så länge den ser ut som alla andra![]()

Nu fattar jag vad du menar och det är mycket intressant tänkt.bassdude skrev: klart det finns en prisgräns för allt. men jag vill inte gå efter pris, jag vill veta hur instrumentet känns i famnen och om det låter som jag vill. om det blir för dyrt för min del så är det trist, men jag vill inte tänka: åh! en fender från år 3 som kostar nästan inga pengar alls. den måste jag ha! alla andra tycker ju att detta är ett bra instrument och från just det året så gjordes ju så många bra instrument bla bla bla...
Jag undrar vad som skulle sälja bäst om det var enhetspris på samtliga basar i hela världen och det alltid fanns tillgång att möta efterfrågan...
- Simon Andersson
- Medlem++
- calif de funk
- VIP medlem
Grafen, ja är helt confused nu. Du som alltid haft en klar och fokuserat syn gällande ideologi. "Enhetspris på samtliga basar i hela världen" låter vänsterutopistiskt medans "och det alltid fanns tillgång att möta efterfrågan " låter mera västerlänskt! Hur skall jag tänka nu, hur skall jag tänka nu?GrafZeppelin skrev:Nu fattar jag vad du menar och det är mycket intressant tänkt.bassdude skrev: klart det finns en prisgräns för allt. men jag vill inte gå efter pris, jag vill veta hur instrumentet känns i famnen och om det låter som jag vill. om det blir för dyrt för min del så är det trist, men jag vill inte tänka: åh! en fender från år 3 som kostar nästan inga pengar alls. den måste jag ha! alla andra tycker ju att detta är ett bra instrument och från just det året så gjordes ju så många bra instrument bla bla bla...
Jag undrar vad som skulle sälja bäst om det var enhetspris på samtliga basar i hela världen och det alltid fanns tillgång att möta efterfrågan...

- Dereborn
- Dereborn
- Simon Andersson
- Medlem++
- calif de funk
- VIP medlem
- Simon Andersson
- Medlem++
Hehe, om det nu var en idealbild jag målade upp så säger den väl ganska mycket om min politiska tillhörighet och dito förvirring...calif de funk skrev:Grafen, ja är helt confused nu. Du som alltid haft en klar och fokuserat syn gällande ideologi. "Enhetspris på samtliga basar i hela världen" låter vänsterutopistiskt medans "och det alltid fanns tillgång att möta efterfrågan " låter mera västerlänskt! Hur skall jag tänka nu, hur skall jag tänka nu?GrafZeppelin skrev:
Jag undrar vad som skulle sälja bäst om det var enhetspris på samtliga basar i hela världen och det alltid fanns tillgång att möta efterfrågan...![]()

- FreCKo
- Medlem++
- groovyjr
- VIP medlem
Kan bara hålla med dig Bassdude i att det självklart spelar stor roll om instrumentet i sig är bra om man ska använda det.
Finns en anledning att det passerat en och annan bas i min samling och att de jag har finns kvar...
Visst jag hade gärna haft kvar min Sadowsky Modern 5 också
Jag utgick bara från att det är ett bra pris på en '68 p-bas helt generellt sedan spelar det självfallet roll om man ska samla (vad det nu är för mening) eller spela på den.
Oavsett märke eller ålder så är det ju upp till köparen att avgöra om det är värt det eller ej...
Finns en anledning att det passerat en och annan bas i min samling och att de jag har finns kvar...
Visst jag hade gärna haft kvar min Sadowsky Modern 5 också

Jag utgick bara från att det är ett bra pris på en '68 p-bas helt generellt sedan spelar det självfallet roll om man ska samla (vad det nu är för mening) eller spela på den.
Oavsett märke eller ålder så är det ju upp till köparen att avgöra om det är värt det eller ej...
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
- calif de funk
- VIP medlem
- calif de funk
- VIP medlem
Helter SkelterGrafZeppelin skrev:Hehe, om det nu var en idealbild jag målade upp så säger den väl ganska mycket om min politiska tillhörighet och dito förvirring...calif de funk skrev:Grafen, ja är helt confused nu. Du som alltid haft en klar och fokuserat syn gällande ideologi. "Enhetspris på samtliga basar i hela världen" låter vänsterutopistiskt medans "och det alltid fanns tillgång att möta efterfrågan " låter mera västerlänskt! Hur skall jag tänka nu, hur skall jag tänka nu?GrafZeppelin skrev:
Jag undrar vad som skulle sälja bäst om det var enhetspris på samtliga basar i hela världen och det alltid fanns tillgång att möta efterfrågan...![]()

- Dereborn
- Dereborn
Hittar jag en bas som jag känner att jag kommer att ha som huvudbas under de kommande 10 eller 20 åren så tycker jag att den är värd betydligt mer än 20.000 och i det fallet så bryr jag mig inte om att den eventuellt kostar mycket mindre i an annan världsdel. Sluta tjata nu och låt oss vuxna diskutera ifred.FreCKo skrev:Johannes, Parkas, ni missförstår mig. Jag har inget emot att betala 20 000Kr för en bas eller 400 000Kr för en bil, däremot har jag något emot att betala MER ÄN VAD DET ÄR VÄRT!
- Simon Andersson
- Medlem++
- Simon Andersson
- Medlem++