BRA growl : http://www.youtube.com/watch?v=AY5LRReFYus
jag gillar growl

YEAAAAH! Opeth
Armstrong är GRYMPopMumin skrev:Sånt där mörkt och mullrigt/gurgligt som Louis Armstrong gör mellan stroferna.Svensson skrev:Vad är growl?
Menar det!Fogerty skrev:Armstrong är GRYMPopMumin skrev:Sånt där mörkt och mullrigt/gurgligt som Louis Armstrong gör mellan stroferna.Svensson skrev:Vad är growl?
Franska proggarna Pulsar åter upptäckte jag i helgen när jag råkade dra fram ett album ur vinylsamlingen.Taurus skrev:Det är inte alla som tycker att jag är världens coolaste gubbe som spelar och älskar symfrock i god sjuttiotalsanda - svulstigt, bombastiskt, gravallvarligt och pretto är skällsord för vissa men ledstjärnor för migHipphetsfaktorn är väl strax under dansband, vilket jag kan leva med, hehe.
För övrigt har jag vidöppna öron och kan uppskatta allt som är gjort med hjärta och för öron i stället för plånbok.
Däremot har jag lite svårt för gangsta-hiphop, ren klubbdansmusik och metal-growl. Inte för att det på nåt sätt skulle vara dåligt, jag är helt enkelt för gammal för att ha fått det i tonårsblodet och jag har aldrig bemödat mig om att lära mig uppskatta det. När det gäller metal/hårdrock är Dio, Gillan och liknande gubbar måttstocken för hur sången ska låta, och som bekant är det svårt att lära gamla hundar sitta 8-/
Opeth VILL jag gärna tycka om, men det är ju det där med growlandet...
Woooooord!!Taurus skrev:KSMB som jag fortfarande diggar hårt - jag får så här nästan 30 år senare fortfarande gåshud varje gång jag lyssnar på 602 - men det är å andra sidan kanske mer brilliant svensk rebellrock än punk
När det gäller Rush vet du ju vad jag tyckeranli skrev:Kevin ayers, eno, fripp, wetton och liknande engelsmän sitter högt i kurs.
Jag var nog lite mer engelsk art-rock kanske.
När Rush och marillion dök upp, så tyckte jag de lät som b-kopior av yes och gamla genesis.
Har dock omvärderat den hårda domen efter lite påtryckningar från Pratabas. Rush är ju lite smånördigt men småmysigt på nåt sätt
Där sa du nåt som fler borde försöka anamma. Det går ju inte alltid, men försöka duger. Musik som görs i syfte att bli kändis eller för att dra in enkla pengar går fetbort.Taurus skrev:För övrigt har jag vidöppna öron och kan uppskatta allt som är gjort med hjärta och för öron i stället för plånbok.
Ok...bara så att jag förstår, vad var bra med det där och hur skijer det sej från dålig growl?
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion