Någon som sett detta??

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem

Inlägg av calif de funk »

GrafZeppelin skrev:
calif de funk skrev: Helter Skelter :twisted: 8) :wink:
Nja, nu förstår jag inte riktigt..?
Den ideologiska kombinationen=Helter Skelter=synonym för oordning, funkar inte, allting är uppochnär eller nått i den stilen :wink:
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

oj.
Har inte hört mr bassdude ryta till så, men så är jag ju ganska ny här också.

Frecko: Men om nu en Music Man kostar 23k och den säljs för 23k så måste den väl vara värd 23k?
Eller har jag fel?

Den är ju inte värd mindre här i Sverige för att den kostar 10 lök mer i Usa.

Du verkar inte förstå det här med att man inte kan jämföra priser här och i andra länder.

En BEGGAD MM kostar i Sverige mellan 10-15k och de säljs de också uppenbarligen.

Än en gång, vill vara övertydlig:
Kostar x produkt xx.xxxkr och säljer i xxxx exemplar så är onekligen produkt x värt xx.xxxkr...
Enkel logik i mina ögon.

FÖ så har jag personligen VÄLDIGT stora problem med att betala 400k för en bil. Förutsatt att det inte är en gammal klassiker...
Senast redigerad av blackparkas den sön 22 apr 2007, 23:37, redigerad totalt 1 gånger.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

bassdude skrev:
Johannes skrev:Sluta tjata nu och låt oss vuxna diskutera ifred.
du kan gott hålla din käft själv.
Oj, vilken trött människa...
gäst

Inlägg av gäst »

blackparkas skrev:oj.
Har inte hört mr bassdude ryta till så, men så är jag ju ganska ny här också.

Frecko: Men om nu en Music Man kostar 23k och den säljs för 23k så måste den väl vara värd 23k?
Eller har jag fel?

Den är ju inte värd mindre här i Sverige för att den kostar 10 lök mer i Usa.

Du verkar inte förstå det här med att man inte kan jämföra priser här och i andra länder.

En BEGGAD MM kostar i Sverige mellan 10-15k och de säljs de också uppenbarligen.

Än en gång, vill vara övertydlig:
Kostar x produkt xx.xxxkr och säljer i xxxx exemplar så är onekligen produkt x värt xx.xxxkr...
Enkel logik i mina ögon.

FÖ så har jag personligen VÄLDIGT stora problem med att betala 400k för en bil. Förutsatt att det inte är en gammal klassiker...
Jag tycker det var en bra sammanfattning.
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++

Inlägg av Simon Andersson »

Johannes skrev:Oj, vilken trött människa...
nix. kör bara med samma fjantiga attityd tillbaka.
gäst

Inlägg av gäst »

bassdude skrev:
Johannes skrev:Oj, vilken trött människa...
nix. kör bara med samma fjantiga attityd tillbaka.
Lilla vän, om du inte uppfattar ironin i ett utryck som "Sluta tjata nu och låt oss vuxna diskutera ifred" så är nog internet inte rätt forum för dig. FreCKo har en lång och väldokumenterad historia av att slänga hånfulla (men, gissar jag, kärleksfulla) kommentarer om 40+:are omkring sig här på forumet så jag är säker på att han förstod mitt skämt. Att be någon hålla käften är däremot oförskämt och jag ser fram mot din ursäkt. Som förmodligen inte kommer eftersom du är lite för mycket besserwisser för att erkänna att ditt inlägg var idiotiskt.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Popcorn någon?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
gäst

Inlägg av gäst »

blackparkas skrev:Popcorn någon?
Ja, vad skall man säga? När någon skriver "håll käft" så tycker jag att man kan kosta på sig ett bitskt inlägg.
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

Detta bådar gott..

Tar gärna lite Popcorn ja tack..

Johannes e ju inte den som brukar hålla käften när de skrivs saker som "inte är rätt stavat".. :lol: :wink:
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++

Johannes skrev:Lilla vän, om du inte uppfattar ironin i ett utryck som "Sluta tjata nu och låt oss vuxna diskutera ifred" så är nog internet inte rätt forum för dig. FreCKo har en lång och väldokumenterad historia av att slänga hånfulla (men, gissar jag, kärleksfulla) kommentarer om 40+:are omkring sig här på forumet så jag är säker på att han förstod mitt skämt. Att be någon hålla käften är däremot oförskämt och jag ser fram mot din ursäkt. Som förmodligen inte kommer eftersom du är lite för mycket besserwisser för att erkänna att ditt inlägg var idiotiskt.
stora kompis, jag skiter i vad du och freako har för kärleksliv. jag tycker att du har en och annan poäng i dina inlägg, ibland inga alls. du tycker säkert samma om mina inlägg. jag försöker så gott det går att tolka dina inlägg, men med tanke på din överlägsna attityd så får man bita sig i tungan varje gång för att försöka se en dold smiley i bakgrunden.
men att säga "sluta tjata nu och låt oss vuxna diskutera ifred" har precis samma nerlåtande ton som "håll käft". alltså är ditt inlägg lika idiotiskt som mitt. det vet väl du, som är vuxen.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Johannes skrev:
Ja, vad skall man säga? När någon skriver "håll käft" så tycker jag att man kan kosta på sig ett bitskt inlägg.

Javisst!
Kör hårt du..

Var kanske lite väl bitskt, men samtidigt så är det nog så att du har dig själv att skylla lite måsta jag säga.
Som man bäddar som det heter.
Men visst, bassdude, ajja bajja, det är bara jag som säga håll käften här och det åt Geddy :D

gäst

Inlägg av gäst »

bassdude skrev:
Johannes skrev:Lilla vän, om du inte uppfattar ironin i ett utryck som "Sluta tjata nu och låt oss vuxna diskutera ifred" så är nog internet inte rätt forum för dig. FreCKo har en lång och väldokumenterad historia av att slänga hånfulla (men, gissar jag, kärleksfulla) kommentarer om 40+:are omkring sig här på forumet så jag är säker på att han förstod mitt skämt. Att be någon hålla käften är däremot oförskämt och jag ser fram mot din ursäkt. Som förmodligen inte kommer eftersom du är lite för mycket besserwisser för att erkänna att ditt inlägg var idiotiskt.
stora kompis, jag skiter i vad du och freako har för kärleksliv. jag tycker att du har en och annan poäng i dina inlägg, ibland inga alls. du tycker säkert samma om mina inlägg. jag försöker så gott det går att tolka dina inlägg, men med tanke på din överlägsna attityd så får man bita sig i tungan varje gång för att försöka se en dold smiley i bakgrunden.
men att säga "sluta tjata nu och låt oss vuxna diskutera ifred" har precis samma nerlåtande ton som "håll käft". alltså är ditt inlägg lika idiotiskt som mitt. det vet väl du, som är vuxen.
Försök att inte låta dina privata problem gå ut över oss här på forumet, det skapar bara en dålig stämning. Puss!
gäst

Inlägg av gäst »

blackparkas skrev:
Johannes skrev:

Javisst!
Kör hårt du..

Var kanske lite väl bitskt, men samtidigt så är det nog så att du har dig själv att skylla lite måsta jag säga.
Som man bäddar som det heter.
Men visst, bassdude, ajja bajja, det är bara jag som säga håll käften här och det åt Geddy :D
Har du sagt håll käft åt Geddy? Han är ju som Schweiz när det börjar dra ihop sig till bråk... Du, däremot, hahahahaha!
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++

Johannes skrev:Försök att inte låta dina privata problem gå ut över oss här på forumet, det skapar bara en dålig stämning. Puss!
dessvärre är det ju du som är problemet. kram!
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

Kan någon snabb räknare typ vår vän Peter Årnes som räknade ut de där medeltalet så jäkla snabbt nån gång här räkna ut hur många Dispyter vederbörande har haft?

Ja tror dock Johannes ligger på + där..
Inte sett Bassdude i många figher här.... ÄN.. :roll:
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Johannes skrev: Har du sagt håll käft åt Geddy? Han är ju som Schweiz när det börjar dra ihop sig till bråk... Du, däremot, hahahahaha!

Hehehe...
Jodu. Blev lite lack när han en dag efter varje inlägg jag gjort fällde en sarkastisk kommentar. Då lackade jag ur...

gäst

Inlägg av gäst »

bassdude skrev:
Johannes skrev:Försök att inte låta dina privata problem gå ut över oss här på forumet, det skapar bara en dålig stämning. Puss!
dessvärre är det ju du som är problemet. kram!
Då föreslår jag att du inte läser mina inlägg i fortsättningen så slipper du det problemet. Be flickvännen om förlåtelse nu så hon låter dig komma hem igen, det kan inte vara så kul att sitta på internetfiket och låta frustrationen gå ut över oss?
gäst

Inlägg av gäst »

marcbass skrev:Kan någon snabb räknare typ vår vän Peter Årnes som räknade ut de där medeltalet så jäkla snabbt nån gång här räkna ut hur många Dispyter vederbörande har haft?

Ja tror dock Johannes ligger på + där..
Inte sett Bassdude i många figher här.... ÄN.. :roll:
Äh, det här är väl ingen fight?
Om någon ber mig hålla käften så svarar jag givetvis inte men min allra trevligaste ton. Sedan visade ju bassdude i sitt förklarande inlägg att detta är personligt och att han tycker att jag har en överlägsen ton eller hur det nu var. Han gillar inte mig och det behöver han inte göra. Alla kan inte gilla alla. Dock så får man nog finna sig i att få ett sarkastiskt svar när man precis bett någon hålla käften, jag tror inte han hade väntat sig något annat. Nu skiter vi i det här och forsätter prata bas tycker jag. Tjo!
gäst

Inlägg av gäst »

blackparkas skrev:
Johannes skrev: Har du sagt håll käft åt Geddy? Han är ju som Schweiz när det börjar dra ihop sig till bråk... Du, däremot, hahahahaha!

Hehehe...
Jodu. Blev lite lack när han en dag efter varje inlägg jag gjort fällde en sarkastisk kommentar. Då lackade jag ur...
ROCK!
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

Det finns ju faktiskt folk som INTE vill ha beggade instrument. Som alltid köper helt nya basar. O då får man ju betala.

Själv e ja tvärt om. Hellre en 10 år gammal bas än en helt ny. Även om ja får betala lite extra för den som är 10 år gammal..

Ingen här kan väl neka till att ett instrument "spelas in och blir bättre".
gäst

Inlägg av gäst »

daionsavage skrev:Kan vi inte fortsätta att tjafsa om hur mycket en bas borde kosta istället?

Jag håller med FreCKo om att det känns surt att hosta upp extra för att man bor där man bor. Just Musicman stingray är ett praktexempel på det. Både BP och Johannes påpekar att eftersom det finns folk som är beredda att betala över 20 papp för en ny stingray så är den värd det... åtminstonde för de som köper den.

Vad jag alltid förundras över är hur vissa instrument blir så eftertraktade och ökar i pris medans andra faller i glömska. Höfners fiolbas t ex: den var ett billigt instrument under 60-talet, ända tills Sr Paul McCartney gjorde den berömd och nu kostar en vintagehöfner mycket (det var en ute för att tag sedan för 30.000). Hade det inte varit för Beatles hade de antagligen sålts på loppmarknader för under 1000-lappen. Blev de bättre instrument i samma takt som Beatles radade upp hit efter hit? Och... nu kommer jag tillbaks till fender igen: om någon annan hade varit före Leo med att tillverka en fungerande elbas, hade fendern haft samma ikonstatus som den har idag?
Det handlar väl just om att det skall vara värt det för de som köper ett visst instrument gissar jag.
Höfner är ett spännade exempel, jag tror inte de hade varit värda lika mycket om Paul valt en annan bas. Samma med Fender, hade någon annan hunnit före och dåtidens alla basister inte använt sig av Fender så hade det säkert sett helt annorlunda ut på marknaden idag. MEN, det handlar ju inte om hur bra ett instrument är utan om vad folk är beredda att betala. En Jazz Bass från 1962 som av någon anledning är helt ospelbar är ju garanterat värd mycket mer på marknaden än t ex en nytillverkad Sadowsky eller Lakland som ju i ett sådant fall är ett mycket bättre instrument. Ett värde är ju egentligen bara något som människan hittar på. Varför kostar guld mer än stål? Jo, för att vi har bestämt det. Äh, nu känns det som att jag resonerar helflummigt, jag nöjer mig med att konstatera att ditt inlägg har intressanta poänger.
Senast redigerad av gäst den mån 23 apr 2007, 00:59, redigerad totalt 2 gång.
gäst

Inlägg av gäst »

marcbass skrev:Det finns ju faktiskt folk som INTE vill ha beggade instrument. Som alltid köper helt nya basar. O då får man ju betala.

Själv e ja tvärt om. Hellre en 10 år gammal bas än en helt ny. Även om ja får betala lite extra för den som är 10 år gammal..

Ingen här kan väl neka till att ett instrument "spelas in och blir bättre".
Jag har nästan alltid köpt nytt. Inte för att jag föredrar nya instrument utan för att jag vill slita instrumentet själv. Jag har haft min Precision i 8 år snart och den börjar bli ganska sliten och det är en skön känsla att veta att jag slitit ned den från dansbandsny till punkrisig...
gäst

Inlägg av gäst »

Fast det blir ju helt klart dyrare...
Skriv svar