Cool bas. Alltså JÄTTE-cool!
- mikkejohansson
- Medlem++
Cool bas. Alltså JÄTTE-cool!
Fender - Pedaler - GK - TKS
- peppe
- Medlem+
Undra ifall det var den där jag lånade av 20000071?
Isåfall låter den överjävligt bra, jag har mardrömmar än om hur bra den basen lät! Men tyvärr också den överlägset tyngsta basen jag haft nöjet att prova gissar att den vägde över 6kg.
Isåfall låter den överjävligt bra, jag har mardrömmar än om hur bra den basen lät! Men tyvärr också den överlägset tyngsta basen jag haft nöjet att prova gissar att den vägde över 6kg.
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Presentation:
http://pratabas.se/viewtopic.php?p=1854#1854
Presentation:
- mikkejohansson
- Medlem++
- whatawaste
- Medlem++
- mikkejohansson
- Medlem++
- peter_s
- Medlem++
Jag tycker nog att den där Travis Beanen har vissa estetiska förtjänster, på ett fulsnyggt vis, men visst var vissa av Kramers aluminiumhalsade basar snyggare. Som den här:knedy skrev:Synd bara att deras basmodeller är så fula [...]

(det hänger förresten en liknande Kramer på Betronik i Malmö just nu, för inte så mycket pengar. Om inte butiken hunnit slå igen, vill säga. Har den det inte så sker det snart, vilket betyder prutläge.)
- 200071
- Hedersmedlem
Det är Knedys egen, eller rättare, det är en mix av en TB gitarrkropp och en bashals som han dessutom lagt in blocks på. Snygg!mikkejohansson skrev:Knedy, är det en riktig bas eller en av dina photoshoppar...? Har aldrig sett den basmodellen faktiskt.

Men som jag tror jag sagt längre upp i tråden. Den första varianten de gjorde var snygg, men när de gjorde den lite bredare/vidare efter ett tag blev den fulare. Förutom den "vanliga" SB2000 som de gjorde i drygt 1000 ex så gjordes en liten serie av en bas som hette Wedge, gräsligt ful, gjordes i bara ett 50-tal ex om jag minns rätt. Sedan gjorde i slutet på 90-talet ett nytt försök när det byggdes 6 stycken som mest liknande den första serien.
Senast redigerad av 200071 den sön 15 jun 2008, 13:18, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Medlem++
- knedy
- VIP medlem
Precis så.200071 skrev:Det är Knedys egen, eller rättare, det är en mix av en TB gitarrkropp och en bashals som han dessutom lagt in blocks på. Snygg!mikkejohansson skrev:Knedy, är det en riktig bas eller en av dina photoshoppar...? Har aldrig sett den basmodellen faktiskt.![]()

Officiell stormästare i EB-orden
- hosse
- Medlem+++
+ hur mycket som helst.RolleHarris skrev:Jag skulle inte visa mig med den dära basen om jag så fick både basen OCH 17500kr. Gräslig!!
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
- mikkejohansson
- Medlem++
- B-Å Åhs
- Medlem++
En sån kramer som på bilden hade jag tidigare , den blev moddad med Di Marzio mickar och nytt stall och lät inte alls tokigt. Ganska tung men den höll stämmningen i flera veckor utan problem.peter_s skrev:Jag tycker nog att den där Travis Beanen har vissa estetiska förtjänster, på ett fulsnyggt vis, men visst var vissa av Kramers aluminiumhalsade basar snyggare. Som den här:knedy skrev:Synd bara att deras basmodeller är så fula [...]
(det hänger förresten en liknande Kramer på Betronik i Malmö just nu, för inte så mycket pengar. Om inte butiken hunnit slå igen, vill säga. Har den det inte så sker det snart, vilket betyder prutläge.)
"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
- straightedge79
- VIP medlem
- peter_s
- Medlem++
- mikkejohansson
- Medlem++
True that.peter_s skrev:Det är ett välljudande band det.mikkejohansson skrev:Ni har bevisligen inte lyssnat på Shellac.
Har du koll på den här; http://www.tronographic.com/
Pedal som ska emulera Traynor-stärken som Steve och Bob använder.
- peter_s
- Medlem++
Den pedalen varr en ny bekantskap för mig, och snygg var den också. Synd bara att Tronographic inte har några ljudklipp på sin sajt. Utan sådana har åtminstone jag svårt att upparbeta ett köpsug. Nåväl, their loss, gissar jag.mikkejohansson skrev:True that.
- peppe
- Medlem+
Bassisten i Randy lirar/lirade på en TB men den har lite snävare cutaways och därmed lite snyggare.
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Presentation:
Presentation:
- straightedge79
- VIP medlem
- 200071
- Hedersmedlem
- mikkejohansson
- Medlem++
Det är "utlovat" ljudklipp på Talkbas...vi ser väl. De som testat den där säger "lyssna på Shellac för ljudexempel"peter_s skrev:Den pedalen varr en ny bekantskap för mig, och snygg var den också. Synd bara att Tronographic inte har några ljudklipp på sin sajt. Utan sådana har åtminstone jag svårt att upparbeta ett köpsug. Nåväl, their loss, gissar jag.mikkejohansson skrev:True that.

- peter_s
- Medlem++
Ah, ska hålla ögonen öppna på det. Jag brukar ju hänga en hel del i Talkbass' effektforum i vilket fall som helst...mikkejohansson skrev:Det är "utlovat" ljudklipp på Talkbas...vi ser väl. De som testat den där säger "lyssna på Shellac för ljudexempel". Låter ju lovande...
Och det där med att den låter som Shellac kan ju vara både bra och dåligt. Visst låter Shellac bra, men jag är inte säker på att så många andra band skulle komma undan med att låta som dem, utan att samtidigt framstå som bleka kopior. Men förhoppningsvis, och troligen, är den där pedalen mer än bara en Shellac-simulator.

- peter_s
- Medlem++