38 årig skånepåg.
Lirar i huvudsak elbas men kör en del på klaviatur, akustisk gitarr (klassisk) och lite flöjt.
Har aldrig spelat på scen, men repat på scen i stort sett hela livet. Jag gillar i huvudsak modern Jazz (NuJazz?), Progressiv rock, funk och så, även om den mesta delen av musik går igenom ibland.
Är en sådan som inte tycker sig själv vara tillräckligt bra för att spela inför publik så det lär inte hända. Det är ändå själva spelandet som är kul.
Snabblista på några favoritbassister är utan tvekan (utan innebördes prioritet):
Chris Squire (Yes, he is go(o)d)
Verdine White (Earth, Wind + Fire)
Pete Trewavas (Marillion)
Tony Levin (Ehhh, massor)
Michael Manring (Sig själv)
Geddy Lee (Rush)
Dave Meros (Spock's beard)
Christian McBride (Massor)
Ok, får hålla listan kort.
Jag saknar mestadels teknik i mitt spelande så jag hoppas få lite tips här på forumet.
Just det, vad jag använder för prylar.
Just nu kör jag en Mayones BE4 på en Fender Bassman. Lirade på en BE5 ett tag men gillar 4-strängat mer.
Har också en American Standard Jazz Bass Fretless, Fender J-bas Mexico och en LTD TA-200. Kör ibland med Warwickstärkare men sparar just nu ihop till en Ampeg av något slag, tror jag. Det är en dyr hobby det här

Strängar kör jag antingen Rotosound eller D'Addario beroende på bas.
Har spelat ett bra tag på en Music Man Bongo som var en helt fantastiskt bra bas i mina ögon.
[Edit]: Stavningspolisen