Grafen invaderar Övik

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Skriv svar
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Grafen invaderar Övik

Inlägg av Hellish »

Jahaja!
Ser att Mats & Morgan featuring Grafissimo ska rocka sönder stan i början av december. Ska bli kul att se! :D
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ö-vik ja...
Senast jag spelade där var på en turné tillsammans med Entombed, då var det nån tjej som lämnade över ett stencilerat häfte kallat "Uffe Cederlund-bibeln" till Uffe. Sida upp och sida ner med psykotiskt babblande om porr, häxeri och död. Hon åkte tydligen in för dråp av en man i en gångtunnel nåt år senare. Såattdee...
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

GrafZeppelin skrev:Ö-vik ja...
Senast jag spelade där var på en turné tillsammans med Entombed, då var det nån tjej som lämnade över ett stencilerat häfte kallat "Uffe Cederlund-bibeln" till Uffe. Sida upp och sida ner med psykotiskt babblande om porr, häxeri och död. Hon åkte tydligen in för dråp av en man i en gångtunnel nåt år senare. Såattdee...
Meshuggah spelade med Entombed, eller spelade du bas i Entombed?
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Åker Grafen runt med en tom bed? :roll:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Jensa
Medlem++

Inlägg av Jensa »

Var det hon som högg ner gubben i gångtunneln på Öster här i stan kanske? *gnuggar hakan*
Var rätt skum historik kring den kvinnan vill jag minnas.
Användarvisningsbild
edvin
Medlem++

Inlägg av edvin »

Du är peppad på Umeå i Oktober eller när det nu är?
Det blir fetav att se!
grejor
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

Oj, blir spännande att se vilken typ av fans ni drar den här gången då. :D
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vofflan skrev:Var det hon som högg ner gubben i gångtunneln på Öster här i stan kanske? *gnuggar hakan*
Ja, ryktet sa att det var samma tjej. Hon var ung, gissningsvis inte mer än 20-22.

Ugglan: ja, det var två band.
Jensa
Medlem++

Inlägg av Jensa »

GrafZeppelin skrev:
Vofflan skrev:Var det hon som högg ner gubben i gångtunneln på Öster här i stan kanske? *gnuggar hakan*
Ja, ryktet sa att det var samma tjej. Hon var ung, gissningsvis inte mer än 20-22.
Låter verkligen som det skulle vara samma tjej det handlar om.
Ni fick inte lämna några vittnesmål? :P
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

Men kom till Jönköping nån gång då!!! :x
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Haha! Den spelningen var jag där. Första gången jag hällde i mig whiskey för övrigt. En halv glenfiddich tror jag allt att det var. Sprang och diskuterade några spörsmål med toaletten mellan låtarna... :oops:
Gäst

Inlägg av Gäst »

En annan jag aldrig glömmer var en kvinna i 55-årsåldern som såg ut ungefär som en dagisfröken. Jag trodde hon skulle lämna av nån tonårsson, men icke. Hon pratade på i ledigt en halvtimme om hur stort fan hon var av Emperor och Burzum, hur besviken hon var över att Slayer inte var äkta satanister och vilka svartmagiska förbannelser hon utgjutit mot sina fiender. Jag stod mest och log artigt.

Efter giget vid lastningen kom en ung, aspackad kille förbi och klagade över hur länge han behövt sitta i ungdomsfängelse bara för att han haft ihjäl en snubbe...
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Hellish skrev: Första gången jag hällde i mig whiskey för övrigt. En halv glenfiddich tror jag allt att det var.
Det stavas WHISKY för böveln!! Framförallt om vi snackar Glenfiddich eller annan skotsk whisky. Om det är tal om irlänskt eller amerikanskt däremot.....

Så. Gör aldrig om det där misstaget nu. :twisted:

//J
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

GrafZeppelin skrev: Efter giget vid lastningen kom en ung, aspackad kille förbi och klagade över hur länge han behövt sitta i ungdomsfängelse bara för att han haft ihjäl en snubbe...
Jag bodde granne med en snubbe som suttit på hispan tidigare för att han styckmördat en man. Lite nervöst under dom där månaderna....

Jag har också suttit på kåken fast av motsatt anledning. Jag ville inte lära mig att döda folk.... I kombination med att jag inte klär i grönt..... 8)

//J

P.S. Heja Sverige! D.S.
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd

Inlägg av BBQV »

Hellboy skrev:I kombination med att jag inte klär i grönt...
Ha ha ha! Den anledningen var ny för mig!
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Janne

Inlägg av Janne »

the_great_alfonzo skrev:Men kom till Jönköping nån gång då!!! :x
Hur metal är det då? :D
Fast iofs så finns det ju ett antal fruitcakes från Jönköping.
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Hellboy skrev:Det stavas WHISKY för böveln!! Framförallt om vi snackar Glenfiddich eller annan skotsk whisky. Om det är tal om irlänskt eller amerikanskt däremot.....

//J
Hehe! Orsaken till att jag inte blivit mer insatt är att det där är första och hittills ENDA gången jag supit ner mig på whisky (jag lär mig :D ). Efter den där händelsen kan jag bara hälla i mig litegrann, när jag redan är dyngrak. Känner jag för mycket av doften eller smaken så mår jag nästan dåligt.
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Jan Brodin skrev:
Det är väl enda staden i hela landet som är ännu mer "inavlad" än Övik. :D
Jensa
Medlem++

Inlägg av Jensa »

GrafZeppelin skrev:En annan jag aldrig glömmer var en kvinna i 55-årsåldern som såg ut ungefär som en dagisfröken. Jag trodde hon skulle lämna av nån tonårsson, men icke. Hon pratade på i ledigt en halvtimme om hur stort fan hon var av Emperor och Burzum, hur besviken hon var över att Slayer inte var äkta satanister och vilka svartmagiska förbannelser hon utgjutit mot sina fiender. Jag stod mest och log artigt.

Efter giget vid lastningen kom en ung, aspackad kille förbi och klagade över hur länge han behövt sitta i ungdomsfängelse bara för att han haft ihjäl en snubbe...
Jisses... :?
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

Hellish skrev:
Jan Brodin skrev:
Destovbättre!! Kom hit och konvertera några åsiktshedningar! NU!
Linkert
Medlem

Inlägg av Linkert »

Hellboy skrev:
Hellish skrev: Första gången jag hällde i mig whiskey för övrigt. En halv glenfiddich tror jag allt att det var.
Det stavas WHISKY för böveln!! Framförallt om vi snackar Glenfiddich eller annan skotsk whisky. Om det är tal om irlänskt eller amerikanskt däremot.....

//J
Det beror väl på hur mycket man hällt i sig närmsta 3 timmarna?
– Robin
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

the_great_alfonzo skrev:
Hellish skrev:
Jan Brodin skrev:
Destovbättre!! Kom hit och konvertera några åsiktshedningar! NU!
Skall Hellish åka till huvudstaden i svenska bibelbältet och konvertera hedningar.
Säg till när det blir.
Det vill jag inte missa! :lol:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

Linkert skrev:
Hellboy skrev:

//J
Det beror väl på hur mycket man hällt i sig närmsta 3 timmarna?
Jag antar att du menar senaste...det är svårt att få dåtid och framtid att lira riktigt tajt i samma mening... :wink:
Skriv svar