Geddy_Lee skrev:Jag trodde att det var basar från 70-talet?!
Har en likadan men med silverlogga och den har daterats till -81-82 , så detta kan mycket väl vara en -77:a .
Min är faktiskt jävligt bra och platsar lätt brevid mina Tokaier från denna tiden.
7900:- är ju magstarkt men det skulle inte förvåna mej om priserna med tiden kryper uppåt dessa summor.
Antagligen ingen av er . Det är ju lite hur man värderar en sån här bas som inte går att härleda lika lätt som en Fender .
Jag har oxå köpt min direkt från Japan för ett par hundra dollar + frakt och den känns lixom mycket bättre än vad jag betalt för den.
Det innebär att jag värderar den högre än vad jag betalt och jämför då med vad man skulle betalt för en likvärdig ny el. beg men av annat märke.
Svår ekvation men det blir nog väldigt personligt i vissa fall hur man värderar saker
Antagligen ingen av er . Det är ju lite hur man värderar en sån här bas som inte går att härleda lika lätt som en Fender .
Jag har oxå köpt min direkt från Japan för ett par hundra dollar + frakt och den känns lixom mycket bättre än vad jag betalt för den.
Det innebär att jag värderar den högre än vad jag betalt och jämför då med vad man skulle betalt för en likvärdig ny el. beg men av annat märke.
Svår ekvation men det blir nog väldigt personligt i vissa fall hur man värderar saker
Json skrev:
Antagligen ingen av er . Det är ju lite hur man värderar en sån här bas som inte går att härleda lika lätt som en Fender.
Det är liksom så jag har det med alla mina basar.
Jag har basar jag betalat ett par tusenlappar för
som förmodligen smiskar en hel del basar som kostar ett 5-siffrigt belopp på fingrarna.
Men det är få av oss som ser det så.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman