Jag måste erkänna att jag, för första gången i mitt liv, såg gårdagens match ute på lokal på bioduk. Även om jag är rätt ointeresserad av fotboll (kan dock vara kul att kolla när sverige är inblandade) så får jag säga att det var en rätt najs upplevelse att sitta och trängas med en massa skrikade fotbollsdårar. Å andra sidan, om Sop-grekland hade vunnit hade det knappast varit lika kul.
GurraG skrev:Jag måste erkänna att jag, för första gången i mitt liv, såg gårdagens match ute på lokal på bioduk. Även om jag är rätt ointeresserad av fotboll (kan dock vara kul att kolla när sverige är inblandade) så får jag säga att det var en rätt najs upplevelse att sitta och trängas med en massa skrikade fotbollsdårar. Å andra sidan, om Sop-grekland hade vunnit hade det knappast varit lika kul.
Visst är det kul att gå på bio.
Mycket roligare än att sitta hemma och titta på fulkopior.
Hälsar,
/Wall
Hänger numer på bassnack.se! Det trevligaste stället du kan hitta på internet.
Jag är nere i Salzburg och har varit pa bada matcherna. Otrolig stämning här nere. Sveriges matcher ska upplevas live, marschen som är innan matcherna med alla svenskar är helt galet.
Imorgon aker vi till Innsbruck for Rysslands matchen. Kom igen nu Sverige.
Vilken patriot man blir under sana här tillställningar
Men oj oj oj... vilken match Tjeckien-Turkiet var! Helt jävla grym! Vända 0-2 till 3-2 under den sista kvarten, vilken dramatik. Och sen att turkarna får målisen utvisad på övertid och tvingas sätta en utespelare i mål. Helt för mycket asså. Tänk, bara tänk, om dom hade kvitterat och det hade blivit straffläggning med honom i mål... Herrejävlar säger jag bara. Inte för att det inte var nog kul som det var! Stor underhållning!
Nej men inte är väl vi basister så inskränkta i allt vad det innebär
med att snacka mic-lösningar å färgkombinationer å prissättningar
å gigs å basresor å strängkombinationer å basvikter, så vi kan
underlåta oss att titta lite på fotbollstävling?
haha.. "fotbollstävling" är ett kul uttryck, som retat gallfeber på
många av mina kamrater!
knedy skrev:Jösses vad bra Ryssland lirade ikväll. Känns bättre att förlora mot dom nu
Blir det Ryssland - Turkiet i semin nu va? Kommer lätt bli en kanonmatch med tanke på hur båda lagen spelat dom senaste matcherna.
Turkiet möter Tyskland
Ryssland får möta antingen Spanien eller Italien beroende på hur det gåt i deras match imorgon.
(oj, vad jag blev insatt helt plötsligt )
Då hoppas vi på Ryssland - Turkiet i final! Ännu bättre så. Jag hade egentligen blivit lite sur när Holland åkte ut då jag hejade på dom men Ryssland spelar så bra att man hejar på dom automatiskt.
knedy skrev:Jösses vad bra Ryssland lirade ikväll. Känns bättre att förlora mot dom nu
Blir det Ryssland - Turkiet i semin nu va? Kommer lätt bli en kanonmatch med tanke på hur båda lagen spelat dom senaste matcherna.
Turkiet möter Tyskland
Ryssland får möta antingen Spanien eller Italien beroende på hur det gåt i deras match imorgon.
(oj, vad jag blev insatt helt plötsligt )
Då hoppas vi på Ryssland - Turkiet i final! Ännu bättre så. Jag hade egentligen blivit lite sur när Holland åkte ut då jag hejade på dom men Ryssland spelar så bra att man hejar på dom automatiskt.
Hoppades också på Holland men men... Ja en final mellan Turkiet-Ryssland vore trevligt! Har aldirig diggat Tyskland och Italien filmar på tok för mycket för min smak.
Ryssarna var något av det roligaste jag sett på länge. Jäsiken!
Och som sagt, nu känns det plötsligt helt ok att förlorat mot dem...
Skadas Arshavian (så stavas det nog inte) är de ju mycket blekare så risken är väl att de går in hårt mot honom i de kommande matcherna.
Jämför man ryssarna i de två första matcherna, utan honom var de ju inte alls lika imponerande - torsk mot spanien och oavgjort mot grekerna var det va?
Men efter ikväll är jag övertygad om att ryssarna tar hem hela skiten. Innan ikväll trodde jag dock detsamma om Holland...