Vad är rimligt att begära efter allt detta strul?

Prata om övriga saker som rör bas-världen
busse
Medlem+

Inlägg av busse »

Som jag sagt tidigare vill jag poängtera att jag frivillit betalat basen i förskott, det är mitt eget fel. Med facit i hand så vad det inte så smart efter som att prutning är svårare nu. Hoppas basen kommer i veckan annars så blir jag nog ordentligt sur, egentligen är man nog för snäll och inte bråkar mer då sånt här uppstår. Dock så tycker jag väldigt synd om affären som sålt basen för dom är alltid riktigt bra då det gäller priser och bra service och nu får ju dom också sitta "i mellan", har handlat det mesta musik grejerna jag äger där i mer än tio års tid och dom har alltid varit bra.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Jag hade skrikit och skällt och hotat med stämning efter 2 månader.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter

Inlägg av Mike »

TDHP skrev:Ring ARN!
Har han telefon? :roll:
Men om du får tag på honom är det bara att hota med stora svärdet. ;)
Bild
TVR!
Because Porsche are for girls.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

busse skrev:Som jag sagt tidigare vill jag poängtera att jag frivillit betalat basen i förskott, det är mitt eget fel. Med facit i hand så vad det inte så smart efter som att prutning är svårare nu. Hoppas basen kommer i veckan annars så blir jag nog ordentligt sur, egentligen är man nog för snäll och inte bråkar mer då sånt här uppstår. Dock så tycker jag väldigt synd om affären som sålt basen för dom är alltid riktigt bra då det gäller priser och bra service och nu får ju dom också sitta "i mellan", har handlat det mesta musik grejerna jag äger där i mer än tio års tid och dom har alltid varit bra.
Lite sent råd kanske men kolla med musikaffären där du beställt basen om dom i sin tur slutbetalat instrumentet till Sandberg. Det är ordentligt vanligt att musikaffären lägger en handpenning hos tillverkaren och sen slutbetalar efter leverans oberoende om kunden fullbetalat eller inte. Finns ingen anledning att göra på annat sätt. Om så är fallet har du ju faktiskt bra chans till en prisreduktion. Jag har jobbat i en hel del musikaffärer och vi slutbetalade ytterst sällan förrän efter leverans. Just för att ha ett påtryckningsmedel.....

MVH//J
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++

Inlägg av basmartin »

Du har rätt till att bli kompenserad för den utdragna leveranstiden. Kanske svårt att få tillbaka några kontanter, men säg att du vill ha lite mickar och andra basdelar. Kanske en extrahals att byta med? :wink:
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

basmartin skrev:Du har rätt till att bli kompenserad för den utdragna leveranstiden. Kanske svårt att få tillbaka några kontanter, men säg att du vill ha lite mickar och andra basdelar. Kanske en extrahals att byta med? :wink:
Alltså, han har ingått ett avtal med återförsäljaren, betalat hela beloppet i förskott men inte fått varan levererad. Klart han kan begära pengarna tillbaka! Det är DOM som har brutit avtalat, inte han. Fast vill han trots allt HA basen så är det väl inte värt att bråka för mycket innan den är levererad.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++

Inlägg av basmartin »

TDHP skrev:
basmartin skrev:Du har rätt till att bli kompenserad för den utdragna leveranstiden. Kanske svårt att få tillbaka några kontanter, men säg att du vill ha lite mickar och andra basdelar. Kanske en extrahals att byta med? :wink:
Alltså, han har ingått ett avtal med återförsäljaren, betalat hela beloppet i förskott men inte fått varan levererad. Klart han kan begära pengarna tillbaka! Det är DOM som har brutit avtalat, inte han. Fast vill han trots allt HA basen så är det väl inte värt att bråka för mycket innan den är levererad.
Jag utgick från att han ville ha basen, men annars så går det ju att häva köpet.
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
maltjik
Medlem+

Inlägg av maltjik »

tråkig läsning.
verkar ju nästan som om allt som kan gå fel har gjort det... sniffar de lite för mycket utan andningsskydd i lackbåset, månne?
för sandbergs skull så får man ju hoppas att allt strul med din bas är en engångsföreteelse, för annars kan man ju börja undra... har aldrig testat någon av deras basar, men om de har så dålig koll på kundrelationer och på beställda specar, så kan man ju fundera på vad de de facto har koll på.
hade det varit jag, så hade jag hävt köpet.
Bild
ovation magnum II | peavey mk IV | lab series 2x15"
busse
Medlem+

Inlägg av busse »

Nu har jag fått besked att basen lämmnat tyskland i torsdags, hoppas att det nu stämmer för då borde den ju komma denna vecka. Som jag sagt tidigare så är det frivillig som jag betalat basen för att få kvittot på "rätt" år i deklarationen. Att begära extra mickar skulle ju vara ett alternativ som kompensation, ett set Delano Jazzbas pickuper skulle ju inte vara fel.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Ja, om inte annat så kan du ju visa dem några kommentarer från denna tråd i landets största basforum! Borde få dem att tänka till iaf litegrann.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
DoggyD
Medlem++

Inlägg av DoggyD »

busse skrev:Som jag sagt tidigare vill jag poängtera att jag frivillit betalat basen i förskott, det är mitt eget fel. Med facit i hand så vad det inte så smart efter som att prutning är svårare nu. Hoppas basen kommer i veckan annars så blir jag nog ordentligt sur, egentligen är man nog för snäll och inte bråkar mer då sånt här uppstår. Dock så tycker jag väldigt synd om affären som sålt basen för dom är alltid riktigt bra då det gäller priser och bra service och nu får ju dom också sitta "i mellan", har handlat det mesta musik grejerna jag äger där i mer än tio års tid och dom har alltid varit bra.
Som ditt nick antyder är du säkert en riktigt bussig snubbe, men att tycka synd om affären är ju helt jävla sanslöst, dom gör knappast business för skojs skull, och om dom nu är så bra som du gör gällande så är det ta mej fagerlund dags att du kliver in där och slår den berömda i bordet och KRÄVER DEGEN TILLBAKA PÅ ROT. Om dom har någon som helst ryggrad så är det du som går därifrån med pengarna i handen, inte minst för att du är stamkund sen tio år tillbaka = guld värd för affären. Det finns ju ingen annan lösning, se till att rodda hem degen asap. Det fixar du. No guts no glory !!!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+(+)
Skriv svar