MVH Christian, Unicornbass
Ska dock gigga lite i sommar så om ni är i närheten av Falkenbergs jazzfestival på lördagen får ni gärna komma förbi för då spelar jag med Gitte Pålsson, "kickan & kocken".. don´t ask!....

Tror minsann att Liten är lite sugen på en 5:a alt. 6:a skåne!?Liten skrev:Morsan kallas Kickan.. Farsan är dock ej kocken.. Vi måste ta ett snack efter sommarn.. ang allt!
I PM U!
HA det gött och hälsa litali från mig! (om du åker dit!)
Det är inte toppen på sn*ppen som gör susen i M*sen utan såsen i påsen!Klopper skrev:Tror minsann att Liten är lite sugen på en 5:a alt. 6:a skåne!?Liten skrev:Morsan kallas Kickan.. Farsan är dock ej kocken.. Vi måste ta ett snack efter sommarn.. ang allt!
I PM U!
HA det gött och hälsa litali från mig! (om du åker dit!)![]()
Tror att Christian kommer att bli lite svettig efter semestern!
BTW.
Farsan är ej kocken?
Vem har då stått för såsen?
LOLKlopper skrev:Om du nu skulle komma på den illa dåliga idén att fråga mig så skulle jag kört på en 5:a.
Efter anskaffandet av min 1:a 5:a =BB5000 så kan jag bara säga som så att....
jag har inga som helst problem att glatt skutta runt bland 4:or, 5:or eller 6:or men jag landar alltid på 5:an när det gäller.
OCH när jag får råd att anskaffa en Enhörning så blir det helt klart en 5:a.
32" eller längre lär väl jag och Christian får göra upp ute på gården i den blivande OS-grenen kast med snordyr Unicorn!
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
Jättesöta!BassiLow skrev:4:or, 5:or eller 6:or
LOL LOL LOL
visst är de söta
5:a helt klart. snabbheten i B-strängen gör det lätt att slappa även på den. Samt att den fått väldigt bra beröm för just B-strängen. 6:or är väl ok men i mitt tycke svårspelat i "stridens hetta". Kan vara för att jag inte är bra på att hålla reda på fler än 5 strängar...Liten skrev:Det är inte toppen på sn*ppen som gör susen i M*sen utan såsen i påsen!Klopper skrev:Tror minsann att Liten är lite sugen på en 5:a alt. 6:a skåne!?Liten skrev:Morsan kallas Kickan.. Farsan är dock ej kocken.. Vi måste ta ett snack efter sommarn.. ang allt!
I PM U!
HA det gött och hälsa litali från mig! (om du åker dit!)![]()
Tror att Christian kommer att bli lite svettig efter semestern!
BTW.
Farsan är ej kocken?
Vem har då stått för såsen?
Ne fyfan va pubertalt det blev.. jag ber om ursäkt!
Jag är väldigt villrådig ang antal strängar på en ev enhörning..
4a, 5a eller 6a.. inte den blekaste hur jag ska tänka..
Vissa saker har jag dock lärt mig.
1. Köper jag en 4:a så blir den mitt huvudinstrument och fendern får stå..
2. Köper jag en 5:a blir det ett ytterst mångsidigt instrument som jag alltid kommer använda... utom live.. och när det verkligen gäller..
3 Köper jag en 6:a kommer den få mindre speltid och antagligen inte giggas alls pga att 6or egentligen ser ganska töntiga ut.. (ytterst subjektivt.)
Jag ska vädra alla dessa funderingar med mr unicorn precis som jag har plågat herr Mattisson med dem i tid och otid.
En sak kan jag konstatera iallafall.. jag föll hårt för båda herrarnas instrument.. Christians bandade.. och Mattissons bandlösa.. Helt olika djur... och jag vill ha "en"av varje!
Välkommen i irritationsklubben!unicornbass skrev:Vad f*n är det för smileys som kommer upp när man skriver 5:or tex LOL!!!
Du skojar... Jag har svårt nog att få färgen att bli där... Tak e nåt skit att måla..Klopper skrev:Välkommen i irritationsklubben!unicornbass skrev:Vad f*n är det för smileys som kommer upp när man skriver 5:or tex LOL!!!![]()
Ps. Du ser väl till att du får samma finnish på badrumstaket som på dina basar?![]()
Mögel?Liten skrev:Jag har en skön "spalted" effekt på mitt badrums tak och väggar..Klopper skrev:Välkommen i irritationsklubben!unicornbass skrev:Vad f*n är det för smileys som kommer upp när man skriver 5:or tex LOL!!!![]()
Ps. Du ser väl till att du får samma finnish på badrumstaket som på dina basar?![]()
Jag vet!unicornbass skrev:Tak e nåt skit att måla..
Join the club... har bottenvåningen på 140 kvadrat kvar... 140 kvadrat tak dvs. Parkas har lovat hjälpa till, heheKlopper skrev:Jag vet!unicornbass skrev:Tak e nåt skit att måla..
Har strukit tak till förbannelse känns det som.
Både med roller (=sovrumstaket) och pensel (=kökstaket), tillsammans c:a 60 kvm, och mer lär det bli, tyvärr!
Blää!
Säg till när Parkas kommer och målar.unicornbass skrev:Join the club... har bottenvåningen på 140 kvadrat kvar... 140 kvadrat tak dvs. Parkas har lovat hjälpa till, heheKlopper skrev:Jag vet!unicornbass skrev:Tak e nåt skit att måla..
Har strukit tak till förbannelse känns det som.
Både med roller (=sovrumstaket) och pensel (=kökstaket), tillsammans c:a 60 kvm, och mer lär det bli, tyvärr!
Blää!
Var försiktig med utfästelserna.blackparkas skrev:Moahahaha...
Jag kan hjälpa till att måla, om du bygger en Unicorn Bergatroll Ltd.
(För 10 000)
Om klopper kommer med drickat så vete fan om det inte är värt det!blackparkas skrev:Moahahaha...
(För 10 000)
Fan vad jag blev sugen på att göra en raid till Gröna skylten och sedan bege mig åt skånehållet till!unicornbass skrev:Om klopper kommer med drickat så vete fan om det inte är värt det!blackparkas skrev:Moahahaha...
(För 10 000)![]()
![]()
![]()
HA!Klopper skrev:Fan vad jag blev sugen på att göra en raid till Gröna skylten och sedan bege mig åt skånehållet till!unicornbass skrev:Om klopper kommer med drickat så vete fan om det inte är värt det!blackparkas skrev:Moahahaha...
(För 10 000)![]()
![]()
![]()
En sån syn!
Två stollar sitter lojt utflutna i solstolar och blir allt slirigare medans den tredje åkallar diverse makter när han för förtitolfte gången skvätt färg i skägget sitt!