Jag bor ensam, har inga barn och ingen hund, så jag behöver knappast en stor kombi. Skulle va dom gånger man kör instrument o sånt i bilen, men så länge man har drag så brukar det lösa sig.
Fast dom flesta mindre bilarna jag har provat har antingen jättepluttiga motorer eller är supersport-modeller med hårda, skålade stolar och stenhård fjädring. Jättekul, men inte när man åker längre sträckor, vilket jag gör ibland.
Alltså: En mellanstor bil som är både rolig att köra och bekväm att åka i. Och som gärna har hyffsade utrymmen. Och drag. Samtidigt får den ju inte va jättedyr, vare sig i köp eller drift. Det går gärna vara ett välkänt märke också, så att det går att få tag på reservdelar och billig service om så behövs.
Någon som har några tips? Jag har kollat på gamla versionen av Peugeot 206, som sedan den nya kom säljs ut hos handlarna för runt 100k ny. Fast den är kanske i minsta laget. Volvo c30 har jag också kollat på, den var riktigt trevlig, miljöbil och allt. Stort pluspoäng. Fast den var ganska så dyr, tyvärr. Har också kollat på Renualt Modus, en ny modell. Ganska lagom stor och verkar ha allt jag önskar, kostar runt 130k. Fast jag har hört om barnsjukdomar och annat avskräckande på nya modeller.
Så: Om nån har något tips, let me know. Behöver inte va sprillans nytt, men isf nyare beggat. Och helst under 150k.