Såg Crash Diet som jag inte vanligvis lyssnar på men det var rätt bra faktiskt. Bra drag. Vet inte vad basisten hade för bas riktigt, det såg ut en ESP möjligen.

Stod nån kille framför mig och det kom hela tiden fram tjejer till honom och ville kramas och ta en bild. Hmmm... populär kille det där tänkte jag. Kom sedan på att det var Idol-Danny eller vad han heter. Han och nån till idol-kille var upp och sjöng lite tillsammans med Lillasyster lite senare.
Sedan kollade jag in Hellacopters, bra ös där med. Lite kul att efter de ropades in igen så hade de med sig Dregen in på scen.

Basisten spelade på en väl insliten jazzbas och körde den genom en Orange topp med Ampeg 8x10 låda. Tyvärr blev mina bilder så dåliga att det knappt syns vad det är men jag lägger väl upp en Hellacopters bild iaf.

Hann se och höra två sista låtarna med Soilwork... Såg lite av Hästpojken, bra tryck live där med.
Sen var det då dags för E-Type med Pratabas egen Dereborn på bas.
Det var eld och rök och mycket ös på scenen.

Han hade den i Glanshammar så omtalade och gula gamla P-basen som vapen. Syns dåligt på den dåliga bilden men...

Avslutade med att se Timo Räisänen. Bra tryck, fantastiskt bra live och en snygg vit P-bas med svart plektrumskydd blev en bra avslutning på kvällen. Sen var det bara att köra hem, ty jag var helt nykter.