Rover 214 (Kärringbil åt kärringen)
Mondeo St200 (Familjeräcer)
Camaro -70 (Brännadäckmaskin)
Det lilla jag åker med Camaron, som dessutom tankas med 98 oktan så spelar det ingen roll om soppan kostar 30 spänn heller. Har åkt ca 100 mil på 3 år pga lathet och brist på tid.
Mondeon är grymt trevlig. 205 hk V6 och sportstolar, sänkt och väldigt trevlig körkänsla.
Väldigt precis styrning, ingen nolla som Passaten tydligen har?
Min är dock inte något exemplariskt exemplar, den är lite risig, var det redan när jag köpte den men den håller bra än så länge.
Rovern ska väck, den är för liten.
Man måste ju kunna ha basprylar även i bil nr 2 tycker jag, så den ska säljas.
Krängningshämmare är inget ovanligt att byta, byts tom på Toyota!

Figge: Ja, det är ju tyvärr sådär med Peugeot, har bekanta som köpte en ny 607:a för 4-5 år sedan eller nå´t, de har samma åsikter om den. Tror den varit inne på reparation mer än alla mina bilar tillsammans faktiskt, och då ska 607:an ändå vara Peugeots flaggskepp till lyxkryssare.
Ska man ha Peugeot så ska man nog se till att köpa en med garanti kvar + att man bör ha enormt tålamod.
Tror det är få bilägare som är så petiga med sina bilar som svenskarna, i andra delar av Europa så är småfel något man inte verkar bry sig om riktigt.
En Subba vore inte fel, men nej, inte ekonomiskt.
Men om man ska sälja Camaron så måste det vara en riktigt kul bil som införskaffas istället, den ska ju ersätta både Camaron och Mondeon isf, vilket är en ganska tuff uppgift.
Tror Imprezan klarar av det dock, speciellt med ett litet chip....