PB-dist DESIGN - sluttestet

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

Kommer det komma fler pedaler?? Väck mej när det blir envelope!
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

the_great_alfonzo skrev:Kommer det komma fler pedaler?? Väck mej när det blir envelope!
You never know....
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Inlägg av peter_s »

200071 skrev:Den kommer eventuellt ut som byggsats senare, men den blir kanske inte helt enkel att bygga.
Det där är nog, milt uttryckt, en sanning (läs groovyjrs inlägg i ämnet ovan). Men för den som gillar småpill och har mycket tålamod kan det nog vara kul att bygga ihop en, och att försöka få till den där perfekta overdriven. Albin berättade vid testtillfället att han själv har suttit mycket och pulat med just det.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

peter_s skrev:
200071 skrev:Den kommer eventuellt ut som byggsats senare, men den blir kanske inte helt enkel att bygga.
Det där är nog, milt uttryckt, en sanning (läs groovyjrs inlägg i ämnet ovan). Men för den som gillar småpill och har mycket tålamod kan det nog vara kul att bygga ihop en, och att försöka få till den där perfekta overdriven. Albin berättade vid testtillfället att han själv har suttit mycket och pulat med just det.
Nu ska vi väl säga att i protoypen är det väl helt och hållet handlött, men att de som kommer fram nu har ett tryckt kort som bas så lite enklare blir det nog att pyssla ihop den själv, men det kan nog räcka till ändå, kanske. :wink:
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++

Inlägg av BassiLow »

Kanske jag kan fjäska till mej ett schema av Albin, det kan räcka för mej :roll: :wink:

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

BassiLow skrev:Kanske jag kan fjäska till mej ett schema av Albin, det kan räcka för mej :roll: :wink:
Det blir samma pris som för pedalen. :twisted: :D
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Jag skall betala Årnes faktura vid nästa bankinloggning i helgen.
Sen får jag ett paket på posten MUHAHAHA!
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem

Inlägg av groovyjr »

anli skrev:Jag skall betala Årnes faktura vid nästa bankinloggning i helgen.
Sen får jag ett paket på posten MUHAHAHA!
Tror du kommer att bli riktigt nöjd Anli!
Själv filar jag fortfarande på ekonomin för att få råd till en, säger bara den Fuzzen ska jag ha!!!
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Användarvisningsbild
kanifflesmannen
Medlem+

Inlägg av kanifflesmannen »

Fick fakturan idag.
Ska betala den nu tänkte jag.
Spännande det här, rena rama julafton. :)
Manne Basic XLR- Yamaha BBN5 - Fender precision - Fender Kingman - Squier Cklassic Vibe
Jazz, Hiwatt B40 köksstärkare.
Ashdown MAG300EVO II med Hartke VX115, Sunn 4x10. PrataBasdist nr 3, Boss SYB-5, Ampeg PF-500, TKS 212

http://irenepanik.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++

Inlägg av kmo »

Faktura har dykt upp här oxå. Pröjsas i helgen sen är det bara och vänta :D
Håller på att göra upp affär med adde_johansson om en Morley wha oxå :D :D
Får väl sälja av lite pryttlar för att uppnå nån sorts balans.....
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
rokker
Medlem+

Inlägg av rokker »

pengar på väg härifrån också! skoj skoj
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Rix »

Jepps, stålarna är på väg från Växjö as we speak..
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Jag är glad över att ha fått en så fantastiskt bra idé. Faktiskt (8)
Hur många har beställt hittils?
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

the_great_alfonzo skrev:Jag är glad över att ha fått en så fantastiskt bra idé. Faktiskt (8)
Hur många har beställt hittils?
Ja, det gjorde du bra men så blir du också hyllad på varende pedal som säljs!

9 stycken har gjort en riktig beställning innan den ens är riktigt klar!!! Och antal har dessutom visat stort intresse
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

Jag måste se över mina finances men jag kan nog slänga in beställningen min i slutet av Juli. :)
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Har Årnes och Moody fått nån applåd än??
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

:clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy:
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

the_great_alfonzo skrev:Har Årnes och Moody fått nån applåd än??
Kan jag få ta lite cred för pedalen också? Jag behöver bara lite. Jag nöjer mig med tre applåd-smileysar.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

knedy skrev:
Kan jag få ta lite cred för pedalen också? Jag behöver bara lite. Jag nöjer mig med tre applåd-smileysar.
Det är många som ska applåderas för att detta blivit av men jag ger dig gärna tre:
:clappy: :clappy: :clappy:
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

200071 skrev:
knedy skrev:
Det är många som ska applåderas för att detta blivit av men jag ger dig gärna tre:
:clappy: :clappy: :clappy:
Tack! :) :mrgreen:
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Tycker det är skitkul att Moodyson fick lite spinoff-effekt av sitt underhållade föredrag på Glanshammarträffen.
Sen måste Herr Årnes uppdatera websidan och göra reklam för pedalen.
Otroligt stimulerande och roligt att fått se ideen bli verklighet. Tänk att ens egna intryck sammanföll med andras och med elegant interaktivitet så har säkert pedalen blivit så som jag tycker den boirde vara. SkÅL FÖR DET!
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

anli skrev:Tycker det är skitkul att Moodyson fick lite spinoff-effekt av sitt underhållade föredrag på Glanshammarträffen.
Sen måste Herr Årnes uppdatera websidan och göra reklam för pedalen.
Otroligt stimulerande och roligt att fått se ideen bli verklighet. Tänk att ens egna intryck sammanföll med andras och med elegant interaktivitet så har säkert pedalen blivit så som jag tycker den boirde vara. SkÅL FÖR DET!
http://basstudio.nu/index.html
http://basstudio.nu/TGAfuzz.htm
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Haha, klockrent!
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Är inte själv intresserad av en fuzz/od men kan inte göra annat än att stämma in i hyllningskören till ett utsökt initiativ och dito genomförande.
Snyggt jobbat kollegor!
:clappy: :clappy: :clappy: :clappy:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
Myxomatosis
Medlem+

Inlägg av Myxomatosis »

Klopper skrev:Är inte själv intresserad av en fuzz/od men kan inte göra annat än att stämma in i hyllningskören till ett utsökt initiativ och dito genomförande.
Snyggt jobbat kollegor!
:clappy: :clappy: :clappy: :clappy:
+1

:tummenupp:
Skriv svar