Ljungby nästa!
-
- Medlem++
Ljungby nästa!
Jag har tydligen kommit in på den utbildning som jag har sökt i 1:a hand, informationslogistik alltså. Så Ljungby here I come! 

Fender Jazz Bass - 1966 / Squier Classic Vibe 60's Jazz Bass - 2012 / Fender Rumble 100
-
- Medlem++
- Punkster
- Medlem+++
- jocke
- Medlem
Vem handlar i musikaffärer? Nix, det finns inte. Men i Växjö (nära - går buss typ varje timme) finns ju några tex Helges Håla.
Min grabb ((ja, jag är faktiskt så gammal) har också kommit in. Lär vara en mycket bra utbildning och nästan alla har fått jobb en månad efter examen. Dessutom skaplig ingångslön så det kan bli många basar...
/Jocke
Min grabb ((ja, jag är faktiskt så gammal) har också kommit in. Lär vara en mycket bra utbildning och nästan alla har fått jobb en månad efter examen. Dessutom skaplig ingångslön så det kan bli många basar...

/Jocke
-
- Medlem++
Äntligen en som vet lite vad jag snackar om... Jag får försöka förklara på ett pedagogiskt vis hur det här med logistik fungerar... skall bara läsa in mej på ämnet först! Och ja, det lär bli några turer till Växjö...jocke skrev:Vem handlar i musikaffärer? Nix, det finns inte. Men i Växjö (nära - går buss typ varje timme) finns ju några tex Helges Håla.
Min grabb ((ja, jag är faktiskt så gammal) har också kommit in. Lär vara en mycket bra utbildning och nästan alla har fått jobb en månad efter examen. Dessutom skaplig ingångslön så det kan bli många basar...![]()
/Jocke

Fender Jazz Bass - 1966 / Squier Classic Vibe 60's Jazz Bass - 2012 / Fender Rumble 100
- jocke
- Medlem
Det är bara att gratta - inte helt enkelt att komma in där!
Rätt grejer på rätt plats vid rätt tid är vad det handlar om! I industrin har man i princip inga lager längre - allt är på väg. Som informationslogistiker (vilken titel - får man ha så många bokstäver i telefonkatalogen?) är man en nyckelperson för att få det här att flyta så att inte personal och maskiner får stå och vänta.
Janne Helge är ju närmast en legend. Jag köpte en Strata (som jag faktiskt har kvar) av honom på Boggie Musik 198X. Tror att det finns de vanliga butikerna också - Börsen o 4-Sound.
/Jocke
Rätt grejer på rätt plats vid rätt tid är vad det handlar om! I industrin har man i princip inga lager längre - allt är på väg. Som informationslogistiker (vilken titel - får man ha så många bokstäver i telefonkatalogen?) är man en nyckelperson för att få det här att flyta så att inte personal och maskiner får stå och vänta.
Janne Helge är ju närmast en legend. Jag köpte en Strata (som jag faktiskt har kvar) av honom på Boggie Musik 198X. Tror att det finns de vanliga butikerna också - Börsen o 4-Sound.
/Jocke
- fieldflower
- Hedersmedlem
Med tanke på vart produktion är på väg, men huvudkontoren stannar där de är kommer detta troligen bli en väldigt kul nisch på jobbkartan.jocke skrev:Det är bara att gratta - inte helt enkelt att komma in där!
/Jocke
Globalt är bara förnamnet.
Medlem i PB50+
- melodika
- Medlem+
Re: Ljungby nästa!
Grattis, då är du välkommen hit på lite basprat och kaffe när du villGunnar89 skrev:Jag har tydligen kommit in på den utbildning som jag har sökt i 1:a hand, informationslogistik alltså. Så Ljungby here I come!

-
- Medlem++
Det säger man inte nej till. Om du vill får du gärna visa mej runt lite i stan också.melodika skrev:Grattis, då är du välkommen hit på lite basprat och kaffe när du villGunnar89 skrev:Jag har tydligen kommit in på den utbildning som jag har sökt i 1:a hand, informationslogistik alltså. Så Ljungby here I come!

- jocke
- Medlem
Gunnar89 skrev:Om du vill får du gärna visa mej runt lite i stan också.

/J
- melodika
- Medlem+
Absolut, finns en liten skitmusikaffär i ett garage i Ljungby, annars är Växjö bra med bla Helges Håla, MB och 4sound.Gunnar89 skrev:Det säger man inte nej till. Om du vill får du gärna visa mej runt lite i stan också.melodika skrev:Grattis, då är du välkommen hit på lite basprat och kaffe när du villGunnar89 skrev:Jag har tydligen kommit in på den utbildning som jag har sökt i 1:a hand, informationslogistik alltså. Så Ljungby here I come!