En Streamer Stage I, men gjord i Stage II-träslag. Jag gillar den skarpt. Har alltid diggat ljudet i Stage II:an, men har tyckt det varit för smalt mellan strängarna. Gillar dessutom humbuckers bättre än single coils. Basen i fråga har just 20 mm spacing, och Basslines-soapbars.
När allt kommer till kritan är det ju träslagen i Stage II:an som gör den största skillnaden fråm Stage I:an, och jag tror den här basen iaf skulle passa mig som handsken! (Hur ofta har jag inte sagt det förut? )
Senast redigerad av Mr Praline den mån 21 jul 2008, 13:00, redigerad totalt 1 gånger.
whatawaste skrev:Är inte det där en Stage II som de har fel dragstångslucka på ???
Vad är det annars för features som klassar den som Stage I ?
Du tänker helt rätt! Skillnaden är att Stage II:an i vanliga fall har smal spacing, och s.k. dold neck-through", som sådan:
marcbass skrev:Inget fel på Basslines mickar men ja tycker dom blir för mycket METAL på en Warwick, lika så EMG, de blir inte Warwick soundet ur basen..
Jaså? Om jag minns rätt så hade de första Warwickbasarna faktiskt EMG
Men jag förstår vad du menar. Jag tycker dock Duncans har gött tryck. Jag kan ju alltid köpa MEC-mikarna till salu här på PB!
BUMP! Jag håller på att titta på finansieringsmöjligheter för den här. Jag får köpa den för BIN-priset med gratis frakt tilll Sverige. Hade varit kul med en ny bas, mitt liv har varit skit de senaste månaderna...
Ugglan GBG skrev:BUMP! Jag håller på att titta på finansieringsmöjligheter för den här. Jag får köpa den för BIN-priset med gratis frakt tilll Sverige. Hade varit kul med en ny bas, mitt liv har varit skit de senaste månaderna...
Köp den så kommer jag förbi och tummar på den nästa sommar och blir jävligt avundsjuk på dig.
Ugglan GBG skrev:BUMP! Jag håller på att titta på finansieringsmöjligheter för den här. Jag får köpa den för BIN-priset med gratis frakt tilll Sverige. Hade varit kul med en ny bas, mitt liv har varit skit de senaste månaderna...
Köp den så kommer jag förbi och tummar på den nästa sommar och blir jävligt avundsjuk på dig.
Haha, absolut...
Som sagt, har haft det jävligt jobbigt en tid nu, och en ny bas skulle liksom vara lite ljus i mörkret. Låter kanske patetiskt, men många gånger under de mörkaste tiderna har musiken varit det enda jag blivit glad av.
Haha, absolut...
Som sagt, har haft det jävligt jobbigt en tid nu, och en ny bas skulle liksom vara lite ljus i mörkret. Låter kanske patetiskt, men många gånger under de mörkaste tiderna har musiken varit det enda jag blivit glad av.
Vet precis hur det är, jag förstår egentligen inte varför man tvekar. Jag tog mod till mig och slänge iväg en beställning på min nya donna (som borde dyka upp i veckan) i fredags. I say go for it! Vill man verkligen ha något så ska man inte tveka, det är mitt nya motto.
Haha, absolut...
Vet precis hur det är, jag förstår egentligen inte varför man tvekar. Jag tog mod till mig och slänge iväg en beställning på min nya donna (som borde dyka upp i veckan) i fredags. I say go for it! Vill man verkligen ha något så ska man inte tveka, det är mitt nya motto.
Haha, absolut...
För övrigt känner jag verkligen att Warwick är "mitt" märke. Har ännu inte hittat nåt annat som alltid känns lika rätt att spela på. Det finns en speciell dragning till dem som jag har svårt att förklara med ord, ljudet i dem pratar för sig självt liksom.
Wow, den var fin! Har haft två Streamer Stage I 5or, ena med Mec och den andra med Bartolini. Bartsen lät bäst tyckte jag. Det är väl den basen som det låter minst warwick om tror jag och ändå är det bra knorr i soundet. Jag tyckte halsen var helt underbar...väldigt platt och bred, den har ju inte den vanliga warwick-klubb-halsen. Slå till!
lowfreq skrev:Wow, den var fin! Har haft två Streamer Stage I 5or, ena med Mec och den andra med Bartolini. Bartsen lät bäst tyckte jag. Det är väl den basen som det låter minst warwick om tror jag och ändå är det bra knorr i soundet. Jag tyckte halsen var helt underbar...väldigt platt och bred, den har ju inte den vanliga warwick-klubb-halsen. Slå till!
Nu är ju dock träslagen lite annorlunda här än i en vanlig Stage I, förhoppningsvis låter den mer som en Stage II.
Senast redigerad av Mr Praline den mån 21 jul 2008, 23:40, redigerad totalt 1 gånger.