En kompis farsa har en gammal Hofner hollowbody gura där stallmicken glappar och jag blev lite fundersam hurvida det går at fixa överhuvud taget. Det känns som att det skulle vara en aning svårt att komma åt. Någon som har någon erfarenhet av sånt?
Kan också tillägga att det är inget jag har några som helst tankar på at fixa själv utan det är att lämna in den nånstans i stan som gäller.
basmartin skrev:Antingen limmar man av locket/bakstycket, eller så sågar man upp ett hål i baksidan. Enklare än så är det inte...
ÖÖH!
Tror att en betydligt enklare operation är att fippla ut grejorna genom ett av hålen till mickarna.
Knyt snöre i pot:ar och jack innan man släpper ner dom i lådan så har man en bra hjälp när grejorna skall tillbaka.
Det är inte så svårt, bara en smula bökigt.
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Känns ändå inte som nåt jag skule våga mig på, särskilt som det inte är min gitarr. Jag får kolla med de som kan tänkas göra sånt. Men då är det möjligt i alla fall.
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
basmartin skrev:Antingen limmar man av locket/bakstycket, eller så sågar man upp ett hål i baksidan. Enklare än så är det inte...
ÖÖH!
Tror att en betydligt enklare operation är att fippla ut grejorna genom ett av hålen till mickarna.
Knyt snöre i pot:ar och jack innan man släpper ner dom i lådan så har man en bra hjälp när grejorna skall tillbaka.
Det är inte så svårt, bara en smula bökigt.
+1 för helvete basmartin borde få en smäll för hans förslag.
Tyckte att för att vara på den säkra sidan lägga till ett "ÖHH".
Det är som sagt inte speciellt svårt att trixa ut elektroniken och det skulle förvåna mig om inte glappet är en barnpotatis att kirra det med.
Lycka till!
Har fått svar från Åke att det tydligen är en rutinlagning. Och även om det kanske inte är så svårt så känner jag att det hellre blir gjort av nån som kan sånt. Varken jag eller min polare är några hejare på elektronik och jag tror inte hans farsa skulle uppskatta om nåt gick fel. Tack för tipset Klopper.