Något att drägla över...för Fenderfantaster J-Bas 1969

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
Hangover
Medlem+

Något att drägla över...för Fenderfantaster J-Bas 1969

Inlägg av Hangover »

69:a (inte ställningen) på Blocket
http://www.blocket.se/vi/17182402.htm?ca=22_s
Senast redigerad av Hangover den tor 17 jul 2008, 16:16, redigerad totalt 1 gånger.
Rock gör livet lättare...
(än vad då?)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
http://www.myspace.com/hangoversweden
Användarvisningsbild
PopMumin
Medlem

Re: Något att drägla över...för Fenderfantaster

Inlägg av PopMumin »

Hangover skrev:69:a (inte ställningen) på Blocket
Bild

Jag fattar inte. :(
Jag har bara fördomar mot folk som är förutsägbara.
There must be a leak somewhere, 'cause I can feel the GAS protruding my skin, running through my veins.

Antoniotsai P-bas, liten usel Crate
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

PopMumin skrev:
Det kommer du att göra när du är byxmyndig. :twisted:
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
PopMumin
Medlem

Inlägg av PopMumin »

Någon annan än jag skrev:+1 för självdistans! :D
Jag har bara fördomar mot folk som är förutsägbara.
There must be a leak somewhere, 'cause I can feel the GAS protruding my skin, running through my veins.

Antoniotsai P-bas, liten usel Crate
Användarvisningsbild
Fläppen
Medlem+

Inlägg av Fläppen »

"Brunschatterad gitarrkropp"....det verkar inte som om det är någon som hänger här dagligdags i alla fall.
/Thomas
TheFlap
Medlem i PrataBas gubbklubb 40+....(70-)
Jazz-62, P-63, Bassline Worp Art V
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd

Inlägg av BBQV »

Bra pris på den där. Den som vill ha den bör slå till snabbt, för den blir inte gammal på Blocket...
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
Hangover
Medlem+

Inlägg av Hangover »

BarbequeVillage skrev:Bra pris på den där. Den som vill ha den bör slå till snabbt, för den blir inte gammal på Blocket...
Nej, undrar....hmmmm antingen har de vart mer än lovligt vimsiga på 4sound eller så vet inte säljaren vad det är han har, alternativt så stämmer inte uppgifterna. En sådan brukar välan betinga ett något högre värde.
Rock gör livet lättare...
(än vad då?)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
http://www.myspace.com/hangoversweden
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

Kanonpris om den är i det skicket den verkar vara!
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd

Inlägg av BBQV »

Fortfarande kvar!?! Dessutom är det en '68 enligt serienumret...

Presentation
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++

Inlägg av kmo »

Kände på en 78:a hos Hellstone förra veckan som iofs var bra. 18500 stog den i, då känns det här riktigt, riktigt billigt.
Om nu 22000 kan vara billigt :headscratch:
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

kmo skrev:Kände på en 78:a hos Hellstone förra veckan som iofs var bra. 18500 stog den i, då känns det här riktigt, riktigt billigt.

Mycket pengar är inte detsamma som dyrt.
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++

Inlägg av kmo »

Så sant.. Skulle bra gärna lägga beslag på den där :D
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

kmo skrev:Kände på en 78:a hos Hellstone förra veckan som iofs var bra. 18500 stog den i, då känns det här riktigt, riktigt billigt.
+1 på den!
Den sunbursten de har inne?

Riktigt nice sen 70-talare!!

Tycker för övrigt att det ser ut som att basen i annonsen är en P-BAS inte J...

Hade den varit lite sliten hade jag tvingat någon som kan Fender att åka och kika på den. Men en 68/69 i typ nyskick?
Nej tack...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++

Inlägg av kmo »

Jepp, sunbursten var det. Som sagt den var riktigt nice, och ganska lätt. Men ett par tusingar för högt pris??
Du har helt rätt i att en 68/69 nästan måste vara sliten. I alla fall om man inte bara ska ha den som investering. Ett väl inspelat(ollat?) instrument är alltid bra mycket gosigare än ett i nyskick. Tar allt ett antal år att få den rätta känslan..
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

kmo skrev:Jepp, sunbursten var det. Som sagt den var riktigt nice, och ganska lätt. Men ett par tusingar för högt pris??
Du har helt rätt i att en 68/69 nästan måste vara sliten. I alla fall om man inte bara ska ha den som investering. Ett väl inspelat(ollat?) instrument är alltid bra mycket gosigare än ett i nyskick. Tar allt ett antal år att få den rätta känslan..
Vet inte om man ska kalla den för dyr egentligen.
Men helt klart rent generellt för mycket pengar för en 78:a kanske.
Men den kändes RIKTIGT bra...!!

Någon som VET om basen i annonsen faktiskt finns kvar och vad budet är uppe i?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem

Inlägg av groovyjr »

Mailade honom och tänkte att jag kunde slinka in om Landskrona i helgen när jag ska till Helsingborg men han har ju inte svarat så klart...
Får se om jag ringer innan jag kör imorgon.

Den hade ju gjort sig bland de andra två 8)
om jag hade pengarna vill säga....
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Användarvisningsbild
Bastappe
Medlem+

Inlägg av Bastappe »

kmo skrev:Jepp, sunbursten var det. Som sagt den var riktigt nice, och ganska lätt. Men ett par tusingar för högt pris??
Det finns faktiskt basister som hanterar sina instrument som sin bästa kompis. :hug: Varför vill Du inte ha ett gammalt instrument i nyskick??
Förutom att den ska vara gosig.
Ibanez Musician 924, Höfner Kontra -62, Tokai Hard Puncher, FERNANDESBACKER, Fenderstrata -96 , Ibanez Musician 900, Status Empathy 6:a , Yamaha TRB 4P, Barbeque Village 5:a, Peavey Cirrus 4:a. Avbandad Status 4:a, Squier Jazz CV
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem

Inlägg av groovyjr »

Hmm, hann inte in till honom och tur var kanske det...
Det hade nämlign trillat in ett mail där det stod att han fått typ bud från 13 pers, vissa klart högre men att han bestämt sig för att släppa basen till första bästa som betalade 25'.... :shock: :shock: :shock:
Det är ett jäkla bra pris om den är orginal och i det skicket, här skulle man nog med lite tur nästan kunna dubbla de pengarna över en natt...
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++

Inlägg av kmo »

Bastappe skrev:
Det finns faktiskt basister som hanterar sina instrument som sin bästa kompis. :hug: Varför vill Du inte ha ett gammalt instrument i nyskick??
Det är nånting med känslan i ett väl inspelat, slitet instrument som saknas i mindre använda.. Kanske bara psykiskt, men nåt är det..
Rent utseendemässigt är det ju helrätt med nånting som slitits av hårt spelande i 40 år, lite skillnad mot att dra den i gruset..
Användarvisningsbild
DoggyD
Medlem++

Inlägg av DoggyD »

Geddy_Lee skrev:
PopMumin skrev:
Det kommer du att göra när du är byxmyndig. :twisted:
Sant, och efter 69:an kan du ju testa en 72:a, men inte bara så där utan vidare, IYKWIM. :poke:
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+(+)
Användarvisningsbild
Bastappe
Medlem+

Inlägg av Bastappe »

kmo skrev:
Bastappe skrev:
Det är nånting med känslan i ett väl inspelat, slitet instrument som saknas i mindre använda.. Kanske bara psykiskt, men nåt är det..
Rent utseendemässigt är det ju helrätt med nånting som slitits av hårt spelande i 40 år, lite skillnad mot att dra den i gruset..
Mala som köpte min gamla 30 åriga Alembic, kan garantera att en bas som har gått MÅNGA timmar kan ha kvar all lack!
Gamla slitna basar är helt enkelt ovårdade.
Nä! Visa mer respekt för Din "bästa" vän.
Ibanez Musician 924, Höfner Kontra -62, Tokai Hard Puncher, FERNANDESBACKER, Fenderstrata -96 , Ibanez Musician 900, Status Empathy 6:a , Yamaha TRB 4P, Barbeque Village 5:a, Peavey Cirrus 4:a. Avbandad Status 4:a, Squier Jazz CV
Användarvisningsbild
Bootzy
Medlem+

Inlägg av Bootzy »

groovyjr skrev:Hmm, hann inte in till honom och tur var kanske det...
Det hade nämlign trillat in ett mail där det stod att han fått typ bud från 13 pers, vissa klart högre men att han bestämt sig för att släppa basen till första bästa som betalade 25'.... :shock: :shock: :shock:
Det är ett jäkla bra pris om den är orginal och i det skicket, här skulle man nog med lite tur nästan kunna dubbla de pengarna över en natt...
Den är helt orginal och i mycket bra skick. Dock känns det att den är lirad på och har lite smådings och lite normalt slitage, inte nåt mint-ex alltså. Banden är som nya, har haft flats på hela livet... fan vet om strängarna någonsin har varit bytta. Halsen är daterad 12/1-68. Den är superlätt och klingar som ingen morgondag fanns. Skitgo hals och skön som tusan att lira på. Jag är supernöjd! men fattig igen...
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd

Inlägg av BBQV »

Bootzy skrev:
groovyjr skrev:Hmm, hann inte in till honom och tur var kanske det...
Den är helt orginal och i mycket bra skick. Dock känns det att den är lirad på och har lite smådings och lite normalt slitage, inte nåt mint-ex alltså. Banden är som nya, har haft flats på hela livet... fan vet om strängarna någonsin har varit bytta. Halsen är daterad 12/1-68. Den är superlätt och klingar som ingen morgondag fanns. Skitgo hals och skön som tusan att lira på. Jag är supernöjd! men fattig igen...
Grattis, och vad var det jag sa...
BarbequeVillage skrev:Fortfarande kvar!?! Dessutom är det en '68 enligt serienumret...
Fler bilder vill vi ha!
Senast redigerad av BBQV den sön 20 jul 2008, 17:24, redigerad totalt 1 gånger.

Presentation
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++

Inlägg av kmo »

Bastappe skrev:
kmo skrev:
Bastappe skrev:
Mala som köpte min gamla 30 åriga Alembic, kan garantera att en bas som har gått MÅNGA timmar kan ha kvar all lack!
Gamla slitna basar är helt enkelt ovårdade.
Nä! Visa mer respekt för Din "bästa" vän.
DU kanske skulle acceptera att folk har olika syn på basar/basism?
Det är en väldig skillnad att stå med en möbel under hakan på folkets hus och att gigga på mc-klubb kl. 3 på natten.. Jag accepterar bägge, det är bara olika former av musik.
Men att påstå att slitna basar är ovårdade och respektlöst bahandlade är att gå för långt :evil: Mina basar har rena greppbrädor, fräscha strängar och är väl justerade. Sambon hävdar ibland att basarna får mer omtanke än hon..
Sen tar jag mig rätten att tycka att dings, slitage och krackeleringar som kommer av spelande och ålder är vackert!! :D
Användarvisningsbild
Bootzy
Medlem+

Inlägg av Bootzy »

Grattis, och vad var det jag sa...
BarbequeVillage skrev:Fortfarande kvar!?! Dessutom är det en '68 enligt serienumret...
Fler bilder vill vi ha![/quote]

Det kommer fler bilder, jag lät min kompis/bandmedlem som driver musikaffär och är överjävligt duktig på justera och fixa med gitarrer/basar, ta med den hem för lite justering och nya strängar...

Vi lirade i Uddevalla i helgen och när vi ändå befann oss 12 mil närmare Landskrona passade 3 av oss i bandet på att göra den lilla trippen på 35 mil (enkel väg...) ner och hämta basen. Väl värt resan tyckte jag, dom tyckte det var en evighets-resa tror jag...

Förresten tyder man året på potarna på de tredje och fjärde sista siffrorna i numret?

Typ xxx66xx= 1966?
Skriv svar