Efter ett nära-gråten-ögonblick innan jag kom på att man måste ha den inkopplad insåg jag att allt faktiskt fungerade. Otroligt!
Har suttit och lekt en stund med den till båda bas och elgura och den är riktigt kul till bägge!
Såhär i efterhand (eftersom ju allt faktiskt funkade) kan jag säga att den inte var omöjligt svår.
Bra steg-för-steg-instruktioner så om man kan löda hyfsat (jag löder en gång var 5:e år ungefär så jag är långt ifrån bra, men har inte tummen helt centrerad heller) och kan börja från början och ta det steg för steg skall det inte vara några svårigheter att få ihop en sån här.
Hyfsade lödgrejer rekommenderas dock - en bumlig lödkolv med halvcentimetersspets har inte mycket här att göra. Lödpenna med hyfsat smal spets ger betydligt bättre möjligheter.
Ljudet då...
Den distar mer än jag trodde på lägsta dist, och klarar att gå rätt högt upp i bisvärmsdist.
Det finns en moddning att göra som drar ned distomfånget (vilket Moody skickar med instruktioner
och komponenter(!) till) men jag skall använda den lite innan jag börjar lattja med moddningar. Man växer ju in i saker med tiden och prylar låter på ett visst sätt hemma med fisvolym och på ett annat i replokalen med byxfladder.
Klang-vredet var riktigt användbart. På samma distnivå kommer man från sprucket burkigt till vasst och hårt.
Väldigt jämn volymnivå trots att jag skruvade både hittan och dittan på dist och klang - då jag kopplade ur för att jämföra mot bypass låg jag på samma volym som jag ställt in oavsett vilket ljud jag körde på. Kanonbra!
Måste säga att denna var smaskig till gitarr också. Gick att få fram riktigt snygg spretig dist.
Nu är det bara ytfinish kvar.. Men jag misstänker att den kommer vara i råaluminium ett tag till. Det är ju rätt coolt det med... och jag är ju faktiskt lat...
Och så fick man GAS på att löda ihop fler roliga saker...
Moodys Tremolo är väldigt läskande, men jag skall nog kika runt lite rent allmänt.
Känns lockande att försöka förstå hur såna här prylar funkar och experimentera själv, men där vet jag inte om talangerna räcker till...