Musicmaster-75
- anli
- VIP medlem
Musicmaster-75
Blev ny erbjuden att köpa en vit Musicmaster från 75 för 7000 kr.
Skick: "9 av 10".
Normalpris eller?
Skick: "9 av 10".
Normalpris eller?
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- knedy
- VIP medlem
Ja, ganska normalt svenskt pris om den är 100% original och bra skick. Du kommer hitta billigare om du köper från USA.
Jag har sett en del tidiga varianter av Ovation Magnum på ebay på senare tid btw, med annan kroppsform. Ser rätt coola ut, inte lika snygg som din men ändå.. köp en sån istället
Jag har sett en del tidiga varianter av Ovation Magnum på ebay på senare tid btw, med annan kroppsform. Ser rätt coola ut, inte lika snygg som din men ändå.. köp en sån istället

Officiell stormästare i EB-orden
- anli
- VIP medlem
- anli
- VIP medlem
Att var shortscale var det som gjorde den intressant och lite udda. Vanliga Fenders finns det i mängd och parti.
Och inte får man en från 70-talet för det priset.
Men Fender kanske suger som shortscale. Fyr dyr hur som helst opch jag får inte handla mer nu för frugan
Men Fender kanske suger som shortscale. Fyr dyr hur som helst opch jag får inte handla mer nu för frugan

TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- 200071
- Hedersmedlem
Om du vill ha en Fender shorscale så ska du ha Mustang, den är ett snäpp bättre på de flesta punkter...anli skrev:Att var shortscale var det som gjorde den intressant och lite udda. Vanliga Fenders finns det i mängd och parti.
+1200071 skrev:Om du vill ha en Fender shorscale så ska du ha Mustang, den är ett snäpp bättre på de flesta punkter...anli skrev:Att var shortscale var det som gjorde den intressant och lite udda. Vanliga Fenders finns det i mängd och parti.
- Mr Spock
- Medlem++
Njae...inte suger de som shortscale, inte...lättspelade, smidiga - för såväl rep som "plonk i soffan"...däremot var ju Musicmaster instegsmodellen på sin tid, vilket märks på detaljarbete, material- och mickval.marcusss skrev:jag sålde en vit musicmaster för 3000:-. De är grymt svårsålda. det kanske är samma?
de låter piss och är piss att spela på
Piss att spela på? Inte alls.
Låter piss? Ja, dessvärre - bered dig på mickbyte. Eller köp en Mustang istället. Fender shortscale också det, men allt är som sagt (minst) ett snäpp bättre än på Musicmastern.
Psst...Fender/Squier shortscale med Seymor Duncan QP låter mumma!

Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet
Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Sexsträngat:
- The Doc
- Medlem
Varken Musicmaster eller Mustang låter "piss", mycket hänger på
om du lirar genom en liten combo eller en "SVT-rigg"!
Har haft bägge och älskar min Mustang, låt vara att E-strängen är lite tunnare i styrka än hos en P-bas.
Men kräma på så funkar det utmärkt och lättspelt som f.n
om du lirar genom en liten combo eller en "SVT-rigg"!
Har haft bägge och älskar min Mustang, låt vara att E-strängen är lite tunnare i styrka än hos en P-bas.

Gear: Ampeg dan armstrong "plexi" bass,-66 precision,-76 Thunderbird IV,-68 thunderbird II, -76 Rick 4001, 90:s Dano longhorn, 90:s Dano sparkle bass.
Ampeg 8x10", Hiwatt Slave -76,ampeg SVT,
-77 Orange 2x15" Reflector cab...no FX;)
Ampeg 8x10", Hiwatt Slave -76,ampeg SVT,
-77 Orange 2x15" Reflector cab...no FX;)
- Mr Spock
- Medlem++
+1The Doc skrev: Har haft bägge och älskar min Mustang, låt vara att E-strängen är lite tunnare i styrka än hos en P-bas.
Med tillägget att man måste beakta det faktum att Musicmastermicken i grund och botten inte är annat än en Strata Single Coil...därför skillnad i ljud/förmåga mellan Musicmaster och Mustang...
Senast redigerad av Mr Spock den tor 31 jul 2008, 14:35, redigerad totalt 1 gånger.
Våga vägra 34":
Sexsträngat:
Sexsträngat:
- Mr Spock
- Medlem++
- GurraG
- Medlem++
Jag tycker nog inte att Musicmasterbasen är så jädra pjåkig (fast det fåtal ex jag har testat har kanske varit ovanligt bra), men Mustangen är helt klart bättre på alla punkter, tyvärr är den ju också dyrare.
Anli, även om du skriver att du vill ha en äkta Fender så kan jag inte låta bli att slå ett slag för Squiers Musicmastervariant. Den är lite som en blandning mellan Mustang och Musicmaster. Man ser dem inte ofta till salu här i Sverige, men de jag har sett har gått för runt en tusenlapp. De brukar även dyka upp på Ebay då och då.
Anli, även om du skriver att du vill ha en äkta Fender så kan jag inte låta bli att slå ett slag för Squiers Musicmastervariant. Den är lite som en blandning mellan Mustang och Musicmaster. Man ser dem inte ofta till salu här i Sverige, men de jag har sett har gått för runt en tusenlapp. De brukar även dyka upp på Ebay då och då.
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
- Mr Spock
- Medlem++
Som Gurra säger: långt mellan varven då Squier Musicmaster dyker upp - men med lite is i magen kan man hitta en på Ebay. Klart mera köpvärd än Fenders egen Musicmaster.GurraG skrev:Jag tycker nog inte att Musicmasterbasen är så jädra pjåkig (fast det fåtal ex jag har testat har kanske varit ovanligt bra), men Mustangen är helt klart bättre på alla punkter, tyvärr är den ju också dyrare.
Våga vägra 34":
Sexsträngat:
Sexsträngat:
- Mr Spock
- Medlem++