BarbequeVillage skrev:Fortfarande kvar!?! Dessutom är det en '68 enligt serienumret...
Fler bilder vill vi ha!
Det kommer fler bilder, jag lät min kompis/bandmedlem som driver musikaffär och är överjävligt duktig på justera och fixa med gitarrer/basar, ta med den hem för lite justering och nya strängar...
Vi lirade i Uddevalla i helgen och när vi ändå befann oss 12 mil närmare Landskrona passade 3 av oss i bandet på att göra den lilla trippen på 35 mil (enkel väg...) ner och hämta basen. Väl värt resan tyckte jag, dom tyckte det var en evighets-resa tror jag...
Förresten tyder man året på potarna på de tredje och fjärde sista siffrorna i numret?
Typ xxx66xx= 1966?[/quote]
Grattis till affären Avis?? Nä, nä......
Bootzy skrev:
Förresten tyder man året på potarna på de tredje och fjärde sista siffrorna i numret?
Typ xxx66xx= 1966?
Det stämmer, man tyder året på potarna på det viset. När CBS tog över så gjorde de dock en jättebatch med potar, som räckte från 1966-1970. De basarna som lämnade fabriken dessa år hade potar daterade 1966.
Bootzy skrev:
Typ xxx66xx= 1966?
Det stämmer, man tyder året på potarna på det viset. När CBS tog över så gjorde de dock en jättebatch med potar, som räckte från 1966-1970. De basarna som lämnade fabriken dessa år hade potar daterade 1966.
Tack för infon! Jag hade en svag aning om att det var så.
lowfreq skrev:Grattis Bootzy! Den P-basen verkar ju riktigt fräsch och fin! Lyllo!
Säg till om du e sugen på en Mike Lull
Tack lowfreq!
Hahaha...! Din läckra Lull stannar nog där den är tror jag! Du har väl inga planer på något annat va?
Eller är det "less is more"-känslan som infunnit sig? Men du har ju en fin P-bas också.
Jorå jag är helt nöjd med P AV:n. Men när jag såg den där P-basen i annonsen (som du slog till på) fick jag en liten lätt rysning - GAS.
Du har helt rätt ang. Lullen - det är den absolut bästa och grymmaste bas jag någonsin ägt och spelat på. Så den lär bli kvar ja. Men du vet hur det det kan vara när GAS-djävulen knackar på ryggen.
lowfreq skrev:Grattis Bootzy! Den P-basen verkar ju riktigt fräsch och fin! Lyllo!
Säg till om du e sugen på en Mike Lull
Tack lowfreq!
Hahaha...! Din läckra Lull stannar nog där den är tror jag! Du har väl inga planer på något annat va?
Eller är det "less is more"-känslan som infunnit sig? Men du har ju en fin P-bas också.
Jorå jag är helt nöjd med P AV:n. Men när jag såg den där P-basen i annonsen (som du slog till på) fick jag en liten lätt rysning - GAS.
Du har helt rätt ang. Lullen - det är den absolut bästa och grymmaste bas jag någonsin ägt och spelat på. Så den lär bli kvar ja. Men du vet hur det det kan vara när GAS-djävulen knackar på ryggen.
Ja, den där GAS-djävulen är minst sagt en gammal kompis...
Jag väntar på att killen som har P-basen på justering skall ringa så man får klämma lite...
Bootzy skrev:Ja, den där GAS-djävulen är minst sagt en gammal kompis...
Jag väntar på att killen som har P-basen på justering skall ringa så man får klämma lite...