NY BAS BUTIK!!!!!!!!!!!
-
- VIP medlem
-
- Medlem++
Jag håller med. Hellre trevligt bemötande och stort kunnande än korrekt högskolesvenska. Jag tycker sidan ser proffsig ut med snygg layout och fräscha bilder. Sen är jag inte så petig med språket. Jag reagerade inte ens över att det både var svenska och engelska på sidan. Plus att Marcus skrev ju att sidan är under konstruktion så jag tvivlar inte på att den kommer att bli super i framtiden. Keep up the good work och lycka till!! Jag hoppas (och vet ) att vi (pratabasare och Marcus) kommer göra fina affärer i framtidenNoelredding skrev:Jag tycker detta är asnajs! Skiter ärligt talat i om det är lite fel- och särskrivningar på en sida här o där. Tycker det är viktigare att man får bra service och ett varmt bemötande! Valet är lätt mellan en kall och inte särskilt bemötande kille som är bra på svenska och någon som verkligen bryr sig om sina kunder men har lite svårare för det!

- Slipsen
- Medlem
ta hem vänsterhänta basar 

www.myspace.com/malicioum666
Tokai Thunderbird Lefty & Ibanez GSR200 Lefty
Ibanez AGB200L Lefty
Marshall JCM800 1992
x2 Trace Elliot 4x12
Tokai Thunderbird Lefty & Ibanez GSR200 Lefty
Ibanez AGB200L Lefty
Marshall JCM800 1992
x2 Trace Elliot 4x12
-
- VIP medlem
Fixar vi på beställning inga problem.Slipsen skrev:ta hem vänsterhänta basar
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- optic
- Medlem+
För mig spelar språkbruket, liksom mycket annat, stor roll För att jag ska uppfatta en hemsida som seriöst, pålitlig och säker vill jag inte få intrycket av att det är ett hemmabygge, utan en "riktig" butik. Därför måste jag hålla med alla som kritiserat hur du uttrycker dig på sidan.
Tänk igenom hur du vill uppfattas och hur du ska kommunicera i språk samt bildspråk för nå dit.
Everything communicates. Glöm inte det.
Tänk igenom hur du vill uppfattas och hur du ska kommunicera i språk samt bildspråk för nå dit.
Everything communicates. Glöm inte det.
Thunderfunk 550-B
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
<3 Tjoffe
www.myspace.com/momoorchestra
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
<3 Tjoffe
- optic
- Medlem+
PS: Din meny är väldigt otydlig. Jag rekommenderar att du får den att utmärka sig mer. Jag missade den totalt första gången jag besökte sidan vilket resulterade i att jag klickade ner den på 2 sekunder.
Thunderfunk 550-B
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
<3 Tjoffe
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
<3 Tjoffe
-
- VIP medlem
- optic
- Medlem+
Jag hade även velat att se att det fanns "stora" bilder under varje thumbnail. Dvs, vilken produktbild du än tittar på får du upp en stor bild.
För mig som bryr mig väldigt mycket om träslag, elektronik, och liknande faktorer skulle jag verkligen uppskatta en tydlig tech-spec.
För mig som bryr mig väldigt mycket om träslag, elektronik, och liknande faktorer skulle jag verkligen uppskatta en tydlig tech-spec.
Thunderfunk 550-B
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
<3 Tjoffe
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
<3 Tjoffe
- optic
- Medlem+
På framsidan visar du upp basar och förstärkare som du inte har i lager. I och med att de är så tydliga och de känns som en invetarie-inblick så borde du kankse fundera på huruvida det verkligen är lämpligt att ha saker där som du inte ens säljer. Jag skulle rekommendera att en mer neutral topp.
Thunderfunk 550-B
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
<3 Tjoffe
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
<3 Tjoffe
- Mike
- The Transporter
Hur läser man prislistan?
UNICORN STRÄNGAR
Hexcore eller Roundcore finns i följande tjocklek.
Hexcore Pris = 440:-
Roundcore Pris = 495:-
B-sträng Pris = 160:-
35-55-75-95 +120
40-60-80-100 +125
45-65-85-105 +130
50-70-90-110 +135
Kostar Hexcore 440:- + tillägget för respektive dimension?
Alltså 440+130=570:- om jag vill ha 45-105?
Sen bör du lista storlekarna direkt efter: finns i följande tjocklek.
Jag blir i alla fall lite förvirrad när jag läser detta.

Sen ser det lite konstigt ut i min webläsare när jag går in på Tillbehör:

TVR!
Because Porsche are for girls.
-
- VIP medlem
Okej ska fixa de Mike O
Ja menar 40-60-80-100 +120 (B sträng)
Ja menar 40-60-80-100 +120 (B sträng)
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bassjov
- Medlem
- Mike
- The Transporter
Du ser vad lätt det är t.o.m för en überskärpt kille som jag att fatta fel.marcbass skrev:Ja menar 40-60-80-100 +120 (B sträng)

Senast redigerad av Mike den tor 24 jul 2008, 06:09, redigerad totalt 1 gånger.
TVR!
- unicornbass
- Medlem+
Du kommer att få stil på hemsidan till slut, min första Unicornbass sida såg ut som "piddes-240-bonnatrim-sida"
kanske inte riktigt men ändå... Jag vet hur du ska få bukt med att få in åäö i länkarna, vi tar det vid tillfälle, det är enkelt, gå in i inspektor-sida och avmarkera visa i navigering och lägg upp länkar som vanlig text - voila! Tips är att ha basar på förstasidan men mer detaljbilder som får folk att dregla. Ooops nu avslöjade jag mig... 

http://www.unicornbass.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.facebook.com/UNICORNbass" onclick="window.open(this.href);return false;
- optic
- Medlem+
Sistnämda är rätt viktigt. Tänk på det som ett skyltfönster.
Och tänk på att du skyltar med saker som du har.
Thunderfunk 550-B
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
<3 Tjoffe
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
<3 Tjoffe
- unicornbass
- Medlem+
yep! Marcus, jag kom på en sak, fimpa förstärkarbilden och sätt in något bättre. Bilden skämmer ut sidan om man kollar in helheten. I så fall är det bättre att du tar en närbild på alla förstärkare och lådor lite från sidan med kort skärpdjup så att det blir en generell bild istället för den du har. Bara en åsikt. Vi kan ju ta en dag med kall öl och iweb. katastrofal kombo dock..optic skrev:Sistnämda är rätt viktigt. Tänk på det som ett skyltfönster.

http://www.unicornbass.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.facebook.com/UNICORNbass" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Medlem
Konstruktiv kritik:
Ingen bra lösning att lägga ut arbetskopian av sin site. Med tanke på femsiffriga priser på huvudartiklarna så andas inte resten av siten den kvalitet som krävs. Köp tjänsten om du inte når dit själv. (Möjligen kan du höra med dina leverantörer, de vill inte synas i fel segment - varumärken är fragila och tar lång tid att bygga upp. *wink-wink till unicornbass med flera*.)
Önskar hur som helst lycka till, marcbass!
/15 år i reklambyråsvängen
Ingen bra lösning att lägga ut arbetskopian av sin site. Med tanke på femsiffriga priser på huvudartiklarna så andas inte resten av siten den kvalitet som krävs. Köp tjänsten om du inte når dit själv. (Möjligen kan du höra med dina leverantörer, de vill inte synas i fel segment - varumärken är fragila och tar lång tid att bygga upp. *wink-wink till unicornbass med flera*.)
Spector NS2, OLP MM3 (bussemoddad), Cort Action V, Scanbass bandlös (spelande renovering), Coronado IV (mest i delar nu), 2 kortskalingar från forumet
- Danko_Jim
- Medlem
Säger killen/tjejen som inte ens har lyckats få en bild på sig själv....Bulgrim skrev:Konstruktiv kritik:
Malt är bättre än majs.
-----------------------------------------------------------
Ibanez SR, Kasuga J Bas,
, Calsbro stingray, Ibanez PD7, Ashdown envelope, Line 6 Bas pod, osv
-----------------------------------------------------------
Ibanez SR, Kasuga J Bas,
, Calsbro stingray, Ibanez PD7, Ashdown envelope, Line 6 Bas pod, osv
- Ale
- Medlem++
+1.Bulgrim skrev:Konstruktiv kritik:
Som tidigare sagt, ska man göra något är det lika bra att göra det rätt.
Fender
Ampeg
Nova Craft
Ampeg
Nova Craft
- blackparkas
- Medlem++++
Men jag tycker det är skitbra att vi kan komma med just den här kritiken nu så Marcus har en chans att fixa och dona lite nu i början.Le Contrebasse skrev:+1.Bulgrim skrev:Konstruktiv kritik:
Som tidigare sagt, ska man göra något är det lika bra att göra det rätt.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215