TV-serietråden!

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
rabski
Medlem

Inlägg av rabski »

That 70's Show. Överlägset den bästa komediserien någonsin :P
=VH=
BonafideYouth
Medlem+
Kontakt:

Inlägg av BonafideYouth »

Aaahh serier! Det bästa som finns! Ok, here we go!

I blandad ordning beroende på humör:

* Emmerdale (Hem till gården)

* Dexter

* Medium

* CSI Las Vegas

* NYPD Blue (På spaning i New York) - En klassiker!

* MacGyver - Sjukt underskattad!

* Spin City

* Seinfeld

* Criminal Minds

* Coldcase

* Scrubs

8)
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

Ok, ett par av dom jag har på min TV-Calender och några jag kan komma på ur minnet. Dessa är serier jag sett alla avsnitt åtminstone en gång... Fast många av dom har jag varvat ett par gånger. :oops:
Ger er en liten minirecension om vad jag tycker om dom också:

24 - Första säsongen riktigt bra, sen går det story-sett ut nedåt men ett par första/sista avsnitt av säsongerna är kanon, Jack Bauer är kung! 8) Rekomenderar första säsongen.

30 Rock - Väldigt rolig sitcom måste jag säga, såg den två gånger i rad... Rekomenderar hela serien.

Alias - Första säsongen var bra, sen gick utför.. utför.. och mer utför tillslut så blev man bara typ.. VA??? Rekomenderar första säsongen.

American Dad! - Very najs, första säsongen var lite skakig men sen fick dom till sin egen stil och jäkligt bra. Seth MacFarlane som gör den så.. Rekomenderar hela serien.

Bones - Relativt medioker serie, men den har sina stunder. Har man lust att döda lite tid kan jag rekomendera den.

Breaking Bad - Iofs har det bara gått ett par avsnitt men den börjar igen i höst och då kommer jag fortsätta se den. Riktigt bra av det jag sett iaf, rekomenderas!

Carnivale - Minns inte så mycket av den.. ska vara mycket mystik över den men blev bara irriterad på den tror jag..

Chuck - En säsong har gått, har sina roliga karaktärer och en story som kan utvecklas till något roligare. Lite halvfjåsig men gillar man sånt så.. Rekomenderas!

Criminal Minds - Jag gillar den, dom första två säsongerna bäst iofs då Mandy Patinkin är med. Fick mig att börja tänka lite mer över hur polis osv-serier är och hur dumma en del grejer är. Rekomenderas!

Curb Your Enthusiasm - Larry David är jäkligt rolig, ska tydligen inte användas något manus när man utan bara en beskrivning hur scenerna ska utvecklas och det ger serien en unik "voice". Rekomenderas!

Coupling - Brittisk serie(gjordes ett par avsnitt i USA också men dom tänker jag inte ens nämna här) och riktigt riktigt bra. Iaf tills sista säsongen, den är rätt svag jämfört med dom tidigare. Rekomenderas hur som helst!

Dead Like Me - Bra serie, Mandy Patinkin som jag gillar är med. Tyvärr blev den nedlagd efter två säsonger. Rekomenderas!

Desperate Housewives - Lite fjantig, men gillar man lite milfs så.... Första säsongen har iaf sin charm men sen blir det bara sämre och sämre. Rekomenderas... inte.

Dexter - Kanonbraig serie! Rekomenderas!!

Doogie Howser MD - Sent 80-90tals serie med Neil Patrick Harris. Man kan ju tro att det ska vara outdated iaf, och det är det men det är riktigt bra faktiskt. Rekomenderas!

Ed - En riktig feel good-serie, tog en liten törn på tredje säsongen - känns krystat när dom tog in Daryl Mitchell(svart+rullstolsbunden) när dom tidigare bara haft en hel-caucasion cast. Men rekomenderas trots det!

Entourage - Var väl.. ok, blir lite trött på hela hollywood-grejen faktiskt. Ingen dålig serie, rekomenderar den lite..?

Family Guy - Kanonbra! Seth MacFarlane for president! Rekomenderas!

Flight Of The Conchords - Var väl ok, lite dålig humor ibland men
bra låtar gör dom. Rekomenderas!

Fire Fly - En av få sci-fi serier jag sett, bara en säsong iofs. Följs av filmen Serenity > Och tillsammans är det riktigt bra! Se dom direkt efter varann. Rekomenderas!

Friends - En classic såklart, har man av någon anledning missat den så se. Rekomenderas!

Futurama - Var ok, riktigt bra ibland t.o.m. Dom två "filmerna" som kommit är däremot kassa som tusan. Rekomenderas!

FutureWeapons - Discovery serie, riktigt balla vapen och mojänger dom visar. Snarlik produktion till MythBusters som fler ser.

Ghost Whisperer - Fjantig, fjåsig men Jennifer Love Hewitt har en schysst hylla.

Grey's Anatomy - Fjantig, fjåsig.. Har en del bättre, seriösa avsnitt men dom flesta är rätt så.. fjantiga.

Heroes - Ganska cool, förvirrande och knepig men.. ok. Rekomenderas!

House MD - En riktigt bra serie rakt igenom, rekomenderas!

How I Met Your Mother - En sitcom med en vuxen Neil Patrick Harris, rolig och ganska så bra. Rekomenderas!

It's Always Sunny In Philadelphia - Jääääkligt rolig serie, den har lite Seinfeld/Curb Your Enthusiasm-feeling men mycket smutsigare och sjukare! Rekomenderas tusen gånger om!

Jeremiah - Sci-fi:ig serie, storyn är väl lite svag men jag gillar den. Hade dom forsatt längre än dom 2 säsongerna som gick så skulle den kunnat bli ännu bättre. Iofs var andra säsongen ganska många gånger sämre än första. Rekomenderas!

Jericho - En del hål i storyn men jag gillar den, tyvärr så blev den nedlaggd av någon anledning. Rekomenderas!

Joey - Spinoff på Vänner(friends).. Svag rakt igenom. Rekomendera inte!

Kyle XY - I början riktigt bra, sen på andra säsongen blir det lite för mycket. Men rekomenderas!

Las Vegas - Börjar bra, lite sådär Las Vegas-cool men sen tripptrapptrullar den och blir så fjantig humor som många andra serier, samt mycket reklam och grejer.

Lost - Pilot-avsnittet ett av dom bästa i historien! Sen utför som många andra tycker, slutade faktiskt se den i tredje säsongen och såg klar den i vintras. Blev lite bättre då men sen blev det sämre igen.. förvirrande är det minst sagt! Rekomenderas hur som haver!

Malcolm In The Middle - Ganska ok, man känner igen sig lite i familjesammanhangen även om det här är mycket mer extremt. Rekomenderas!

Married with Children - En klassiker, på något sätt håller det sig trots att det är egentligen samma sak i 10(?) säsonger. Rekomenderas!

Medium - Är väl ok antar jag.

Monk - Var ok i början, sen blev det fjantigare story och man blir bara mer och mer irriterad på Monk-karaktären att man när man sitter där i sjätte säsongen bara tänker "MEN SLUTA GNÄLL, GUBBJÄVEL!".

My Name Is Earl - Rätt så rolig, jag gillar Jason Lee då jag är ett stort Kevin Smith-fan. Men blir lite.. fjantig. :P

MythBusters - Discovery-serie. Braig. Rekomenderas!

Numb3rs - Dåliga skådisar, rätt så dum story men av någon anledning fastnar man..

One Tree Hill - High School-drama... Jag vet inte varför jag fortfarande följer den??

Penn & Teller: Bullshit! - Jäkligt rolig och bra icke-PK dokumentärserie. Rekomenderas!

Prison Break - Första säsongen > Kanon! Andra säsongen.. mjaa.. Tredje Säsongen.. Hrmm... Men ändå bra! Rekomenderas!

Psych - Lite dum, fjantig men James Roday och Dulé Hill är har ett charmigt samspel. Rekomenderas!

Red Dwarf - Brittisk komedi sci-fi, bra skit! Rekomenderas!

Rescue Me - Pilot-avsnittet > Nästan så att det är bättre än Losts pilot.. Väldigt mörk humor och så.. sen blir det lite fjantigare och tillslut är det en massa fjantande. Men rekomenderar den ändå!

Robot Chicken - Animerad sketch-humor med leksaker, riktigt rolig även om avsnitten bara är 11minuter långa. Rekomenderas!

Rome - Är väl ok.. Lite väl mycket prat och ingen action.

Samantha Who? - Ganska standard, dum sitcom som verkligen inte är bra.

Scrubs - Bra skit! Gick neråt vid sjätte säsongen, ett par avsnitt i sjunde är bra men jag är osäker på om det kommer bli så bra som det var. Rekomenderas iaf!

Seinfeld - En klassiker! Rekomenderas!

South Park - En klassiker! Första säsongerna är mycket kiss och bajs, sen när det blir mer satir är så jävla bra! Rekomenderas!

That 70s Show - Nästan så det är en klassiker, dom två sista säsongerna är rätt svaga men när jag såg igenom dom igen så visade sig dom vara ändå rätt ok. Rekomenderas!

That 80s Show - Blev nedlaggd efter en säsong, inte så konstigt.. Rätt dålig. :P

The IT Crowd - Brittisk serie, ibland lite väl brittiskt men också braig! Rekomenderas!

The O.C - Fjåsig men jag såg igenom den ändå, dom 3 första säsongerna i streck.. mest därför jag såg resten också. Inte så enkelt när man väl fastnat.

The Office(UK) - Går väl an om man ser den före den amerikanska, men jag rekomenderar att man ser den amerikanska rakt igenom och skiter i den här faktiskt.

The Office(USA) - Första säsongen en svag kopia av brittiska, men i andra säsongen börjar fler karaktärer få mer screen-time och helt plötsligt så är brittiska versionen rätt kass i jämförelse! Rekomenderas starkt!

The Sarah Silverman Program - Väldigt låg humor men ändå jäkligt rolig, jag gillar ju Sarah Silverman så.. Rekomenderas!

The Shield - Skitbra faktiskt, Vic Mackie är badass(coolare än Jack Bauer?)! Måste få tag på den igen så jag kan se igenom den en gång till innan den sjunde säsongen börjar i September. Rekomenderas!

The Simpsons - En klassiker.. Rätt urvattnad dom senaste 8 säsongerna. :P Rekomenderas ändå.

The Unit - Lite amerika militär-propagandigt, men rätt cool. Rekomenderas!

The War At Home - Familjesitcom som har sin lilla twist, lite som Våra Värsta År(Married With Children). Rekomenderas!

The Whitest Kids U Know - Sjuk sketch-komedi som är skitskoj. Rekomenderas!

The Wire - Dom första två säsongerna sov jag nästan igenom, först då så kom jag in i rytmen och det blir riktigt bra trots att det känns som serien börjar om varje säsong. Rekomenderas!

Veronica Mars - Lite sådär alltså.. Första säsongen var bra. Sen blev det sämre, sämre och sämre. Rekomenderar första säsongen!

Weeds - Lite fjantig men roligt ändå. Den håller i sig! Rekomenderas!

Kanske kommer på fler sen i tråden. Får väl editera det här inlägget då. :P
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem

Inlägg av Chriller »

Ingen som sett the Riches?
Handlar om en familj lurendrejare om jag fattat det rätt och har Eddie Izzard och Minnie Driver i huvudrollerna. Svart humor.
Är grymt sugen på att kolla in den, men den finns bara på dyrimport än så länge.

Mina topp tre är just nu:
Uppdrag Mord - ensemblen i denna serie är oöverträffad! Ska snart ge mig in i säsong 3, sen har jag för mig att den (likt 99% av alla serier) tappade kvaliteten.

Arrested Development - lite knepig humor kanske, men ack så rolig.

Flight of the Conchords - lite ojämn klass på skämten, men ändå.
Användarvisningsbild
Backlund
Medlem++

Inlägg av Backlund »

Vänner!!!

Las Vegas
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av funkys**t »

knedy skrev:Ok, ett par av dom jag har på min TV-Calender och några jag kan komma på ur minnet. Dessa är serier jag sett alla avsnitt åtminstone en gång... Fast många av dom har jag varvat ett par gånger. :oops:

24 - Första säsongen riktigt bra, sen går det story-sett ut nedåt men ett par första/sista avsnitt av säsongerna är kanon, Jack Bauer är kung! 8) Rekomenderar första säsongen.

30 Rock - Väldigt rolig sitcom måste jag säga, såg den två gånger i rad... Rekomenderar hela serien.

Alias - Första säsongen var bra, sen gick utför.. utför.. och mer utför tillslut så blev man bara typ.. VA??? Rekomenderar första säsongen.

American Dad! - Very najs, första säsongen var lite skakig men sen fick dom till sin egen stil och jäkligt bra. Seth MacFarlane som gör den så.. Rekomenderar hela serien.

Bones - Relativt medioker serie, men den har sina stunder. Har man lust att döda lite tid kan jag rekomendera den.

Breaking Bad - Iofs har det bara gått ett par avsnitt men den börjar igen i höst och då kommer jag fortsätta se den. Riktigt bra av det jag sett iaf, rekomenderas!

Carnivale - Minns inte så mycket av den.. ska vara mycket mystik över den men blev bara irriterad på den tror jag..

Chuck - En säsong har gått, har sina roliga karaktärer och en story som kan utvecklas till något roligare. Lite halvfjåsig men gillar man sånt så.. Rekomenderas!

Criminal Minds - Jag gillar den, dom första två säsongerna bäst iofs då Mandy Patinkin är med. Fick mig att börja tänka lite mer över hur polis osv-serier är och hur dumma en del grejer är. Rekomenderas!

Curb Your Enthusiasm - Larry David är jäkligt rolig, ska tydligen inte användas något manus när man utan bara en beskrivning hur scenerna ska utvecklas och det ger serien en unik "voice". Rekomenderas!

Coupling - Brittisk serie(gjordes ett par avsnitt i USA också men dom tänker jag inte ens nämna här) och riktigt riktigt bra. Iaf tills sista säsongen, den är rätt svag jämfört med dom tidigare. Rekomenderas hur som helst!

Dead Like Me - Bra serie, Mandy Patinkin som jag gillar är med. Tyvärr blev den nedlagd efter två säsonger. Rekomenderas!

Desperate Housewives - Lite fjantig, men gillar man lite milfs så.... Första säsongen har iaf sin charm men sen blir det bara sämre och sämre. Rekomenderas... inte.

Doogie Howser MD - Sent 80-90tals serie med Neil Patrick Harris. Man kan ju tro att det ska vara outdated iaf, och det är det men det är riktigt bra faktiskt. Rekomenderas!

Ed - En riktig feel good-serie, tog en liten törn på tredje säsongen - känns krystat när dom tog in Daryl Mitchell(svart+rullstolsbunden) när dom tidigare bara haft en hel-caucasion cast. Men rekomenderas trots det!

Entourage - Var väl.. ok, blir lite trött på hela hollywood-grejen faktiskt. Ingen dålig serie, rekomenderar den lite..?

Fire Fly - En av få sci-fi serier jag sett, bara en säsong iofs. Följs av filmen Serenity > Och tillsammans är det riktigt bra! Se dom direkt efter varann. Rekomenderas!

Friends - En classic såklart, har man av någon anledning missat den så se. Rekomenderas!

Futurama - Var ok, riktigt bra ibland t.o.m. Dom två "filmerna" som kommit är däremot kassa som tusan. Rekomenderas!

FutureWeapons - Discovery serie, riktigt balla vapen och mojänger dom visar. Snarlik produktion till MythBusters som fler ser.

Ghost Whisperer - Fjantig, fjåsig men Jennifer Love Hewitt har en schysst hylla.

Grey's Anatomy - Fjantig, fjåsig.. Har en del bättre, seriösa avsnitt men dom flesta är rätt så.. fjantiga.

How I Met Your Mother - En sitcom med en vuxen Neil Patrick Harris, rolig och ganska så bra. Rekomenderas!

It's Always Sunny In Philadelphia - Jääääkligt rolig serie, den har lite Seinfeld/Curb Your Enthusiasm-feeling men mycket smutsigare och sjukare! Rekomenderas tusen gånger om!

Jeremiah - Sci-fi:ig serie, storyn är väl lite svag men jag gillar den. Hade dom forsatt längre än dom 2 säsongerna som gick så skulle den kunnat bli ännu bättre. Iofs var andra säsongen ganska många gånger sämre än första. Rekomenderas!

Jericho - En del hål i storyn men jag gillar den, tyvärr så blev den nedlaggd av någon anledning. Rekomenderas!

Kyle XY - I början riktigt bra, sen på andra säsongen blir det lite för mycket. Men rekomenderas!

Las Vegas - Börjar bra, lite sådär Las Vegas-cool men sen tripptrapptrullar den och blir så fjantig humor som många andra serier, samt mycket reklam och grejer.

Lost - Pilot-avsnittet ett av dom bästa i historien! Sen utför som många andra tycker, slutade faktiskt se den i tredje säsongen och såg klar den i vintras. Blev lite bättre då men sen blev det sämre igen.. förvirrande är det minst sagt! Rekomenderas hur som haver!

Malcolm In The Middle - Ganska ok, man känner igen sig lite i familjesammanhangen även om det här är mycket mer extremt. Rekomenderas!

Married with Children - En klassiker, på något sätt håller det sig trots att det är egentligen samma sak i 10(?) säsonger. Rekomenderas!

Monk - Var ok i början, sen blev det fjantigare story och man blir bara mer och mer irriterad på Monk-karaktären att man när man sitter där i sjätte säsongen bara tänker "MEN SLUTA GNÄLL, GUBBJÄVEL!".

My Name Is Earl - Rätt så rolig, jag gillar Jason Lee då jag är ett stort Kevin Smith-fan. Men blir lite.. fjantig. :P

Numb3rs - Dåliga skådisar, rätt så dum story men av någon anledning fastnar man..

One Tree Hill - High School-drama... Jag vet inte varför jag fortfarande följer den??

Penn & Teller: Bullshit! - Jäkligt rolig och bra icke-PK dokumentärserie. Rekomenderas!

Prison Break - Första säsongen > Kanon! Andra säsongen.. mjaa.. Tredje Säsongen.. Hrmm... Men ändå bra! Rekomenderas!

Psych - Lite dum, fjantig men James Roday och Dulé Hill är har ett charmigt samspel. Rekomenderas!

Rescue Me - Pilot-avsnittet > Nästan så att det är bättre än Losts pilot.. Väldigt mörk humor och så.. sen blir det lite fjantigare och tillslut är det en massa fjantande. Men rekomenderar den ändå!

Robot Chicken - Animerad sketch-humor med leksaker, riktigt rolig även om avsnitten bara är 11minuter långa. Rekomenderas!

Scrubs - Bra skit! Gick neråt vid sjätte säsongen, ett par avsnitt i sjunde är bra men jag är osäker på om det kommer bli så bra som det var. Rekomenderas iaf!

South Park - En klassiker! Första säsongerna är mycket kiss och bajs, sen när det blir mer satir är så jävla bra! Rekomenderas!

That 70s Show - Nästan så det är en klassiker, dom två sista säsongerna är rätt svaga men när jag såg igenom dom igen så visade sig dom vara ändå rätt ok. Rekomenderas!

That 80s Show - Blev nedlaggd efter en säsong, inte så konstigt.. Rätt dålig. :P

The IT Crowd - Brittisk serie, ibland lite väl brittiskt men också braig! Rekomenderas!

The O.C - Fjåsig men jag såg igenom den ändå, dom 3 första säsongerna i streck.. mest därför jag såg resten också. Inte så enkelt när man väl fastnat.

The Office(UK) - Går väl an om man ser den före den amerikanska, men jag rekomenderar att man ser den amerikanska rakt igenom och skiter i den här faktiskt.

The Office(USA) - Första säsongen en svag kopia av brittiska, men i andra säsongen börjar fler karaktärer få mer screen-time och helt plötsligt så är brittiska versionen rätt kass i jämförelse! Rekomenderas starkt!

The Sarah Silverman Program - Väldigt låg humor men ändå jäkligt rolig, jag gillar ju Sarah Silverman så.. Rekomenderas!

The Shield - Skitbra faktiskt, Vic Mackie är badass(coolare än Jack Bauer?)! Måste få tag på den igen så jag kan se igenom den en gång till innan den sjunde säsongen börjar i September. Rekomenderas!

The Simpsons - En klassiker.. Rätt urvattnad dom senaste 8 säsongerna. :P Rekomenderas ändå.

The War At Home - Familjesitcom som har sin lilla twist, lite som Våra Värsta År(Married With Children). Rekomenderas!

The Wire - Dom första två säsongerna sov jag nästan igenom, först då så kom jag in i rytmen och det blir riktigt bra trots att det känns som serien börjar om varje säsong. Rekomenderas!

Veronica Mars - Lite sådär alltså.. Första säsongen var bra. Sen blev det sämre, sämre och sämre. Rekomenderar första säsongen!

En liten fråga.. Hur hinner du med..?
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
gäst

Inlägg av gäst »

knedy skrev:Ok, ett par av dom jag har på min TV-Calender och några jag kan komma på ur minnet. Dessa är serier jag sett alla avsnitt åtminstone en gång... Fast många av dom har jag varvat ett par gånger. :oops:

Fan, jag som tyckte min lista var lång. :oops:
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

2 words:

Happy Days

Bild
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

Must see:

Sopranos

Six Feet Under

Två helt igenom lysande serier utan egentliga svaga punkter. Satte tillsammans och var för sig en ny standard för hur TV-dramatik skulle göras.

Vänner

Blev för 90-talet vad popmusiken var för 60-talet. Alla följde karaktärerna slaviskt, folk härmade frisyrer och snodde uttryck.

Simpsons
Utsågs i Time Magazine för århundradets TV-serie vid millenieskiftet. Har gått lite hit och dit sedan dess, men är fortfarande standardmåttet för hur modern TV-satir ska vara.

Seinfeld
Även denna serie är industristandard för modern sitcom. Fortfarande svårslagen i sina bästa stunder. Har en cast som är helt oöverträffad av någon annan komediserie.

Andra bra serier

Dexter
Konventionell men välgjord serie som vänder perspektiven på ända. Märklig andrasäsong som tar sig rejält mot slutet.

Big Love
Familjedrama, fast med den lilla pikanta detaljen att det är en mormonsk familj med en man och tre fruar. Lysande skådespeleri av de kvinnliga aktriserna.

Friday Night Lights

Närmare verkligheten i en amerikansk halvstor stad lär du aldrig komma utan att flytta dit. Bitvis lysande, trots ett löjligt försök att piffa upp serien med en mordplot i mitten.

Californication

Underbar serie om en helt misslyckad person som lyckas göra bort sig på alla sätt hela tiden.

Heroes

Vansinnigt koncept där vanliga människor får superkrafter. Fungerar tack vare en ovanligt intelligent plot. Varning för svår irritation i början på andra säsongen.

South Park
Blir till skillnad från merparten av alla serier bara bättre och bättre. Har gått från kiss-och-bajshumor till långtgående samhällkritik, hela tiden med samma förmåga att krossa ömma tår med bulldozer. Finns att se gratis på hemsidan.

Curb Your Enthusiasm

Smärtsamt men hysteriskt roligt. Att karaktären George i Seinfeld byggde på Larry David lär inte komma som en överraskning.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Firefly
Baretta
Ironside
Startrek (original serien)
Alfred Hitchcock (vad den nu hette)
Macahans 1:a
Fawlty Towers
The Young Ones
Red Dwarf
Band of Brothers
Battlestar Galactica

Och vinnaren i sin egen division:
BABYLON 5 1-4
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
BonafideYouth
Medlem+
Kontakt:

Inlägg av BonafideYouth »

Fan, glömde ju Sopranos!!!! 8)
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

funkys**t skrev: En liten fråga.. Hur hinner du med..?
Det blir några veckor om året jag halkar efter lite, när det är uppåt 15h/vecka serier jag följer aktivt. :x
Användarvisningsbild
JMP
Medlem+

Inlägg av JMP »

Liten skrev:2 words:

Happy Days

Bild
TACK! :D
Tänkte väl att ngn måste få in denna klassiker! Überbäst! Eeeeey! :tummenupp:

Är ingen seriefreak i övrigt.....men....förutom ovan nämnda Gänget och jag så anser jag att:
Simpsons är bäst
Seinfeld, Fawlty Towers, Spin City, Vänner, 2½ Men är roliga...
Engelska däckare typ alla dessa Mord i Midsomer är bra!
Åsså...Lilla huset på prärien är nostalgi :oops:
Användarvisningsbild
Myxomatosis
Medlem+

Inlägg av Myxomatosis »

Några bra serier:
Lost (Kung!)
Simpsons
Scrubs
Stargate-1
Heroes
Alias (Första säsongerna)
24 (Se ovan)
South Park
Coupling
Futurama
House (Lite tradig ibland kanske)
My name is Earl
Numb3rs (Eller.. lite småmysigt är det i alla fall)
Dead like me
The Office
That 70s Show
Veronica Mars

Sen har jag säkert glömt ett par.

Märk väl att det bara är Lost som jag följer just nu.. resten ser jag om de råkar gå samtidigt som jag tittar på TV:n. :)
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++

Inlägg av Mr Spock »

Klopper skrev:
marcbass skrev:Fem myror är fler än fyra elefanter

Tre Kronor

Larmet går (från 70 talet så klart)
Ja dj-vlar!
Byter dock ut Tre Kronor mot Alias Smith and Jones!
+1

...och möjligen med tillägget "High Chaparral"...fast den minns väl ingen...??
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Inlägg av peter_s »

bootsy skrev:Big Love
Familjedrama, fast med den lilla pikanta detaljen att det är en mormonsk familj med en man och tre fruar. Lysande skådespeleri av de kvinnliga aktriserna.
Mycket bra, men något bortglömd, serie det där. Jag fastnade stenhårt tidigare i somras, och surar nu lite över att den tredje säsongen inte ens spelats in än.

Annars är ju Simpsons briljant, tillsammans med det mesta som kommer från Storbritannien. Och särskilt då brittisk humor, och deckare.
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Mr Spock skrev:
Klopper skrev:

Tre Kronor

Ja dj-vlar!
+1

Johodå!
Manolito!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

Flight of the conchords, LYCKAAAA!!!!
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++

Inlägg av Mr Spock »

Klopper skrev:
Mr Spock skrev:
Klopper skrev:

Tre Kronor

Ja dj-vlar!
+1

Johodå!
Manolito!
Exakt!!
Manolito!!!

(På bilden fr v: Buck o Manolito)
Bild
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem

Inlägg av Bean »

Vintage:
Monty Python's Flying Circus
Snobbar som jobbar
Alias Smith & Jones
Månbas Alpha
High Chaparall
The Prisoner
Ett fall för John Drake
Helgonet
Not The Nine'O'Clock News
I Claudius
Married with children

Recent: (nåja)
Lost
The Fast Show
Rome
Twin Peaks
On the air
Pushing Daisies
"Life without bass would become very treblesome..."

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Bean's Bassics
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++

Inlägg av Kim S »

Tittar nästan aldrig på TV. Växte upp utan. Men en serie som jag varmt kan rekommendera är den brasilianska serien Cidade dos Homens - "Människornas stad", gjord av samma team och med samma skådisar som filmen Guds stad. Svinbra produktion. Man kan hyra/köpa en dubbel-DVD med alla avsnitt. Det har nyligen gjorts en långfilm som tar vid där serien slutade. Har just fått hem den men inte kollat ännu.

Jag är så jävla kär i brasseportugisiskan alltså... helt underbar!
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

Kim S skrev:Tittar nästan aldrig på TV.
Jag tittar aldrig på TV, iofs är det någon sport som visas live så kan jag kolla. Skaffar man DVDer med hela serier så kan man fastna och se vad som helst och är det bra är det svårt att sluta kolla innan man sett klart alla avsnitt. :P

Börjat se på Reaper idag, verkar ganska ok.. Kevin Smith som regiserat pilot-avsnittet och har läst att han hjälpt till med det tidigare. Bara lite uttjatad avsnittsuppbyggnad(har man sett lika mycket skit som jag så är allt uttjatat) och smålöjlig story men kan vara ok, som en blandning mellan Dead Like Me och Ghost Whisperer med en twist > Huvudrollsinnehavaren är en man och jobbar för djävulen.

En kvinna som har en roll i Dead Like Me är med i den här också så det.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Mjae, serier är nog inte för mig...
Tittar på TV när jag har lust och då tittar jag på vad som råkar vara på just då. Inte något som främjar att följa en serie...

Men den gamla "Hemliga armén" vore kul om den kom tillbaka.
(Inte humorserien alltså utan den ursprungliga.)
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

fieldflower skrev:Mjae, serier är nog inte för mig...
Tittar på TV när jag har lust och då tittar jag på vad som råkar vara på just då. Inte något som främjar att följa en serie...

Den står i dvd-hyllan!
Samtliga årgångar! :P
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Klopper skrev:
fieldflower skrev:Mjae, serier är nog inte för mig...

Den står i dvd-hyllan!
Samtliga årgångar! :P
Åhå.... :D
Har du någonsin funderat över att säkerhetskopiera den?
Och kanske minimera risken vid brand genom att distribuera säkerhetskopiorna inom landet?
Medlem i PB50+
Skriv svar