Finns det spöken?
- Noelredding
- Medlem++
När jag var liten så hade jag vart o lekt i en skog och så skulle jag ställa mig o pissa, då hörde jag typ ett häxskratt bakom mig. Hehe, sprang ut rätt snabbt om man säger så. Jävla skog...
Rickenbacker 4003 -13, Hagström HIIB -68, Boosey & Hawkes "Golden Strad" kontra från Ungern ca. 60-tal
Gallien Krueger MB150S, Kustom DE300 + Ashdown 4x10
Gallien Krueger MB150S, Kustom DE300 + Ashdown 4x10
-
- Medlem
Möjligen spöken runt nydala sjön alltså!daionsavage skrev:Tror inte på spöken, men är ändå lite skrämd ibland.
Jag brukade jogga runt en sjö som ligger nära mitt hem (nydalasjön för er umeåbor). Det finns ingen belysning på ena sidan av sjön så jag brukade sätta på mig en liten pannlampa för att kunna se vägen. En vinternatt hörde jag andetag bakom mig då jag var på den mörka sidan av sjön... men när jag vände mig om var det ingen där. Jag har aldrig sprungit så fort som den gången! Det kan mycket väl ha varit ett eko av min egen andhämtning jag hörde, men jag blev ändå rätt skakis.
- ffs pfyrix
- Medlem+
Kanske inte spöken, men en del vandrande lik finns det ju gott om, och skräcködlor (utdöda...pffft.. bajsprat)
Fast spöket laban får gärna finnas om ni frågar mig, vilket ni egentligen inte gjorde.... Men så fick ni svaret iallafall..

Fast spöket laban får gärna finnas om ni frågar mig, vilket ni egentligen inte gjorde.... Men så fick ni svaret iallafall..

*******************************************************************************************************'
Fieldflowers groupie
Fieldflowers groupie
- Klopper
- Hedersmedlem
Har du åxå varit på studiebesök i Landstingetsväxel?ff´s pfyrix skrev:Kanske inte spöken, men en del vandrande lik finns det ju gott om, och skräcködlor (utdöda...pffft.. bajsprat)

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
-
- VIP medlem
Barn ser ju saker som vi inte se..
Min son är ett klockrent exempel på de.
Han har pratat om att han blivit knuffad av Maggot ibland när han leker.
Hänt typ 3-4 gånger.
För ungefär 5-6 månader sen så satt ja och fixade med tvätten i vår tvättstuga när Seth tittar ut i hallen och säger: Hej Maggot.
Ja fråga honom vem han hälsa på. Han svara: Maggot e ju där. Och pekar ut i hallen.
Ja svara honom att jag inte ser nåt och att han skulle visa mig.
Vi går ut i hallen och Seth går och spanar precis som att han letar efter nåt. Framme vid vårt jätte fönster ut mot väggen stannar han i tittar rakt ut och säger: Hej Maggot.
Ja frågar honom ifall Maggot är där ute. Han svara Ja.
Ja säger till honom att han ska säga till Maggot att hon ska åka hem.
1 minut senare säger han: Maggot åkte taxin Janne.
Då hör till saken att dagen innan fick ja reda på att min fasters man dött i cancer. Han hette Janne och körde Taxi. Seth har ALDRIG träffat honom.
Nån minut senare säger han: Hej då Maggot. Pappa, Maggot åkte taxin Janne.
Sen va de inte mer den kvällen.
På morgonen efter när vi åt frukost så tittar Seth sig runt vid köksbordet och frågar: Vart e Maggot stans?
Och jag svarar: Vi sa ju åt Maggot att åka hem igår ju.
Seth säger då: Ja Maggot åkte taxin Janne.
Några dagar senare sitter ja på nätet och försöker läsa om detta kan va sant. http://www.spokwebben.se
Sitter då jämte Seth i sängen när han tittar på Shrek.. Får upp deras sida där man ser en typisk spökflicka ála The Ring.
Seth stirrar stenhårt på Shrek men sen slänger han ett öga på min dator och lyfter fingret och pekar rakt på flickan och säger: Där e Maggot.
sen fortsätter han och titta på Shrek.
Jag frågar honom ifall Maggot är en flicka eller pojke. Flicka svarar Seth.
Seth bruka alltid säga att alla är 2 år jag, mamma, mormor, alla va 2 år.
Ja frågar då Seth hur gammal Maggot är: Fyra. Svarar han direkt.
Efter detta har vi inte hört nånting om Maggot. Dock samma kväll som vi gjort detta så blev Seth lite mörkrädd o ville ha nattlampa.
Ja läste då om att barn oftast har spöke som beskyddare och vänner.
FAN också tänkte ja, nu har ja bett Seth att skicka hem en kompis. Det kändes inte skoj alls.
Jag har alltid trott på att de finns spöken. I vårt gamla hus hängde sig förra ägaren på vinden. Pappa renoverade hela huset och vi gjort 4 sovrum samt vardagsrum och badrum på övervåningen.
Varje kväll man satt nere vid TVn och tittade upp för trappan så såg man någon röra sig där uppe. När man viskade lite tyst efter mamma eller pappa så fick man inget svar. Man såg att någon gick förbi igen o då gick ja oftast upp för att kolla men där fanns ingen och mamma o pappa sov. Väldigt mystiskt.
Jag tror som sagt på spöke och tycker det är super intressant.
Hänt typ 3-4 gånger.
För ungefär 5-6 månader sen så satt ja och fixade med tvätten i vår tvättstuga när Seth tittar ut i hallen och säger: Hej Maggot.
Ja fråga honom vem han hälsa på. Han svara: Maggot e ju där. Och pekar ut i hallen.
Vi går ut i hallen och Seth går och spanar precis som att han letar efter nåt. Framme vid vårt jätte fönster ut mot väggen stannar han i tittar rakt ut och säger: Hej Maggot.
Då hör till saken att dagen innan fick ja reda på att min fasters man dött i cancer. Han hette Janne och körde Taxi. Seth har ALDRIG träffat honom.
På morgonen efter när vi åt frukost så tittar Seth sig runt vid köksbordet och frågar: Vart e Maggot stans?
Några dagar senare sitter ja på nätet och försöker läsa om detta kan va sant. http://www.spokwebben.se
Sitter då jämte Seth i sängen när han tittar på Shrek.. Får upp deras sida där man ser en typisk spökflicka ála The Ring.
Seth stirrar stenhårt på Shrek men sen slänger han ett öga på min dator och lyfter fingret och pekar rakt på flickan och säger: Där e Maggot.
Efter detta har vi inte hört nånting om Maggot. Dock samma kväll som vi gjort detta så blev Seth lite mörkrädd o ville ha nattlampa.
FAN också tänkte ja, nu har ja bett Seth att skicka hem en kompis. Det kändes inte skoj alls.
Jag har alltid trott på att de finns spöken. I vårt gamla hus hängde sig förra ägaren på vinden. Pappa renoverade hela huset och vi gjort 4 sovrum samt vardagsrum och badrum på övervåningen.
Varje kväll man satt nere vid TVn och tittade upp för trappan så såg man någon röra sig där uppe. När man viskade lite tyst efter mamma eller pappa så fick man inget svar. Man såg att någon gick förbi igen o då gick ja oftast upp för att kolla men där fanns ingen och mamma o pappa sov. Väldigt mystiskt.
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- sebad
- Medlem
Mycket intressant faktiskt. Jag hade en lärare som snackade om att hon hade varit med om liknande saker som barn.marcbass skrev:Barn ser ju saker som vi inte se..
Hänt typ 3-4 gånger.
Själv tror jag inte på spöken.
seBAStian
K# ∆ Ab
--
Fender J-bass USA - Funkar till det mesta
K# ∆ Ab
--
Fender J-bass USA - Funkar till det mesta
- Mr Spock
- Medlem++
Samma här - dokumenterat spöke på jobbet alltså.Jan Brodin skrev:Jag tror inte på spöken fast vi har tydligen ett på mitt jobb. Först bodde det i mitt rum men flyttade förmodligen eftersom jag blev mer fascinerad än rädd. Nu bor det hos pianofröken mitt emot mitt rum och är förmodligen helnöjt för hon blir skiträdd när det sätter igång. Det roar sig med att skaka flygeln så man tror att det är jordbävning, fast väldigt lokalt eftersom det inte känns i andra rum. Elever upplever att de svävar en halvmeter ovanför pianostolen etc... Kul typ.
Har fan aldrig sett nåt.
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet
Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Sexsträngat:
- Mr Spock
- Medlem++
Well, vi har en bekant som inte tillhör de lättskrämdas skara. I hennes hus blev det väldans aktivitet när hon började renovera; steg, slammer i köksskåp etc.Danne skrev:Enligt min sambo finns det ett spöke i vårt hem. Senast förra veckan såg hon någon skymta förbi korsandes hallen från trappan till köket. Hon trodde förstås det var jag så hon blev en smula irriterad för jag svarade inte på tilltal. Jag var på övervåningen. Hon har upplevt andra konstiga saker också. Jag känner mig lite utfryst av spöket eftersom jag varken sett, hört eller känt någonting.
Min äldste son (nu 6 år) brukar tillbringa rätt mycket tid i det aktuella huset. Emellanåt har han kommit med MYCKET märkliga frågor rörande huset; tidigare ägare etc.
Jag har som vanligt inte sett nåt.
Våga vägra 34":
Sexsträngat:
Sexsträngat:
- Mr Spock
- Medlem++
DET skulle man kunna tänka sig, ja.Samuel skrev:Möjligen spöken runt nydala sjön alltså!daionsavage skrev:Tror inte på spöken, men är ändå lite skrämd ibland.
Jag brukade jogga runt en sjö som ligger nära mitt hem (nydalasjön för er umeåbor). Det finns ingen belysning på ena sidan av sjön så jag brukade sätta på mig en liten pannlampa för att kunna se vägen. En vinternatt hörde jag andetag bakom mig då jag var på den mörka sidan av sjön... men när jag vände mig om var det ingen där. Jag har aldrig sprungit så fort som den gången! Det kan mycket väl ha varit ett eko av min egen andhämtning jag hörde, men jag blev ändå rätt skakis.
Har dock inte sett nåt. Där heller.
Våga vägra 34":
Sexsträngat:
Sexsträngat:
- Prata Bas Stal Min Fritid
- Medlem+
Fan vad både läskigt och intressaaaaaant!!!!!!marcbass skrev:Barn ser ju saker som vi inte se..
Min son är ett klockrent exempel på de.....
(förkortat av mig PBSmm)
Att du kan vara så cool med det?
Jag kunde känna en otrolig närvaro av min far som dog när jag var 12. Men ungefär när jag skulle fylla 21 så bara försvann det...
Det kan ju bero på så många spratt av det psykologiska men ändå.
Eller så vill jag bara att det ska vara så...men ändå? Det är kanske så resten av spök-bevittnarna har det? De vill se?
- knedy
- VIP medlem
- Prata Bas Stal Min Fritid
- Medlem+
...det finns allt folk som påstår detta också...knedy skrev:grejen med spöken är ju att då måste människor vara något annat än resten av djuren här på jorden... för annars skulle det ju ränna runt en massa spök-kaniner och spök-krokodiler right?
Djur ska ju tydligen uppfatta den andliga mer än oss...det vet jag inte om jag köper.
Det sägs ju att vissa människor är födda mer mottagliga för andevärden, alltså synska och mediala förmågor. Inte alla. Så då måste ju det vara så för djur också? En del djur är mediala och synska...HMMMMM
Njaee