Ångermanland

Presentera och berätta lite om dig själv
Användarvisningsbild
rokker
Medlem+

Inlägg av rokker »

vafan, sommarstuga vid tunsjön?! Det är ju hur coolt som helst. Hur ofta är ni där?

aja, jag kommer som sagt från Sollefteå men flyttade till härnösand för att plugga musiklinjen på gymnasiet och ett år på folkhögskola i Härnösand. Föräldrar och brorsan med familj bor fortfarande kvar så jag skall hem å hälsa på imorgon. Tjejen kommer från härnösand men hennes föräldrar är från Sollefteå, hennes farmor bor iofs kvar i Sollefteå.

Börjar dessutom bli mer å mer sugen på att flytta hemöver igen men va ska man hitta på där uppe?! :roll:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag har spelat låten "Hata Ångermanland" av och med Bengt Andersson på ett gig på Djurgårdsbrunn.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

"Vad har ni för relation till Ångermanland?"

Ingen alls. Vet inte exakt var det ligger heller.
Ovanför Helsingland?
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
rokker
Medlem+

Inlägg av rokker »

anli skrev:"Vad har ni för relation till Ångermanland?"

Ovanför Helsingland?
http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%85ngermanland
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

rokker skrev:
anli skrev:"Vad har ni för relation till Ångermanland?"

Ovanför Helsingland?
http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%85ngermanland
Å tusan... ligger Medelpad där uppe :shock: !!
Jag erkänner att jag sov på svenskageografin :oops:
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
rokker
Medlem+

Inlägg av rokker »

anli skrev: Å tusan... ligger Medelpad där uppe :shock: !!
Jag erkänner att jag sov på svenskageografin :oops:
kanske dags att a en semester norrut snart =) finns massor med fina ställen att besöka.
Höga kusten, pite havsbad, treriksröset. Möjligheterna är oändliga, plus att du kommer bli myggbiten som aldrig förr!!
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Jo jag har en anknytning!
Min festpolare under miami vice tiden på 80-talet kom från Sollefteå! Mikael Tellström hette han.
Han pratade jämnt om det stället. Han var en jävel på dart och Trivial Pursuit

Men det duger kanske inte riktigt... men jag försökte i alla fall!! :-)
Användarvisningsbild
rokker
Medlem+

Inlägg av rokker »

daionsavage skrev: Jag brukar bara ta mig till Tunsjön någon vecka om året :( Min fru förstår inte tjusningen med total tystnad och avsaknad av kommunikation med omvärlden.

Och att bo i ångermanlands inland är ganska tufft, det har du rätt i! Jag vet inte vad som hänt i Sollefteå sedan de lade ned regementena, men de där 30 pizzeriorna fick nog svårt att gå runt :( .
Nä, det brukar va svårt att förklara det där med tystnaden. Hä löns int´ förklar´ för den som int´ begrip :wink:

Sen regementen lades ner så fick de massa ersättningsjobb. Iaf 20% av dem som lovades. Centrallager för Apoteket och Krisberedskapsmyndigheten. Båda skall nu läggas ner vid årsskiftet tror jag. Hundskolan har väl halverats typ. Alla administrativa jobb på Zeunerts är borta om jag inte är helt felinformerad.
Callcentren blomstrar dock :roll:

Fast stan har iofs ryckt upp sig lite ändå, det byggs gallerior, finns massor med fik (fanns ett som ingen ville gå på när jag bodde där) osv. Men jobben är det lite värre med.
Användarvisningsbild
rokker
Medlem+

Inlägg av rokker »

daionsavage skrev: Var det Hahnemans som ingen ville gå på?
När pluggade du i H-sand? Vi kanske har setts?
Hanemans it is, eller man ville väl gå dit men eftersom man va snål å bara tog upp plats så satte de upp en skylt i dörren att man va tvungen att handla nått för att sitta där. Man tyckte de va dumma i huvudet =) Där satt vi fem pers å dela på en dricka typ :lol:

Pluggade i Hsand 95-97 på gymasiet å 98 på folkis-
Användarvisningsbild
kanifflesmannen
Medlem+

Inlägg av kanifflesmannen »

GrafZeppelin skrev:Jag har spelat låten "Hata Ångermanland" av och med Bengt Andersson på ett gig på Djurgårdsbrunn.
Bengt Andersson, är det den Bengt Andersson som påstår sig vara Cornelis Vreeswijks son?
Manne Basic XLR- Yamaha BBN5 - Fender precision - Fender Kingman - Squier Cklassic Vibe
Jazz, Hiwatt B40 köksstärkare.
Ashdown MAG300EVO II med Hartke VX115, Sunn 4x10. PrataBasdist nr 3, Boss SYB-5, Ampeg PF-500, TKS 212

http://irenepanik.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++

Inlägg av Ale »

Jag har varit på Jazzkonferens i Ångermanland en gång.
Kommer inte ihåg var, runt Ö-vik tror jag.
Fender
Ampeg
Nova Craft
Användarvisningsbild
Fernan
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Fernan »

Lirat på Countryfestivalen i Junsele 4 år
Under dansbandstiden var Statt i Härnösand känt för en av de minsta scenerna i landet..en keyboardist fick stå i DJ-båset ..

Installerat datorer på sjukhuset i Sollefteå, SCA Lugnvik, NCB Dynäs mfl ställen.

Besökt ett antal ishallar i egenskap av hockeylagledare de senaste åren. Extremt dålig kvalitet på domarna i Ångermanland...

Ska bo i Norrfällsviken i 5 dagar under semestern, lär väl bli en tur till Paradisbadet i Ö-vik också.
Gäst

Inlägg av Gäst »

kanifflesmannen skrev:
GrafZeppelin skrev:Jag har spelat låten "Hata Ångermanland" av och med Bengt Andersson på ett gig på Djurgårdsbrunn.
Bengt Andersson, är det den Bengt Andersson som påstår sig vara Cornelis Vreeswijks son?
Nej, det är den Bengt Andersson som kallas "världens argaste man".
Användarvisningsbild
B-Å Åhs
Medlem++

Inlägg av B-Å Åhs »

bodde i Ö-vik mellan 1975 och 1980
"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Åh! Den här tråden hade jag helt missat!

Född och uppvuxen i Övik. Föräldrarna dock från Finland, men mormor och morbror med familj bor här också så lite släkt har jag allt i krokarna. (Den största delen av släkten bor i Västerås - Arboga - Fellingsbroområdet.)

Pluggade nån kort kurs i Härnösand - inte min favoritstad i detta land.

Efter föräldrarnas skilsmässa flyttade farsan till Lunde så jag är där till och från också.

Höga Kusten i mitt hjärta och jag har för jäkla svårt att ens tänka mig att lämna denna plats och det behöver jag inte heller. :D

Trots en alldeles för hög del frireligiösa församlingar och en allmänt gnällig attityd mot allt som uppfanns strax efter elden så måste jag säga att jag älskar Örnsköldsvik. Havet, bergen, skogen. Hä ä gräjern dä!
Användarvisningsbild
sebad
Medlem

Inlägg av sebad »

Har ingen relation till ångermanland
seBAStian
K# ∆ Ab
--
Fender J-bass USA - Funkar till det mesta
Användarvisningsbild
Noelredding
Medlem++

Inlägg av Noelredding »

var fan är ångermanland?

mina geografikunskaper är utmärkta
Rickenbacker 4003 -13, Hagström HIIB -68, Boosey & Hawkes "Golden Strad" kontra från Ungern ca. 60-tal
Gallien Krueger MB150S, Kustom DE300 + Ashdown 4x10
Användarvisningsbild
Bassjov
Medlem

Inlägg av Bassjov »

Hellish skrev:
Höga Kusten i mitt hjärta och jag har för jäkla svårt att ens tänka mig att lämna denna plats och det behöver jag inte heller. :D

Trots en alldeles för hög del frireligiösa församlingar och en allmänt gnällig attityd mot allt som uppfanns strax efter elden så måste jag säga att jag älskar Örnsköldsvik. Havet, bergen, skogen. Hä ä gräjern dä!

Kan inte annat än hålla med!!
Användarvisningsbild
Sustain
Medlem

Inlägg av Sustain »

Jag är född och uppväxt i Skorped, mitt ute i skogen mellan Ö-vik och Sollefteå. Eftersom det hör till Ö-viks kommun och det även är lite närmare. så var det Ö-vik som var "Sta'n".

Jag bodde och jobbade i Ö-vik andra halvan av 70-talet, flyttade till Gävle 1980 och hit till Bollnäs 1987.

Det är numera glest mellan besöken dit upp. Drygt tre år se'n senast.
/Sixten
Användarvisningsbild
cub
Medlem++

Inlägg av cub »

Jag hade en gång i tiden en flickvän som var från Härnösand.
Skriv svar