Efter tråden om Ångermanland och Hällsingland så tycker jag det är dags.... Har märkt en del från andra trådar att ganska många har nån form av relation till Östergötland, så nu är det dags att erkänna!
Själv är jag född i Linköping och uppväxt 6 mil därifrån, i Kisa som ligger på gränsen till Småland. Folk pratar lustigt i dom trakterna, annars är det ett ganska tråkigt ställe, därav flytten till Närke.
Nån annan?
Östergötland?
- Punkster
- Medlem+++
Östergötland?
/Linus
- blackparkas
- Medlem++++
Kisa?
Grymt.
Där har vi typ sommarställe.
Vid Norra Vi, va... men det har jag kanske nämnt förut.
Grymt.
Där har vi typ sommarställe.
Vid Norra Vi, va... men det har jag kanske nämnt förut.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Seaweed
- Hedersmedlem
- Kontakt:
- Punkster
- Medlem+++
- peter_s
- Medlem++
Jag har ju redan erkänt i tidigare trådar, så jag får väl krypa till korset här med. Jag kommer ursprungligen från Linköpingstrakten.Punkster skrev:Har märkt en del från andra trådar att ganska många har nån form av relation till Östergötland, så nu är det dags att erkänna!
Ur ett dialektalt perspektiv skulle det där kunna anses vara en flytt ur askan i elden. (inte för att jag personligen tycker det, men...)Punkster skrev:Själv är jag född i Linköping och uppväxt 6 mil därifrån, i Kisa som ligger på gränsen till Småland. Folk pratar lustigt i dom trakterna, annars är det ett ganska tråkigt ställe, därav flytten till Närke.
Ja, det är fina trakter (nordöstra Småland och södra Östergötland är rent allmänt ganska vackert). Mina morföräldrar bodde i Österbymo när jag var liten.Gunnar89 skrev:Eksjö kommun gränsar till Östergötland, hade en klasskompis från Österbymo... Det är fina trakter...
Och där hängde jag mycket under min gymnasietid. Har hänt en hel del med staden sedan dess, bl.a. i och med att Linköpings universitet öppnat en filial där. Jag gillade industrilandskapet då det begav sig. Nu var det länge sedan jag var där, men staden i sig torde vara sig ganska lik, d.v.s. bitvis fin och bitvis sunkig.Seaweed skrev:Jag flyttar till Norrköping nu i veckorna.
För övrigt gick mitt livs tråkigaste skolresa till Norrköping. Vi besökte kaktusplanteringen, och åkte sightseeingbåt. Wohoo, liksom.