Jaaa, men då så..blackparkas skrev:Min 810a?
Jag har en 2x15 och en 4x12...

Det mesta av det ljud som E-strängen (eller vilken sträng som helst) ger ifrån sig är övertoner av grundfrerkvensen. 41 Hz är knappt hörbart ens det, men vi hör ju E-strängen hur lätt som helst ändå. Man kan utan problem skära allt under 50 Hz och glatt spela vidare på sin femsträngade bas, med bibehållen botten. Det är nästan ingen rigg som klarar lägre frekvenser än så i alla fall.Johannes skrev:Men varför oktavera så att tonen hamnar så lågt så att örat inte kan uppfatta den? Är det inte bättre att bara sluta spela då? Resultatet borde ju bli det samma, dvs tystnad? Eller? Makten, vi behöver en fysiklektion här.
Den västra pedalen, (eller norra för mig just nu) är en Korg PitchBlack stämmis.maltjik skrev:smidigt!mikkejohansson skrev:Var bara tvungen visa mitt "compact board" ihopsatt för nästa gig - där jag bara vill kunna bära med mig gigbagen med allt i den (hyrbackline)...
vad är den västra pedalen?
hur låter DODen?
Nice Pedal-Case, BoomBoom skrev:Sådär, nu ligger den lilla röda pedalen på plats.
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
Oj, vad fint, Boom. Hemma ikväll?Boom skrev:Sådär, nu ligger den lilla röda pedalen på plats.
Ja, som Peter sa är den vänstra pedalen en Korg Pitch Black, pedalstämmare som är true bypass och väldigt bra! DOD:en låter knappt alls - eller rättare sagt så låter den bara himla himla bra men inte så "märkbart" förutom när man slår av den. Fetar till ljudet helt enkelt, lägger lite exra briljans... Slår i princip aldrig av den.maltjik skrev:smidigt!mikkejohansson skrev:Var bara tvungen visa mitt "compact board" ihopsatt för nästa gig - där jag bara vill kunna bära med mig gigbagen med allt i den (hyrbackline)...
vad är den västra pedalen?
hur låter DODen?