de mickarna jag har är gjutna.. tyvärr.. så det hade kvittat..
Ska kolla på nya alternativ..
Jag är ev sugen på att gå ifrån bladmagnet/aktiv stuket på basen. Sitter ju "aktiva" Mec mickar i den. (med egen ström in i mickarna..)
Lite sugen på att maila nordstrand.. efter ett sett sånnahär: (den är splitcoil)
Med lite nedfilade poler på E och C strängen.. så man kan ha en välvd casing..
EDIT: ny bild.. han hae ju redan allt klart!
Senast redigerad av Liten den sön 27 jul 2008, 19:49, redigerad totalt 1 gånger.
Liten skrev: tror du det går att knacka ner dom alltså?
Det är ju genomgående cylindriska magnetstavar. Men de är förmodligen limmade. Med bra stöd på undersidan, runt staven när du knackar så borde det gå. Kanske inget man provar på en tretusenkronors mick...
Liten skrev: tror du det går att knacka ner dom alltså?
Det är ju genomgående cylindriska magnetstavar. Men de är förmodligen limmade. Med bra stöd på undersidan, runt staven när du knackar så borde det gå. Kanske inget man provar på en tretusenkronors mick...
Njaa.. blir nog bättre att handla den av honnom direkt..
hittade fler bilder:
Måste ju va lätt att fixa ett välvt casing till denna?
Åååååh mumma vad sköna mickarna blev med en slipad yta och rundad kant så tummen inte tycker dom är för vassa.... nu är basen riktigt rolig att spela på igen..
Mental note: Never put anything ontop of your pickups.. they sound the best when really close to the strings!
Nu blire rampbygge.. mellan och framför mickarna..
Hade tur nog att lyckas relativt bra med första varianten av rampen på Jazzen.. Välvningen är givetvis olika beroende på vilken setup man har på strängarna.. men att förlänga rampen något nedåt under den ljusaste strängen var en tursam och fantastiskt nog, viktig lyckträff.
Matrialet är fantastiskt trevligt att jobba med.. det blir en hård och solid feeling under fingrarna.. mycket likt en mick.. mycket trevligt.. rekommenderas varmt..
När jag fått tag i lite bättre maskiner så tar jag beställningar från alla med tummen mitt i handen / upp i r****
kmo skrev:Ska du ha p-skydd? Annars ser den ju ganska hi-tech ut och passar som natur. Eller?
Tycker du det? Tja.. kanske blir bättre om man hittar ett svart stall som funkar på basen.. får kanske maila till KenSmith... har inte hittat något som funkar bättre hittils
Du måste nog faktiskt skaffa ett svart stall, det blir snyggt på riktigt
Tycker den är snygg som natur, fast då får man ju iofs leva med p-skyddshålen. Funkar det?
Liten skrev:Då var båda basarnas ramper på plats.. mycket nöjd..
då var det bara frågan om den bandlösa skulle få lite färg på sig.. och i såfall vilken...
Svart stall så är det väl bra sedan.
Nemen titta vad som damp ner i brevlådan..
Ganska stort stall..
Och om jag förstår det hela rätt så har dom förborrat stallet för stringthrough och om man vill ändra hur klossarna sitter arangerade.. (antar om man ska sätta det på en vänsterbas?) ska bli mycket intressant att montera...