Har läst i intervjuer att han sällan byter så mycket ljud i låtarna utan det handlar mer om mellan olika låtar o sound...dessutom har han ju en loopstrip att trampa på
EBS Ralf skrev:...sen vore vi rätt dumma om vi dumpade Tony bara för att han även använder andra pedaler .
Sant!
Du Ralf hur har det gått med flytt m.m. då?
Får f-n komma upp och kolla läget nån dag igen och visst jag är lite sugen på att testa classic riggen också...
Sorry för OT!
If it ain't got groove it ain't got soul... Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Matte skrev:
Tror du misstolkade mitt inlägg. En pedal = billig sponsordeal!
Aha...ja de va så du menade. Inte lätt med tolkningsförmågan i den här värmen. Fast OctaBass-en hade han gått och köpt redan innan vi kom i kontakt med honom, tror jag. Öppet mål på att göra en bra deal då .
Ska se om jag får tillfälle att plåta Roger Glovers pedalbord i Linköping nästa vecka med...har nog en på Linkin Park-basistens med, från Globen senast. Han hade nån hembyggd dist som kanske kan va kul att se?
Ja, det finns inte så många bra tuners i pedalform. Bossen är väl den populäraste, men även den har sina brister...även om jag tycker den verkar ok. Vi får väl se när vi får tid över
Om det är några MM:prenumeranter här så får ni iaf en katalog med EBS hela pedalsortiment i brevlådan snart...den innehåller info om en helt ny pedal, som släpps lite senare i höst. En Stanley Clarke Signature Wah Wah, som vi utvecklat i samarbete med honom. Kanske nåt att kika på??
EBS Ralf skrev:Ja, det finns inte så många bra tuners i pedalform. Bossen är väl den populäraste, men även den har sina brister...även om jag tycker den verkar ok. Vi får väl se när vi får tid över
Om det är några MM:prenumeranter här så får ni iaf en katalog med EBS hela pedalsortiment i brevlådan snart...den innehåller info om en helt ny pedal, som släpps lite senare i höst. En Stanley Clarke Signature Wah Wah, som vi utvecklat i samarbete med honom. Kanske nåt att kika på??
Jajjemensan, men jag är inte direkt intresserad av signatur-prylar (om jag inte har byggt dem själv, förståss)