PrataBas-träff Stockholm-Bromma 29/7

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

figgebass skrev:[quote="Randy "SilverBack&"]
anli skrev:Tack det samma! Den feta cigarren räckte länge!
Synd bara att Figgebass pajjade din exclusiva hitechbas.

Ja, lite ledsen är jag...men jag blir gladare nu när jag hämnas genom att citera honom här bland alla nördiga basister:

"Var sitter halsfickan? Jag har ingen aning!" - Figgebass

:D :D :D :D :D :D :D :D :D
HAHA!!! Halsfickan , ja....ni kan så mycket lingo...halsficka, matching headstock, ja jävlar!! ;-)
Ja jag skäms onekligen över att jag , på 30 sekunders vridande, lyckades paja din Escobas...eller var det Medellin den hette? =)
Trevligt som fan var det hur som helst.
Tack för initiativet!Hur hade jag annars fått chansen att inte bara spela sönder en Colombiansk customshop-bas utan dessutom spela på en handmålad kurbits-bas och en skön fågelbas.....OCH konstatera (tror vi) att det finns 7 st Per Sporrong i Sverige varav 2 st spelar bas....[/quote]

Sluta omedelbart att skämmas över att du tystade varje columiansk basistas dröminstrument...jag skall snarare skämmas över mina något krackelerade lödningar...som sagt...gör om gör rätt...jag måste ju ändå byta stall, till ett som intonerar :wink:
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++

Inlägg av Makten »

Anli, vad var det för band jag skulle lyssna på som du nämnde?! Har helt glömt det. Nåt apropå Ampeg Scrambler vill jag minnas.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
maltjik
Medlem+

Inlägg av maltjik »

ni ser ju ut att ha haft skittrevligt!
synd att jag inte kunde komma...
Bild
ovation magnum II | peavey mk IV | lab series 2x15"
Användarvisningsbild
Billy
Medlem+

Inlägg av Billy »

maltjik skrev:ni ser ju ut att ha haft skittrevligt!
synd att jag inte kunde komma...
+1000
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Makten skrev:Anli, vad var det för band jag skulle lyssna på som du nämnde?! Har helt glömt det. Nåt apropå Ampeg Scrambler vill jag minnas.
CACTUS!
På Evil och Parchman Farm är det scrambler tror jag.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Annat som var minnesvärt från kvällen:

-Maktens tapetplektrumskydd är riktigt snyggt även i verkligheten. Och för en gångs skull en skumgummidämpning som funkar!
- Den grönsilverliga Gibsonbasen (Victory?) är ju riktigt läcker när man väl får klämma på den.
Grattis till den.
- Bison är balla basar!!
- Figgemannens gamla Squirejazz av balsa var riktigt skön. Synd att han inte släpade med sig p-basen med Lundgren vintage mick.
- Att sitta i andras trädgårdars skugga och dricka läskeblask är underbart!
- Diesels berättelse om besöket hemma hos Motörheads Mr Dee gjorde mig grön av avund.
- Vi bråkade inte en ända gång! Tom pratade lite politik ;)
- GPS navigatorer tar märkliga vägar må jag säja helt klart. Helst på vägen hem då den lotsade mig i konstiga vädersteck via skumma och smala villagator :-D
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
Poncho
Medlem+

Inlägg av Poncho »

[quote="Randy "SilverBack&"]
He he, jag använder som du ser det loggofierade högtalarskyddet, ser coolast ut. Det funkar alldeles utmärkt 300w-stärkare är kanske lite overkill i garaget...men man vet aldrig vad man behöver. Lådan funkar alldeles utmärkt för mina enkla garagebehov. Förresten. Lyssnar en del på Pilotos här hemma. Tycker det rockar bra.[/quote]

Trevligt att du är nöjd med lådan. Den funkade kanon för mig också. Men eftersom jag nu flyttat till mindre boende så kunde jag inte ha den kvar. Tänker dock köpa denna http://www.ampeg.com/products/classic/s ... index.html så fort den släpps i oktober. Dyyyr men coool.
Hehe jaså han sitter o smygpoppar Pilotos hemma? 8) Kul att du diggar.
Fender P + Ampeg SVT
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd

Inlägg av BBQV »

figgebass skrev:OCH konstatera (tror vi) att det finns 7 st Per Sporrong i Sverige varav 2 st spelar bas....
Är vi så många? Jag trodde det var tre... Nåväl, två spelar elbas och en spelar violin. Fyra strängar is da shit! :twisted:
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Men tänk grabbar.... det blev en träff i Huvudstadsområdet!
Nu blev göteborgsmaffian säkert förvånande.
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

helt sjukt att något verkligen blivit av... :D
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd

Inlägg av BBQV »

anli skrev:
Makten skrev:Anli, vad var det för band jag skulle lyssna på som du nämnde?! Har helt glömt det. Nåt apropå Ampeg Scrambler vill jag minnas.
CACTUS!
Båda två finns på Cactology: The Cactus Collection. Efter varandra, första och andra spåret. Riktigt bra, det hörs att det är hög volym i studion!

Makten: Kul att du gillade Anlis P-bas, jag är lite stolt över att ha varit inblandad eftersom resultatet blev så grymt bra! Anli har gjort ett kanonjobb med finliret på den basen!
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Makten måste skaffa en muskeltränare för handen bara om han skall orka trycka ned alla strängarna samtidigt under 12:e bandet :-)
BBQV:s hals fick en del att spärra upp ögonen, men när de fick fingra en stund så infann sig den härliga känslan av att det grepp man får. Bastant är ordet.
Jag har varit lite osäker på min del av jobbet, dvs slutfinishen. Men ingen såg speciellt upprörda ut över avsaknaden av porfyllare samt att det finns nåt regndropp i lacken :).
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++

Inlägg av Makten »

anli skrev:CACTUS!
Det ska vi raskt kolla in!
anli skrev:Makten måste skaffa en muskeltränare för handen bara om han skall orka trycka ned alla strängarna samtidigt under 12:e bandet :-)
Om ni andra undrar så lyckades jag alltså inte ta ett ackord där uppe nånstans. :lol: Halvt omöjligt att trycka ner alla strängar samtidigt.
BBQV:s hals fick en del att spärra upp ögonen, men när de fick fingra en stund så infann sig den härliga känslan av att det grepp man får. Bastant är ordet.
Jag har varit lite osäker på min del av jobbet, dvs slutfinishen. Men ingen såg speciellt upprörda ut över avsaknaden av porfyllare samt att det finns nåt regndropp i lacken :).
Jag tycker det var skitsnyggt att lacken på kroppen har en struktur som följer träets ådring. Jag har faktiskt sett gamla Fender Telecasters som ser ut precis så, för att man inte använt någon porfyllare eller underbehandling alls. Halslacken var väl lite tafflig, men vafan. Det är ju en bas, ingen möbel. :wink:

OT: Jag undrar hur det skulle bli att linoljefärgsmåla en baskropp. Det blir väldigt tunt och åldras mycket snyggt. Jag är nästan sugen på att riva ner den enormt tjocka plastlacken på min och prova. :roll:
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter

Inlägg av Mike »

macahan skrev:helt sjukt att något verkligen blivit av... :D
Det var ju självaste *** att man inte kunde vara med. Åkte ju nästa förbi på vägen hem från jobbet.......
Hade varit kul att träffa den legendariske Makten IRL.
Sen hade man ju kunna skämma ut Figge ännu mer med lite Vintage-anekdoter från 80-talet. ;)
TVR!
Because Porsche are for girls.
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

MikeO skrev:
macahan skrev:helt sjukt att något verkligen blivit av... :D
Det var ju självaste *** att man inte kunde vara med. Åkte ju nästa förbi på vägen hem från jobbet.......
Hade varit kul att träffa den legendariske Makten IRL.
Sen hade man ju kunna skämma ut Figge ännu mer med lite Vintage-anekdoter från 80-talet. ;)
Ja Makten IRL, är en upplevelse som man kan behöva göra om man bara upplevt honom online :lol:

Alla historier om Figge som går ut på att skämma ut honom mottages tacksamt :wink:
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Makten skrev:OT: Jag undrar hur det skulle bli att linoljefärgsmåla en baskropp. Det blir väldigt tunt och åldras mycket snyggt. Jag är nästan sugen på att riva ner den enormt tjocka plastlacken på min och prova. :roll:
Målade min flaggstång och lite utemöbler med det för ett par år sen.
Det tar typ en månad på sig att torka och blir väldigt matt efter ett tag. Tror det kan slitas lite VÄL fort på en bas, samt troligen färga av sig lite när det blir varmt och blött av tex svett.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Det såg ut av bilderna att dömma vara en synnerligt lyckad PB-träff modell mindre! :tummenupp:

Tur att adressen var komministervägen och inte kommunistervägen! :lol: :lol: :lol:

Dylika upptåg är att rekommendera.
Vad säger ni PB-Blekinge sektionen?
Läge för en träff?
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

Klopper skrev: Tur att adressen var komministervägen och inte kommunistervägen! :lol: :lol: :lol:

Då hade det väl brutit lös ordentligt :D
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

[quote="Randy "SilverBack&"]
Klopper skrev: Tur att adressen var komministervägen och inte kommunistervägen! :lol: :lol: :lol:

Då hade det väl brutit lös ordentligt :D[/quote]

Skulle tro det! :lol:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Jag kommer absolut nästa gång!
Fick ju reda på denna samma dag, så det sket sig!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Rix »

Ååå, ni snackade Cactus.. Tim Bogert är brutal!

Kan för övrigt rekommendera Bogerts spel med Jeff Beck och vapendragaren Carmine Apppice i BBA också (BBA = Beck Bogert and Appice). De gjorde en go platta 73 och en svinbra liveplatta 74 sen blev det inte så mycket mer.
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++

Inlägg av Makten »

TDHP skrev:Målade min flaggstång och lite utemöbler med det för ett par år sen.
Det tar typ en månad på sig att torka och blir väldigt matt efter ett tag. Tror det kan slitas lite VÄL fort på en bas, samt troligen färga av sig lite när det blir varmt och blött av tex svett.
En månad? Då var det nog rå linolja i färgen, inte kokt. Jag målade lite fönster för nån vecka sen och det torkade på två-tre dagar ungefär.
Jag hade tänkt mig tunn cellulosaklarlack utanpå förresten. :wink:
dereborn

Inlägg av dereborn »

Makten skrev:
TDHP skrev:Målade min flaggstång och lite utemöbler med det för ett par år sen.
En månad? Då var det nog rå linolja i färgen, inte kokt. Jag målade lite fönster för nån vecka sen och det torkade på två-tre dagar ungefär.
Jag hade tänkt mig tunn cellulosaklarlack utanpå förresten. :wink:
Troligen är orsaken till långsam torkning snarare för tjockt/tjocka färglager. Förr sades det: "om du har en liter linoljeförg när du börjar måla, ska du ha 1,5 liter när du är klar!" SÅ tunt ska linoljefärg strykas. Stryker man för tjockt kan det hända att det inte torkar alls!

Målar man på rätt sätt så färgar linoljefärgen inte av sej eller kladdar.
Vi har nästan hela huset målat invändigt med linoljefärger och t.ex. köksgolvet klibbar inte under fötterna alls!
Testa en fernissa istället för en cellulosaklarlack, Makten! Några av husets gamla originaldörrar är målade och fernissade, en fantastisk, tunn, vacker yta!
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Eller varför inte "skärgårdsfernissa"?
Linolja, trätjära och terpentin!
Ger lite örlogsfeeling på basen och så luktar det mys åxå! :D
dereborn

Inlägg av dereborn »

Klopper skrev:Eller varför inte "skärgårdsfernissa"?
Linolja, trätjära och terpentin!
Ger lite örlogsfeeling på basen och så luktar det mys åxå! :D
Men DET är kladdigt!
Länge.

Gjorde misstaget att behandla en trapp med det en gång....
Det gör jag inte om.
Skriv svar