Credits, ett känsligt ämne...

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Vad ska man titta på istället då som är bättre när man bara vill slänga sig i fåtöljen och glo på nåt lagom hjärndött på TV för att man inte orkar göra nåt kreativt och inte har nån lust att titta på en film?
Det behöver ju inte vara högkvalitativt för att vara underhållande.

Är man en sämre människa för att man hellre tittar på Idol än lyssnar på P2?
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
precision65
VIP medlem

Inlägg av precision65 »

TDHP skrev: Det behöver ju inte vara högkvalitativt för att vara underhållande.

Verkligen inte! Man tittar på det man själv tycker är underhållande.

Det som stör mig är att hela musiksverige(för vissa musikvärlden)cirkulerar HELT OCH HÅLLET kring detta. Det för för stort fokus gentemot den kvalitet det håller. Folk blir hjärntvättade och jämför surylande småtjejer med Chaka Khan, Ella Fitzgerald och Aretha Franklin. Det känns som om allt omdöme blåses ur rutan?

AIK!

Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++

Inlägg av GurraG »

Jag måste erkänna att jag följde Idol denna säsongen, har aldrig tittat på det tidigare. Med eventuellt undantag av Amanda Jenssen så var det ingen av Idoldeltagarna som var musikaliskt intressanta, men det var ju flera som sjöng rätt bra, om än inte så personligt.
Sen kan jag tillägga att jag också följde förra årets upplaga av Melodifestivalen ganska slaviskt, och tyckte att det var ganska trevligt. Fan, jag har blivit folklig....
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Användarvisningsbild
Taurus
Medlem++

Inlägg av Taurus »

TDHP skrev:Vad ska man titta på istället då som är bättre när man bara vill slänga sig i fåtöljen och glo på nåt lagom hjärndött på TV för att man inte orkar göra nåt kreativt och inte har nån lust att titta på en film?

TDHP, det var absolut ingen von-oben-höga-hästar-och-finkultur-kommentar från min sida, min devis är att alla får bli saliga på sitt sätt och ingen är en sämre människa bara för att man softar loss på ett visst tv-program. Dessutom konsumerar jag själv ohyggligt mycket "skräpkultur", bara av ett annat slag.

Däremot så är jag personligen helt spyfärdig på genomkommersialiserade såpor av alla slag, och Idol i synnerhet. Det skulle ju faktiskt gå att göra en schysst musik-talangjakt i TV-format, men det är inte Idol.

Sen ska jag villigt erkänna att jag med stor behållning kollade på första säsongen av Fame Factory, då var det ett fräscht format med den alltid lika underhållande Big Bert och dessutom med ett åtminstone delvis fokus på musik, inte kändisskap, men det blev gammalt rätt fort.

Som sagt, ingen är en bättre eller sämre person beroende på vad för slags kultur och underhållning man konsumerar, men jag vill ändå ha rätt att uttrycka vad som funkar och inte funkar för mig personligen så länge jag inte hackar på nån annan.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Liten: Har samma inställning till Ben Stiller oftast, men "Mystery Men" tycker jag är helt underbar... Zoolander har jag inte orkat titta på.

Håller för övrigt med om att det är både konstigt och sjukt att hela den svenska musikscenen idag i pirncip består av Idol-människor... Och som Dennis skriver om den mediala bevakningen av fenomenet är ju sick...

Jag har suttit med frugan och tittat på Idol flera omgångar senaste säsongen. Mycket för att jag tyckte t.ex. Amanda var frän och ett lyft från det annars väldigt mediokra startfälten som brukar vara. Daniel tycker jag också hade något utöver det där... Måns Zelmerlöwska-Danny-fjanteriet....
Underhållning? Ja, det tycker jag. Speciellt om man är musikintresserad bör man kunna se det som en kul grej och sitta och skratta om inte annat åt de som är så ofantligt dåliga...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

Ang den svenska musikscenen.. den har väl vart åt skogen i decennier??
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Taurus skrev:
TDHP skrev:Vad ska man titta på istället då som är bättre när man bara vill slänga sig i fåtöljen och glo på nåt lagom hjärndött på TV för att man inte orkar göra nåt kreativt och inte har nån lust att titta på en film?

TDHP, det var absolut ingen von-oben-höga-hästar-och-finkultur-kommentar från min sida, min devis är att alla får bli saliga på sitt sätt och ingen är en sämre människa bara för att man softar loss på ett visst tv-program. Dessutom konsumerar jag själv ohyggligt mycket "skräpkultur", bara av ett annat slag.

Däremot så är jag personligen helt spyfärdig på genomkommersialiserade såpor av alla slag, och Idol i synnerhet. Det skulle ju faktiskt gå att göra en schysst musik-talangjakt i TV-format, men det är inte Idol.

Sen ska jag villigt erkänna att jag med stor behållning kollade på första säsongen av Fame Factory, då var det ett fräscht format med den alltid lika underhållande Big Bert och dessutom med ett åtminstone delvis fokus på musik, inte kändisskap, men det blev gammalt rätt fort.

Som sagt, ingen är en bättre eller sämre person beroende på vad för slags kultur och underhållning man konsumerar, men jag vill ändå ha rätt att uttrycka vad som funkar och inte funkar för mig personligen så länge jag inte hackar på nån annan.
No problemas!
Alla får självklart tycka och säga vad dom vill!
Jag är lite allergisk mot nedlåtande kommentarer bara, därmed ICKE sagt att detta var så, jag bara fiskar lite!
Fame Factory var helt OK i början som sagt!
Tyvärr brukar "såpandet" ta över lite mycket i såna serier bara!
TDHP
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Liten skrev:Ang den svenska musikscenen.. den har väl vart åt skogen i decennier??
Jaja, men Idol har inte direkt hjälpt den tillbaka till civilisationen..

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

blackparkas skrev:
Liten skrev:Ang den svenska musikscenen.. den har väl vart åt skogen i decennier??
Jaja, men Idol har inte direkt hjälpt den tillbaka till civilisationen..
Well.. några få låtar dom drog till med var ju försök.. sen var det ju så att de låtarna gav typ MINST poäng till artisten..

Så Svenskarna förblir BANNADE AV BOTEN ANNA i min bok...
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+

Inlägg av Wall »

Liten skrev:
TDHP skrev:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=n2EkE-WFUhA[/youtube]
Now thats a FUCKING disgrace! :shock:

Spoof?? :?
Historien är att "någon ljudtekniker" blev ledsen/besviken och bandade hans mik under ett playbackframträdande...
Jag har själv nästan skrattat mig harmynt på Günther och Samantha Fox när dom gjorde Touch Me i Tracks.
Det var ju såklart playback, men jag passade ändå på att lyssna på två anfådda miljonärer som inte riktigt nådde upp till Enrique Iglesias nivå.
Han försöker väl bara se snygg ut å tjäna lite mer pengar.
Å vem gör inte det?
Hälsar,
/Wall
Hänger numer på bassnack.se! Det trevligaste stället du kan hitta på internet.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Wall skrev:
Liten skrev:
TDHP skrev:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=n2EkE-WFUhA[/youtube]
Now thats a FUCKING disgrace! :shock:

Spoof?? :?
Historien är att "någon ljudtekniker" blev ledsen/besviken och bandade hans mik under ett playbackframträdande...
Jag har själv nästan skrattat mig harmynt på Günther och Samantha Fox när dom gjorde Touch Me i Tracks.
Det var ju såklart playback, men jag passade ändå på att lyssna på två anfådda miljonärer som inte riktigt nådde upp till Enrique Iglesias nivå.
Han försöker väl bara se snygg ut å tjäna lite mer pengar.
Å vem gör inte det?
Hälsar,
/Wall
Finns en riktigt rolig inspelning som florerat ett tag med Linda McCartney när hon sjunger B vox med Wings när det begav sig.... Hon hade många fina egenskaper säkerligen men sjunga var nog inte en av dom. Likadant där, någon monitortekniker hade spelat in hennes monitorlyssning och det lät väl inte helt 100..... Det brukar det inte göra när jag körar heller så jag ska nog inte säga så värst mycket.... :oops:

//Jan
dereborn

Inlägg av dereborn »

Uppdaterat
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter

Inlägg av Mike »

dereborn skrev:Uppdaterat
Det var väl inget att komma med? Själv har jag pissat samtidigt med Palme på samma pissoar på Arlanda. :P
TVR!
Because Porsche are for girls.
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

MikeO skrev:
Det var väl inget att komma med? Själv har jag pissat samtidigt med Palme på samma pissoar på Arlanda. :P
Det mina herrar...det är själva definitionen av Rock'nRoll!
(Eller inte :wink: )
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

MikeO skrev:
Å ja har ju tittat på porfilm med Arja Saijonmaa!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Geddy_Lee skrev:
MikeO skrev:
:shock: Alltså, har du tittat på porrfilm TILLSAMMANS med Arja eller har du tittat på en porrfilm som Arja var MED i?
TDHP
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

TDHP skrev:
Geddy_Lee skrev:
MikeO skrev:
:shock: Alltså, har du tittat på porrfilm TILLSAMMANS med Arja eller har du tittat på en porrfilm som Arja var MED i?

Om jag skulle sett en porrfilm med henne i, skulle jag nog behöva mer än en domkraft för att få erektion.

Jag skulle hjälpa henne med fjärrkontrollen och råkade få på en olämplig kanal på tv:n...............................2 ggr! :oops:
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

:lol:
TDHP
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter

Inlägg av Mike »

Geddy_Lee skrev:Å ja har ju tittat på porfilm med Arja Saijonmaa!
I rest my case. Bild
TVR!
Because Porsche are for girls.
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Johannes skrev: Prova att stämma pianon ett par år, där kan man snacka om att träffa en del underliga människor...
Vad kosta sej stämmning?
Är du "tekniker" också så att du kan mecka med eventuella små trimmningar?
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Basjonas skrev:
dereborn skrev:
citerat från en välbekant trumslagare?
Vem?
Jag tog det som ett fiktivt, om än inte helt otänkbart/obekant citat!
äh, har på omvägar hört nån story om att Pelle Alsing eventuellt ska ha sagt nåt liknande nån gång.
Haha!! Måste fråga honom! Ska spela ngt storslaget bröllopsgig nästa fredag med honom...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem

Inlägg av Cuba »

MikeO skrev:
En riktig Lassie ju!
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Geddy_Lee skrev:
MikeO skrev:
Var den sponsrad av Clerasil? :lol:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

Klopper skrev:
Geddy_Lee skrev:
MikeO skrev:
Var den sponsrad av Clerasil? :lol:
Den när Jörn Donner berättar hur man bäst tar bort finnar, kanske.
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd

Inlägg av BBQV »

"Den först salvan re'n, blev 40 finnars fall..."

Fänrik Ståhls sägner
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Skriv svar