Word!anli skrev:Äh va snackar ni om?
Storm i vattenglas.
Gamla vanliga pratabas tycker jag. Forumet har sin cykel mellan impotent stiltje och upphetsad pseudodebatt.
Småtrevligt.
Tar en paus
- Mr Spock
- Medlem++
+1knedy skrev:Finns ju "Förbud!"-tråden ju, majoriteten säger ju nej till förbud och att ta in moderatorer = Förbud! Så det behövs nog ingen tråd. Men om du vill smaka the sweet taste of demokrati kan jag starta en "Behövs det en 'Behövs det moderatorer?'-tråd?"-Tråd så kan kan vi se säkert om det behövs.blackparkas skrev: Ska starta en "behövs det moderatorer?"-tråd, hang on...
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet
Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet
Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
- albin
- Medlem+
- blackparkas
- Medlem++++
Johannes skrev:Kolla in min Facebook, armbanden syns på förstasidan, minsann.blackparkas skrev:Ja, ni har ju festivalband och allt.Johannes skrev:Inställt p.g.a. sjukdom. Men kollega och vice festivaldirektör har blivit sjuk och en annan har flytt till Norrland. Inte kul att ha Beerfest själv så jag hoppas att alla är friska och krya till avslutningsdagen i morgon.blackparkas skrev:Alltså.
Jag tänkte aldrig starta en moderator-tråd.
Tycker vi har avhandlat det ett antal gånger redan.
Är du inte för tidigt hemma från BEERFEST Johannes? Eller har du inte gett dig iväg än?
Bara en så´n sak!
Javisst!
Såg det igår när jag var in och kikade

Lysande!
Håller fö med Anli, dock så tycker jag att några av de "nyare" medlemmarna borde kanske tänka över sin framtoning lite. Kanske vi äldre också, vad vet jag.
Men det finns så många olika sätt att säga saker på.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- TDHP
- Forumvärd
Jepp!anli skrev:Äh va snackar ni om?
Storm i vattenglas.
Gamla vanliga pratabas tycker jag. Forumet har sin cykel mellan impotent stiltje och upphetsad pseudodebatt.
Småtrevligt.
Att det blir lite hetsigt då och då är väl ingen fara.
Känner man sig illa behandlad får man väl protestera, hittills har ju de flesta "puckon" som letat sig hit sanerats bort per automatik så att säga.
Att bli lite förbannad ibland får man stå ut med!

Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP

TDHP
Vilka då? (Guldfiskminne.)TDHP skrev:Jepp!anli skrev:Äh va snackar ni om?
Storm i vattenglas.
Småtrevligt.
Känner man sig illa behandlad får man väl protestera, hittills har ju de flesta "puckon" som letat sig hit sanerats bort per automatik så att säga.Att bli lite förbannad ibland får man stå ut med!
- Mr Spock
- Medlem++
- Klopper
- Hedersmedlem
Ja det var en riktig tokfan!Gunnar89 skrev:Den där galningen som sänkte en ståfela ute till sjöss...
Sänka en kontrabas när han kunde använt den som kanot!?

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
- TDHP
- Forumvärd
Ja, nu är ju det förstås subjektivt!Johannes skrev:Vilka då? (Guldfiskminne.)TDHP skrev:Jepp!anli skrev:Äh va snackar ni om?
Storm i vattenglas.
Småtrevligt.
Känner man sig illa behandlad får man väl protestera, hittills har ju de flesta "puckon" som letat sig hit sanerats bort per automatik så att säga.Att bli lite förbannad ibland får man stå ut med!

Jag minns ett par stycken som har varit jävligt vassa på fel sätt och inte synts till så mycket efter en del tjära och fjädrar från forumet.
Fast mig blir ni inte av med så lätt!

TDHP

TDHP
- GandhiMK2
- Medlem++
Låt oss för en sekund anta att jag är en av dom "nyare" som du avser borde förändra sättet att skriva....blackparkas skrev:
Håller fö med Anli, dock så tycker jag att några av de "nyare" medlemmarna borde kanske tänka över sin framtoning lite. Kanske vi äldre också, vad vet jag.
Men det finns så många olika sätt att säga saker på.
Jag är en snubbe med snabba kemiska reaktioner....

Jag reagerar hastigt, blir glad snabbt, irriterad snabbt etc etc.
Jag har dessutom ganska så höga nivåer av dom där känslorna och är sällan ointresserad och utan åsikt.
När någon skriver att "Världens bästa förstärkare är här. Den har 3vägs delningsfilter och åtföljs av en 2x12 som sub, 4x8 som mid och 12 tweeters som diskant och alla högtalare är av aluminium för korrekt återgivning av frekvensgången"

Då är frågan....för att passa in här...ska jag skriva vad jag tycker eller ska jag formulera mej så mjukt som möjligt och bara hålla med för att inte eventuellt trampa någon på tårna?
Jag vet att det finns gråskala däremellan men jag tycker nog att det där medhårssmekandet blir fruktansvärt ointressant och ger trådar på 6 inlägg...
Om detta forum bara är till för att upplysa varandra om vad det kommit för nya prylar och vad man själv gillar utan att bli ifrågasatt på något som helst sätt så förstår jag om folk inte vill ha ngt jidder men hur kan ämnen som basism , som så helt baserar sej på personliga preferenser, inte vara vidöppet?
Jag hajar att det finns saker som man bör hålla sej ifrån att säga.
Jag har ingen lust att såra någon. Jag får bita mej i tungan när någon visar upp sitt customshophelvete för 25 lök med 3 sneddade singelcoils strax BAKOM stallet och sniderier som får vasaskeppet att linka undan med svansen mellan benen....jag inser att om någon just spenderat en förmögenhet på en sagolik kreation och glatt visar upp den så blir denne ledsen i ögat av att få "det var det jävla fulaste jag sett i mitt liv"....till exempel...
Jag skulle heller aldrig attackera hur någon här spelar om det inte handlade om att komma med råd.
Däremot kritiserar jag icke-forumister och saker jag inte gillar på det sätt som "är jag". Jag fattar nog inte varför jag inte ska få säga att Foderabasar kanske är det läskigaste jag sett och att Victor Wooten (vars namn jag aldrig hört innan jag kom hit!) är en jävla sopa. Det är ju det som är det fina med musik....man får tycka som man vill....Kanske får man inte skriva om att man tycker att någon är en sopa för det är negativt och här ska vi vara positiva och glada hela tiden? I don't know.....
Vad jag kommer ihåg så har jag riktigt trampat i klaveret 2 ggr härinne (ni kan säkert komma på fler;-)) och det ena hade att göra med politik som jag tycker är väldigt viktigt och där jag har svårt att tro att folk om dom verkligen tänkte efter skulle stå bakom ett hycklarparti med en historia dom envist vägrar att göra upp med och erkänna det oerhört dåliga i och detta för mej att bli ondskefull. Jag håller med. Jag är inte en trevlig person i dom diskussionerna. Jag tycker att dom behöver ifrågasättas utav bara helvete.
Jag ber om ursäkt om jag gjort någon ledsen.Jag ber inte om ursäkt för att jag har åsikter i frågan och uttrycker dom.
Sen var det den här sågningen av Mat och Morgan som jag än idag inte förstår reaktionerna på.
Om det hade varit så att det var någon höärifrån som spelade på klippet jag spydde på så tycker jag absolut att det hade varit ett övertramp men jag tycker att det där klippet fullkomligen SKRIKER om att få stryk..

Återigen , det var aldrig meningen att kritisera någon härinne och det tycker jag inte att jag gjorde. Men uppenbarligen var detta känsligt och jag borde bara ha skrivit "oj. Det där var svårt. Är det någon som förstår vilken taktart dom spelar? Inte riktigt min kopp te men dom är ju otroligt duktiga..."? Den där tråden stack iväg rätt rejält och jag tycker nog att det är mer intressant än 20 inlägg om vad duktiga och trevliga dom är och sen nada....
Jag försöker att inte kasta sten i glashus och anklaga andra för att skriva på dåliga sätt eftersom jag vet att jag själv kan uppfattas som väl brutal.
Jag försöker inte vara elak och hoppa på folks person men jag måste väl få ha åsikter om folks åsikter,smak, riggar etc eller är det bara "ja ja, vad kul att du tycker så" ?
Vad är det som är så fel i att vi är oense och till och med munhuggs för munhuggandets skull?
Det kanske bara inte "ska vara så här"? Vad vet jag...
Det är ju inte meningen att skrämma bort folk ifrån prata bas så om det är jag som är hin onde så får jag väl ta och dunsta men det tycker jag vore trist. =)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
- Jan Hellman
- VIP medlem
Figge. Du ska vara kvar här. Du är en bra snubbe. Och därmed basta. Och det finns många andra som uttryckt sig betydligt mer brutalt än vad du gjort så du vinner inga tävlingar i vidrighet heller. 
Men min personliga åsikt i ärendet är att man inte får glömma bort att lägga lite band på känslorna. Detta är ett webforum där det är svårt att visa ironi och ansiktsuttryck/kroppshållning e.t.c. som gör vanlig IRL kommunikation enklare. Jag har vid ett flertal tillfällen sagt till folk rätt i nyllet att: "Du är ju för faan helt flängd i roten" och det är ok i VERKLIGHETEN om det levereras med ett stort garv, en glass och en bamsekram men skriver man detsamma här på forumet är risken överhängande att man bara uppfattas som plump och onyanserad. Och då blir folk sura. Uttryck och "glimt i ögat" är mycket svårare att formulera i skrift än i verkliga livet och det får man inte glömma bort. För annars är risken stor att man kliver folk lite för hårt på tårna och detta oftast helt i onödan. INGEN jag träffat här på forumet IRL har varit annat än väldigt trevliga och bra på alla sätt och vis och det är tråkigt om man råkar såra folk bara för att man glömmer bort att det är svårare att uppfattas som nyanserad i skrift än ansikte mot ansikte.
Så länge man kommer ihåg och tar hänsyn till detta faktum är allt lugnt.
MVH/J

Men min personliga åsikt i ärendet är att man inte får glömma bort att lägga lite band på känslorna. Detta är ett webforum där det är svårt att visa ironi och ansiktsuttryck/kroppshållning e.t.c. som gör vanlig IRL kommunikation enklare. Jag har vid ett flertal tillfällen sagt till folk rätt i nyllet att: "Du är ju för faan helt flängd i roten" och det är ok i VERKLIGHETEN om det levereras med ett stort garv, en glass och en bamsekram men skriver man detsamma här på forumet är risken överhängande att man bara uppfattas som plump och onyanserad. Och då blir folk sura. Uttryck och "glimt i ögat" är mycket svårare att formulera i skrift än i verkliga livet och det får man inte glömma bort. För annars är risken stor att man kliver folk lite för hårt på tårna och detta oftast helt i onödan. INGEN jag träffat här på forumet IRL har varit annat än väldigt trevliga och bra på alla sätt och vis och det är tråkigt om man råkar såra folk bara för att man glömmer bort att det är svårare att uppfattas som nyanserad i skrift än ansikte mot ansikte.
Så länge man kommer ihåg och tar hänsyn till detta faktum är allt lugnt.
MVH/J
- fieldflower
- Hedersmedlem
Figge:
Detta är blott mina 5 öre...
Jag tycker inte att du ska dunsta från forumet då du är alldeles för trevlig, kunnig och allt det där.
Och jag tycker inte heller att du skall dra dig för att yttrycka negativa åsikter i vad det vara månne som avhandlas härinne.
Men jag tror däremot att du skulle dra nytta av att slipa ned de vassaste kanterna i hur du uttrycker dig.
Alltför vassa och svartvita uttryck gör att den andra parten riskerar att känna sig överkörd och förnedrad, och jag kan bara anta att det inte är vad du eftersträvar då du skriver.
Uttryck som "sopa", "hycklarparti", "erkänna det oerhört dåliga" och "SKRIKER om att få stryk" som avhandlar något som vissa tycker är bra/positivt/etc leder inte till en bra fortsatt diskussion.
Och kanske det största problemet med detta är att jag är rädd att DU i längden inte tas på allvar.
Att det blir lite höjda ögonbryn och lite tjafsande på forumet klarar vi nog av, det har vi gjort förr...
Risken finns såklart att någon tycker att det är jobbigt med gnabbet eller tar allvarligt illa upp av att fås att känna sig överkörd och lämnar forumet, och det är ju inte heller kul och gissningsvis inget någon av oss vill uppnå.
Så...
Fortsätt hemskt gärna komma med åsikter och insikter, men slipa gärna av de vassaste kanterna i hur du uttrycker dina åsikter.
Detta är blott mina 5 öre...
Jag tycker inte att du ska dunsta från forumet då du är alldeles för trevlig, kunnig och allt det där.
Och jag tycker inte heller att du skall dra dig för att yttrycka negativa åsikter i vad det vara månne som avhandlas härinne.
Men jag tror däremot att du skulle dra nytta av att slipa ned de vassaste kanterna i hur du uttrycker dig.
Alltför vassa och svartvita uttryck gör att den andra parten riskerar att känna sig överkörd och förnedrad, och jag kan bara anta att det inte är vad du eftersträvar då du skriver.
Uttryck som "sopa", "hycklarparti", "erkänna det oerhört dåliga" och "SKRIKER om att få stryk" som avhandlar något som vissa tycker är bra/positivt/etc leder inte till en bra fortsatt diskussion.
Och kanske det största problemet med detta är att jag är rädd att DU i längden inte tas på allvar.
Att det blir lite höjda ögonbryn och lite tjafsande på forumet klarar vi nog av, det har vi gjort förr...
Risken finns såklart att någon tycker att det är jobbigt med gnabbet eller tar allvarligt illa upp av att fås att känna sig överkörd och lämnar forumet, och det är ju inte heller kul och gissningsvis inget någon av oss vill uppnå.
Så...
Fortsätt hemskt gärna komma med åsikter och insikter, men slipa gärna av de vassaste kanterna i hur du uttrycker dina åsikter.
Medlem i PB50+
- bootsy
- Medlem+++
Äh, det är ju detta som är PB. Figge är just nu vad Brakas och Johannes var i borjan, mer eller mindre - en punkare! (i forumsammanhang, då - inte nödvändigtvis musikaliskt!)
LeContrebasse har all rätt i världen att tycka att allt känns jobbigt, men betänk att han lämnat forumet en gång tidigare för att han kände sig mobbad av "P-bas med plektum"-maffian. Han kommer nog tillbaks (jag hoppas det i alla fall, han är en riktigt kul medlem som tillför mycket!)
Figge, ta inte åt dig. Folk blir sura på dig ibland, men de absolut flesta uppskattar din närvaro på forumet väldigt mycket.
LeContrebasse har all rätt i världen att tycka att allt känns jobbigt, men betänk att han lämnat forumet en gång tidigare för att han kände sig mobbad av "P-bas med plektum"-maffian. Han kommer nog tillbaks (jag hoppas det i alla fall, han är en riktigt kul medlem som tillför mycket!)
Figge, ta inte åt dig. Folk blir sura på dig ibland, men de absolut flesta uppskattar din närvaro på forumet väldigt mycket.
Stallet liknar mest ett veteflak.
- Cuba
- VIP medlem
Jag är punkare musikaliskt också.bootsy skrev:Äh, det är ju detta som är PB. Figge är just nu vad Brakas och Johannes var i borjan, mer eller mindre - en punkare! (i forumsammanhang, då - inte nödvändigtvis musikaliskt!)
Det var väl förresten inte p-basmaffian som gjorde att Le Contrebasse lämnade forumet sist, så som jag minns det så var väl jag ensam ansvarig? Idiotiskt gnabb som urartade, jag har sedan dess träffat Le Contrebasse IRL och han är en väldigt trevlig kille och jag hoppas han kommer tillbaks hit snart.
- Geddan
- VIP medlem
Det finns inget som slår Parkas första helgen han var medlem på forumet.bootsy skrev:Figge är just nu vad Brakas och Johannes var i borjan
Totalt outstanding i att vara så mycket troll det går att vara!

Slår vad om att detektiv Grafen säkert kan hitta ett antal inlägg som visar vad jag snakcar om?!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- TDHP
- Forumvärd
Word!Johannes skrev:Figge: Jag kan reta mig som f-n på dig men jag gillar dig som f-n också. Kör på!

Edit: Jag har faktiskt kvar den aningen hätska pm-konversationen mellan mig, Johannes och Parkas som vi hade när jag var färsking!
Det var innan jag fattade att herrarna är mycket sympatiska och har en alldeles speciell humor!

Saken var att jag kom från tex ett forum där ironi och självdistans inte existerar utan allt skrivs på blodigt allvar (för det mesta) och det tog ett tag innan jag begrep att det är som här det ska vara!

Senast redigerad av TDHP den mån 04 aug 2008, 14:08, redigerad totalt 1 gånger.
TDHP

TDHP
Äh, jag har ju varit snäll i ett år. Är man inte bäst så får det vara och nu för tiden så har jag inte en chans att vara forumets bad boy, jag är ju totalt omkörd av nyare förmågor. Beerfest är förresten slut nu och jag är snäll ändå.Scuba skrev:Johannes temprament går i vågor. Just nu verkar det som att BEERFEST 08 gjort något snällt med honom....bootsy skrev:Äh, det är ju detta som är PB. Figge är just nu vad Brakas och Johannes var i borjan, mer eller mindre .......
Small det inte redan i medlemspresentationen?Geddy_Lee skrev:Det finns inget som slår Parkas första helgen han var medlem på forumet.bootsy skrev:Figge är just nu vad Brakas och Johannes var i borjan
Totalt outstanding i att vara så mycket troll det går att vara!![]()
Slår vad om att detektiv Grafen säkert kan hitta ett antal inlägg som visar vad jag snakcar om?!
Annars är ju pedofiltråden helt fantastisk.
- blackparkas
- Medlem++++
figgebass skrev: Låt oss för en sekund anta att jag är en av dom "nyare" som du avser borde förändra sättet att skriva....
Du är en av de "nyare", liksom många andra, jag känner mig ny själv och har även jag fått påbackning för hur min framtoning var.
Att tycka att något är dåligt, är inget jag tycker du ska hymla med, men som jag nämnde så finns det olika sätt att uttrycka sig på.
Dessa uttryck tycker jag kanske är befogade till viss del.FluffFluff skrev: "Uttryck som "sopa", "hycklarparti", "erkänna det oerhört dåliga" och "SKRIKER om att få stryk"
Men när det gäller musik eller musikalitét så ser man på saker så oerhört olika och varken Du eller jag bör berätta för någon annan hur det minsann ligger till.
Att TYCKA att Victor Wooten är en sopa är en helt annan sak än att säga det som att det är sanningen och den enda sanningen vilken jag upplever ibland som att du anser dig själva sitta inne med.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215