Releasedatum för nya Metallica plattan är..........
-
- Medlem++
Releasedatum för nya Metallica plattan är..........
........12:e September. Kan bli intressant för mig som gammalt Metallica Freak, det var på grund av Jason Newsted och Cliff Burton som jag började spela bas 1997............
Det kan ju inte bli sämre an ST.Anger iaf....hihi
Det kan ju inte bli sämre an ST.Anger iaf....hihi
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
- optic
- Medlem+
Jag är så himla arg för titeln på skivan.
Så extremt sämst.
Så extremt sämst.
Thunderfunk 550-B
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
<3 Tjoffe
www.myspace.com/momoorchestra
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
<3 Tjoffe
www.myspace.com/momoorchestra
- anli
- VIP medlem
DitoGeddy_Lee skrev:Kanske kunde delge oss oinvigda vad den ska heta då?optic skrev:Jag är så himla arg för titeln på skivan.
Så extremt sämst.
Plattan lär nog bli sågad hur som helst... ganska omöjligt att göra de nöjda som har stora förväntningar, och att inte ge vatten på kvarn åt de som förväntar sig skit.
Bra eller dåligt, så är man lite nyfiken...
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- Aslan
- Medlem++
Death MagneticGeddy_Lee skrev:Kanske kunde delge oss oinvigda vad den ska heta då?optic skrev:Jag är så himla arg för titeln på skivan.
Så extremt sämst.
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
- Geddan
- VIP medlem
- Fisken
- Medlem+
Ja, faktiskt.Geddy_Lee skrev:Har du hört en kille som heter Håkan Hellström?Fisken skrev:Fast James röst låter skit.Hellish skrev:Nej det kan det inte. Faktum är att de ljudklipp som finns från skivan låter väldigt lovande.

Edit: Ser att du har lite Hetfieldskägg på G.

Aria Pro II SB-R80 Black 'n Gold
Aria Pro II SB-Elite II
Aria Pro II SB-Elite II
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
- Chriller
- VIP medlem
St. Anger gillade jag stundtals väldigt mycket. Hade de bara tagit in nån utomstående för att producerat den en liten liten aning hade den kunna bli skitbra - nu är låtarna fullständigt onödigt superlånga upprepningar av riff in absurdum. Jag påbörjade ett projekt att klippa ner dem till normala låtar, men det rann ut i sanden tyvärr.
Det lilla jag hört av det nya låter väldigt oinspirerat. Har köpt alla Metallicaskivor genom åren, men nu känns det lite som om de spelat ut sin roll för min del. Men man får väl köpa den för traditionens skull kanske. Och för att se vad Trujillo bidrar med.
Det lilla jag hört av det nya låter väldigt oinspirerat. Har köpt alla Metallicaskivor genom åren, men nu känns det lite som om de spelat ut sin roll för min del. Men man får väl köpa den för traditionens skull kanske. Och för att se vad Trujillo bidrar med.
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
- sebad
- Medlem
- blackparkas
- Medlem++++
- BBQV
- Forumvärd
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
- Chriller
- VIP medlem
Tja, Bob är ju basist på albumet, men det kanske du inte räknarGeddy_Lee skrev:Förutom Bob Rock, menar du?Chriller skrev:Hade de bara tagit in nån utomstående för att producerat den en liten liten aning hade den kunna bli skitbra -

Hursomhelst är han knappast utomstående längre (i alla fall känns det verkligen inte så efter att man kollat på dokumentär-rullen) men jag tycker framförallt inte att han gjorde sitt jobb. Som ju är att hålla dansken kort.
Det är väl också därför de har bytt, för att få in ett utomståendeperspektiv. Kanske.
På nya plattan har de liksom ALLA andra tagit hjälp av Rick Rubin vilket inte känns helt bra det heller. Men jag vet å andra sidan inte hur en Metallicaplatta skulle kunna låta nu för att göra mig nöjd...
- Geddan
- VIP medlem
Oki! Ja, det är ju en defenitionsfråga.Chriller skrev:Tja, Bob är ju basist på albumet, men det kanske du inte räknarGeddy_Lee skrev:Förutom Bob Rock, menar du?Chriller skrev:Hade de bara tagit in nån utomstående för att producerat den en liten liten aning hade den kunna bli skitbra -![]()
Hursomhelst är han knappast utomstående längre (i alla fall känns det verkligen inte så efter att man kollat på dokumentär-rullen)
Men efter att ha sett dokumentäret så tror jag att St Anger är mer ett terapeutiskt arbete än ett album.
Det var en frustration och ett kaos som måste ut ngnstans.
Det är väl det som hörs på plattan. Kanske inte så roligt att lyssna på, dock.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- blackparkas
- Medlem++++
Jag tycker iaf att det ska bli kul att höra nya plattan.
Som sagt, allt är bättre än St Anger, även om även jag gillar själva låten "St Anger".
Hör till den lilla skaran som gillar Black Album och Load bäst av Metallicas skivor...
Som sagt, allt är bättre än St Anger, även om även jag gillar själva låten "St Anger".
Hör till den lilla skaran som gillar Black Album och Load bäst av Metallicas skivor...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- funkys**t
- Medlem++
- Kontakt:
Nu blev jag supernyfiken.. Hur långt kom du?Chriller skrev:St. Anger gillade jag stundtals väldigt mycket. Hade de bara tagit in nån utomstående för att producerat den en liten liten aning hade den kunna bli skitbra - nu är låtarna fullständigt onödigt superlånga upprepningar av riff in absurdum. Jag påbörjade ett projekt att klippa ner dem till normala låtar, men det rann ut i sanden tyvärr.
Håller med om att de behöver en producent för deras plattor, men eftersom de får psykbryt de gånger de har det, förstår jag att de undviker det.

"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
- peter_s
- Medlem++
Säkert inte (har inte hört plattan, för att vara ärlig), men Some Kind of Monster har bitvis ett oerhört högt underhållningsvärde, i klass med This is Spinal Tap. Fast i fallet med SKoM är ju inte detta odelat positivt.Geddy_Lee skrev:Det är väl det som hörs på plattan. Kanske inte så roligt att lyssna på, dock.
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
Älskar intervjun med Mustaine där de får honom att framstå som värste lipsillen. Läste en intervju med honom i close up efter att filmen hade kommit och han var mäkta irriterad på hur mycket trummis-skrället tilläts styra och ställa.peter_s skrev:Säkert inte (har inte hört plattan, för att vara ärlig), men Some Kind of Monster har bitvis ett oerhört högt underhållningsvärde, i klass med This is Spinal Tap. Fast i fallet med SKoM är ju inte detta odelat positivt.