Svensson skrev:men trenden att ga runt bredbent och visa halva arslet har hallit i sig ratt lange nu!
När det modet väl är på utgående, så lär väl anli gå omkring och visar gubbröven,
Har "som tur är" aldrig fallit för sånt som är mode idag. Iofs lär jag se annorlunda på det om 20 år. Har ju bra långt hår som jag haft länge nog för att folk ska nämna det som ett mellannamn, men jag tror fanimig att det ryker snart.
Tatueringar tycker jag känns som en sån där skön modegrej på vissa sätt. Lite som att folk tatuerar sig mer för tatueringens skull än sin egen. Ibland alltså, inte överlag! Men för ofta. Ser ofta riktigt grymma gaddningar som man förstår är personliga, men inte sällan grejer som man undrar hur bra självkänsla personen i fråga har.
Nån gång på 80-talet skulle man ha en tjock, stickad tröja nerstoppad i sina tajta, för korta ljusbeigea manchesterjeans. Man såg ut som en Michelingubbe! (Vilket man ju iof gör nu också, fast av mer naturliga orsaker! )
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP
TDHP skrev:Nån gång på 80-talet skulle man ha en tjock, stickad tröja nerstoppad i sina tajta, för korta ljusbeigea manchesterjeans. Man såg ut som en Michelingubbe! (Vilket man ju iof gör nu också, fast av mer naturliga orsaker! )
Hähä!
Har du åxå varit där?
Fast jag har nog haft Michelingubbelooken större delen av livet!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Nån som minns (i mitten av 70-talet) att man skulle ha blåa seglarstövlar.
På den tiden var Nokia gummistövlar och inget annat...och Nokia skulle det vara!
Sen skulle baksidan av byxbenet läggas upp på den lilla flärpen baktill, längst upp på skaftet.
Detta var mycket viktigt! Inte nerstoppade eller utanpå, utan mitt emellan.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Geddy_Lee skrev:Nån som minns (i mitten av 70-talet) att man skulle ha blåa seglarstövlar.
På den tiden var Nokia gummistövlar och inget annat...och Nokia skulle det vara!
Sen skulle baksidan av byxbenet läggas upp på den lilla flärpen baktill, längst upp på skaftet.
Geddy_Lee skrev:Nån som minns (i mitten av 70-talet) att man skulle ha blåa seglarstövlar.
Det låter ju fruktansvärt!
Klart sundare än att visa halva karlsongarslet för Gud och hela världen.
Men visst; alla tider har sina lustifikationer.
- Jan Hellman
Jag kör mycket med bowling-skjortor nu.. I likes it! Ska beställa lite fler närmare jul då många av dom jag har börjar bli lite noppiga, eller så noppar jag av(?) dom..
Sen ska jag köpa lite amerikansk fotbolls-jerseys också. Dom som är färgglada och ser bekväma ut.
Jag minns, men jag hade faktikt gröna högskaftade Tretornstövlar med snören fram och de vida jeansbenen instoppade helt i stövlarna.
Hmmm... har lite svårt att dra mej till minnes när det gäller mindre lyckat mode men kring 1990-talets senare hälft skulle alla ha såna där adidasbyxor med tryckknappar... Det är väl det närmsta jag kommer på...
Fender Jazz Bass - 1966 / Squier Classic Vibe 60's Jazz Bass - 2012 / Fender Rumble 100
Gunnar89 skrev:Hmmm... har lite svårt att dra mej till minnes när det gäller mindre lyckat mode men kring 1990-talets senare hälft skulle alla ha såna där adidasbyxor med tryckknappar... Det är väl det närmsta jag kommer på...
Jag minns, men jag hade faktikt gröna högskaftade Tretornstövlar med snören fram och de vida jeansbenen instoppade helt i stövlarna.
Ojoj!
Det var oxå coolt. När ngn vågade ha det. Fast var det ngn o-cool som kom med nedsänkt huvud i Tretorn-stövlarna, så funkade det inte.
- Jan Hellman