Dubbelsurt!
- TDHP
- Forumvärd
Dubbelsurt!
För ganska exakt ett år sen hade jag översvämmning i min källare.
Fick evakuera rubbet, inkl "musikrum/studio", riva ut regelgolv, väggar, tvättstuga mm. Efter att ha haft byggtorkar stått på dygnet runt i 4-5 månader så blev det klart i vintras, nya nilvellreglade golv, nytt klinker och kakel i tvättstugan, ny väggbeklädnad/målning, kanonfint!
I går svämmade det över igen.
Jag har aldrig varit med om att det har regnat på det viset, helt vansinnigt!
Hustrun och jag handöste ca 1 kbm med hinkar innan pumpbilen kom och sög loss pluggen som hade satt igen dagvattenavloppet IGEN!!
Så nu är det dejavu all over again...
Det är roligt nästan jämt!
Fick evakuera rubbet, inkl "musikrum/studio", riva ut regelgolv, väggar, tvättstuga mm. Efter att ha haft byggtorkar stått på dygnet runt i 4-5 månader så blev det klart i vintras, nya nilvellreglade golv, nytt klinker och kakel i tvättstugan, ny väggbeklädnad/målning, kanonfint!
I går svämmade det över igen.
Jag har aldrig varit med om att det har regnat på det viset, helt vansinnigt!
Hustrun och jag handöste ca 1 kbm med hinkar innan pumpbilen kom och sög loss pluggen som hade satt igen dagvattenavloppet IGEN!!
Så nu är det dejavu all over again...
Det är roligt nästan jämt!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP

TDHP
- blackparkas
- Medlem++++
Men fy vad tråkigt....!
Usch...
Jag tror jag måste sälja huset och hyra något igen... det är för mycket tråkigt att göra med ett hus...
Usch...
Jag tror jag måste sälja huset och hyra något igen... det är för mycket tråkigt att göra med ett hus...
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
-
- VIP medlem
Re: Dubbelsurt!
Fan vad trist!
Lider med dig Lasse.
Lider med dig Lasse.
- Sunken
- Medlem++
- Kontakt:
Fy fan. Inget kul alls det där.
Inte för att det hjälper något rent arbetsinsatsmässigt, men du borde kunna få skadestånd av Roslagsvatten (för det är väl de som har hand om nätet?) för det.
Sthlm Vatten vet jag har betalat ut ganska mycket pengar på vissa ställen just pga översvämningar i dagvattennätet.
Ring och skrik lite på ansvarig person på VA-bolaget ifråga.
Inte för att det hjälper något rent arbetsinsatsmässigt, men du borde kunna få skadestånd av Roslagsvatten (för det är väl de som har hand om nätet?) för det.
Sthlm Vatten vet jag har betalat ut ganska mycket pengar på vissa ställen just pga översvämningar i dagvattennätet.
- anli
- VIP medlem
- TDHP
- Forumvärd
Jepp, här ska skrikas!Sunken skrev:Fy fan. Inget kul alls det där.
Det är ju kommunen som har tvångsanslutit min kåk till kommunala avloppet för länge sen, och visar det sig att det är deras prylar som har falerat så ska dom få betala även förra årets självrisk mm!
TDHP

TDHP
- TDHP
- Forumvärd
Kanske ska tillägga att hustrun sumpade sin mobil i torsdags också!Geddy_Lee skrev:Du har haft lite missflyt nu ett tag, mannen!

Det är bara att garva åt eländet, kåken har ju iaf inte brunnit ner! Än.
TDHP

TDHP
- funkys**t
- Medlem++
- Kontakt:
Fy vad tråkigt. Jag lider med dig Lasse.
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Kale
- Medlem+
Re: Dubbelsurt!
Shit! Hoppas att ni får rätt på eländet!TDHP skrev:För ganska exakt ett år sen hade jag översvämmning i min källare.
Fick evakuera rubbet, inkl "musikrum/studio", riva ut regelgolv, väggar, tvättstuga mm. Efter att ha haft byggtorkar stått på dygnet runt i 4-5 månader så blev det klart i vintras, nya nilvellreglade golv, nytt klinker och kakel i tvättstugan, ny väggbeklädnad/målning, kanonfint!!
Jag har själv funderingar på att bygga "musikrum/studio" i vår källare och renovera tvättstugan.
Musikstudion skrinlägger jag, men tvättstugan måste nog fixas till: Hur är det med klinkergolvet, klarar det en översvämning?
- BBQV
- Forumvärd
- Poncho
- Medlem+
Fy fan, jag förstår verkligen hur det känns. Vi hade en vattenskada i vår kåk (även kallad "Drömkåken" eller "Huset som gud glömde") för 1 år sedan. Ett av de värsta regnskurarna jag varit med om tog sig in genom taket och skapade en swimmingpool i vardagsrummet. Ingen försäkring täckte kostnaderna heller så det va bara att lyfta på lädret själv. Efter detta började vi ganska kvickt att leta lägenhet istället, och nu bor vi i stan. Känns så otroligt mycket skönare utan den gnagande tanken om vad som ska hända härnäst som ständigt spökar i bakhuvudet.
Hur som helst så lider jag med dig och önskar dig lycka till med eländet.
Hur som helst så lider jag med dig och önskar dig lycka till med eländet.
Fender P + Ampeg SVT
- Svensson
- Forumvärd
Som sagt, trist! Jag har också dränerat runt huset och anslutit till det komunala dagvattensystemet, problemet är ju när deras system inte orkar att hålla undan, då fyller det istället på med vatten runt/i huset istället. Jag råkade ut för samma grej för en del år sedan, med facit i hand kanske man skulle ha struntat i att ansluta till dagvattensystemet och grävt en stenkista istället...
It don't mean a thing if it ain't got that swing!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
- Seaweed
- Hedersmedlem
- Kontakt:
- Noelredding
- Medlem++