"Att komma med en stylad PT Cruiser till en Hot-Rod utställning".

Dom här grabbarna e ju dokumenterat skickliga men ingen av dom verkar eg haft tid o lyssna på orginalet ordentligt. Alla ser ut att liraGeddy_Lee skrev:Jag har inte tänkt på det, förrän Dereborn påpekade det;
men jag spelar helt annorlunda beroende på vilken bas jag plockar upp.
Inte bara spelstil, utan även vad jag spelar.
Visst "kan" man spela vad som helst på vilket instrument som helst.
Titta bara på de här grabbarna:
klipp klipp klipp
De spelar ju uppenbarligen låten. Men var finns det ngn som helst feeling och och förståelse för vad det handlar om?!
Det är lite mer hjärta och smärta i riktig blues för att jag ska tro att ngn med "the skills" skulle kunna få inspirationen för att göra det med en Warwick.
Så tror jag iaf.
Det är helt ok att tycka att det enda som spelar nån roll är ljudet, det är också ok att INTE tycka det! Ett instrument med "själ" kanske inte låter bättre eller ens lika bra, men det har liksom inte riktigt med det att göra. För tex mig. Sen var det ju det där med "bra" igen...optic skrev:Aha, jag trodde det viktigaste var hur det lät, men man lär sig nya saker varje dag...
Ja, i mina öron så låter Blues-bas bättre 9 ggr av 10 med ett Fenderaktigt instrument, så visst är det viktigt också.optic skrev:Aha, jag trodde det viktigaste var hur det lät, men man lär sig nya saker varje dag...
Hahaaa!Scuba skrev:blackparkas skrev:Slicka sessionmusiker med 6-str möbel under hakan spelandes genom en EBS förstör mycket både för intrycket och soundet......optic skrev:Aha, jag trodde det viktigaste var hur det lät, men man lär sig nya saker varje dag...
Wohooo!!!! I trashed the blues!!!!
![]()